باتری لپ‎تاپ‎های اچ‎پی آتش می‎گیرند

باتری لپ‎تاپ‎های اچ‎پی آتش می‎گیرند

بعضی از لپ‎تاپ‎های شرکت اچ‎پی مشکل دارند و آتش می‎گیرند. البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در ژانویه سال 2018 نیز شرکت اچ‌پی از بسیاری از کسانی که لپ‎تاپ‎های این شرکت را خریداری کرده بودند خواسته بود تا آن‌ها را بازگردانند و دوباره ژانویه سال 2019 نیز این اتفاق رخ داد. اما دلیل این که بیشتر افراد از این موضوع باخبر نشدند همزمان شدن این مشکل با تعطیلی دولت امریکا شد که باعث شد کمیسیون ایمنی محصول مصرفی امریکا نتواند به موقع اطلاع رسانی کند. 
شرکت اچ‎پی بار دیگر در تاریه 12 مارس (21 اسفند) درخواست بازگردانی 28500 باتری علاوه بر 50000 باتری را کرد که در ژانویه سال 2018 اعلام کرده بود. به گزارش کمیسیون ایمنی محصول مصرفی تا به حال هشت مورد جدید داغ شدن، آتش گرفتن و ذوب شدن گذارش شده که یکی از آن‌ها باعث ایجاد آسیب دیدگی جزئی و دو مورد تخریب اموال به ارزش 1100 دلار شده است. 
مدل‌های لپ‌تاپی که دچار مشکل شده‌اند موارد زیر هستند: 
« مواردی که درخواست بازگردانی آن‌ها شده شامل باتری‌های لیتیوم یونی کامپیوترهای تجاری اچ‌پی و ورک استیشن‎های موبایل است که به شرکت‌ها فروخته شده است. این باتری‎ها یا به همراه لپ‎تاپ فرستاده شده یا به عنوان لوازم جانبی آن‎ها فرستاده شده است که شامل مدل‌های ProBooks ( سری 64 x G2 و G3، سری 65 x G2 و G3، سری 4xx G4)، HPx360 (310 G2)، نوت‎بوک 11 اینچی HP Pavilion x360، نوت‎بوک HP 11، ورک استیشن HP Zbook (17 G3 و Studio G3)است. این باتری‌ها همچنین به عنوان باتری جایگزین یا لوازم جانبی برای ورک استیشن  HP ZBook Studio G4، سری  HP ProBook 4xx G5، HP ENVY 15، HP Mobile Thin Clients (mt21, mt22, and mt31) یا مواردی که در بالا ذکر شد است به دست مشتریان رسیده است.» 
هنوز اعلام نشده که مشکل اصلی چیست اما از همه‎ی دارندگان لپ‎تاپ‎های اچ‎پی خواسته شده تا مدل لپ‎تاپ خود را چک کنند و ببینند یکی از این موارد هست یا خیر. 

 

بیشتر بخوانید:

چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

شرکت دل نخستین ورک استیشن دو در یک 5520 خود را معرفی کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر