انتشار پلی‎استیشن5 چه تأثیری روی پلی‎استیشن VR خواهد داشت؟

انتشار پلی‎استیشن5 چه تأثیری روی پلی‎استیشن VR خواهد داشت؟

شرکت سونی اعلام کرد که از زمان انتشار هدست پلی‌استیشن VR در تاریخ 13 اکتبر 2016 تا به حال 4.2 میلیون نسخه از این دستگاه را فروخته است. با این که این رقم بیشتر از فروش سه میلیونی سال پیش است اما باز هم به نظر می‎رسد که کمتر از حد انتظار بوده است و این موضوع تا حدی نگران کننده است چرا که پلی‎استیشن4 نیز به آخر عمر خود رسیده است. 
یک نکته‎ی عجیب درمورد بازار کنسول این است که تعداد فروش ضمانتی برای موفقیت نیست. کینست مایکروسافت فروش بسیار بالایی داشت و تا تاریخ فوریه 2013، پیش از انتشار ایکس‎باکس وان در طی یک ماه 24 میلیون نسخه فروخت. فروش آن به حدی چشمگیر بود که مایکروسافت تصور کرد که یک برگ برنده در دست دارد. اما با وجود فروش بالا، کینست تأثیر خاصی در طراحی گیم نداشت و خیلی زود فراموش شد. 
اما اگر فروش بالا موفقیت را تضمین نمی‌کند فروش پایین قطعاً آن را نابود خواهد کرد. سونی گفته که از فروش VR راضی است اما هیچ تلاشی برای پیشرفت تکنولوژی آن نیز نکرده است. برای مثال هیچ معادل پلی‎استیشن VR برای پلی‎استیشن4 پرو منتشر نشده است تا بتواند جوابگوی رزلوشن بالای آن باشد. 

گیمرهای کنسول و شرکت‎ها درمورد هدست‌های واقعیت مجازی چه فکری می‌کنند؟ 
اگر سونی با پلی‎استیشن VR مانند یک لوازم جانبی کنسول رفتار کند همراه با پلی‎استیشن4 باید شاهد پایان این هدست نیز باشیم. قیمت اولیه‌ی پلی‌استیشن VR، 400 دلار بود و هم اکنون 300 دلار است. این قیمت بسیار پایین‎تر از هزینه‎ی Oculus Rift و HTC Vive است. به احتمال زیاد سونی نیز همینطور فکر می‌کند.
واقعیت مجازی یک بازار جدید با بازیکن‎های محدودتر و گیم‎های کمتری است در نتیجه این که یک شرکت تصمیم بگیرد که همه چیز را در این بازار از اول شروع کند یک اشتباه بزرگ است. بسته به تاریخ انتشار سخت‌افزار بعدی سونی که خیلی هم زود نخواهد بود ممکن است از کاربران VR انتظار رود تا زمانی که هدستشان برای پلی‌استیشن5 آماده شود از آن استفاده نکنند. انتشار به موقع پلی‌استیشن5 می‎تواند این مشکل را حل کند اما ممکن است یک مشکل جدید دیگر ایجاد کند: ترکیب پلی‌استیشن5 و پلی‌استیشن VR با چند بازی می‌تواند 900 تا 1000 دلار هزینه‌بر باشد. 
اما بنا به شایعات پلی‎استیشن5 یک دستگاه مبتنی بر x86 است که توسط شرکت AMD طراحی شده است. درنتیجه هیچ دلیلی وجود ندارد که بازی‎های پلی‎استیشن4 روی پلی‎استیشن5 بهتر اجرا نشوند. درضمن هیچ دلیلی وجود ندارد که لوازم جانبی پلی‎استیشن4 روی پلی‌استیشن5 اجرا نشود و از آنجایی که پلی‎استیشن VR یک تکنولوژی سطح پایین با رزلوشن 960 X 1080 برای هر چشم است هیچ دلیلی وجود ندارد که با تکنولوژی پیشرفته‌تر بهتر کار نکند. حتی اولین نسل Oculus Rift و HTC Vive رزلوشن بسیار بهتری نسبت به PSVR دارد. سونی زمان کافی را دارد تا محصول خیلی بهتری را برای پلی‌استیشن 5 تولید کند. 

 

بیشتر بخوانید:

با سریال جدید و تعاملی شبکه‌ی نتفلیکس مهارت‌های خود را در طبیعت وحشی بسنجید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر