رابطه عجیب بین جمال خاشقچی و هک گوشی جف بزوس، مدیر عامل آمازون توسط مقامات سعودی

رابطه عجیب بین جمال خاشقچی و هک گوشی جف بزوس، مدیر عامل آمازون توسط مقامات سعودی


پس از انتشار پیام‌ها و عکس‎های به اشتراک گذاشته شده بین مدیر عامل آمازون، جف بزوس و لورن سانچز، بزوس دستور تحقیق درمورد این نشت داده را صادر کرد. به گزارش دیلی بیست، مشاور امنیتی بزوس، گوین بکر می‎گوید که تیم بازرسان او به طور قطع به این نتیجه رسیده‎اند که مقامات سعودی به گوشی بزوس دسترسی داشته‎اند. البته آقای بکر اضافه کرد که قادر نبوده‎اند این حمله را به داده‌هایی که شرکت انکویرر ادعا کرده که در دست دارد ربط دهند. 

در ماه فوریه، بزوس در مدیوم پستی منتشر کرده و گفت که شرکت انکویرر و شرکت مادر آن، AMI، سعی کرده بودند که با تصاویر و پیام‎هایی که بزوس به سانچز فرستاده از او اخازی کنند. البته این داستان بخشی از داستان بزرگتری است که به رقابت بزوس، که صاحب واشنگتن پست است و رئیس جمهور دونالد ترامپ برمیگردد که واشنگتن پست را یک روزنامه‌ی لابی‌گر دانسته و همچنین عربستان سئودی است که بزوس و واشنگتن پست را به عنوان یک تهدید می‎بیند. 
پس از انتشار این پست بزوس از بکر خواست تا بفهمد چطور عکس‎ها و پیام‎هایش روی اینترنت منتشر شده است. در ابتدا شایعه شد که برادر سانچز، مایکل این کار را انجام داده اما یک نظریه دیگر نیز شکل گرفت: این که بزوس هک شده و یک آژانس اطلاعاتی یا یک سازمان دولتی خارجی مثل عربستان سعودی یا امارات متحده این تصاویر را به سازمان ترامپ رسانده است. 
در این پست دیلی بیست، بکر اعلام کرد که مایکل سانچز نمی‎تواند عامل انتشار پیام‎ها باشد. چرا که انکیورر پس از آن که پیام‌ها را خوانده با مایکل تماس گرفته که به این معنی است اطلاعات از منبعی دیگر به دستشان رسیده است. او همچنین گفت که تحقیقاتش نشان می‎دهد که عربستان سعودی به گوشی آقای بزوس و اطلاعات شخصیش دسترسی داشته است. بکر گفت که یافته‎های خود را با مقامات فدرال درمیان گذاشته‎اند. اما معلوم نیست که آیا عربستان سعودی اطلاعات گوشی بزوس را با شرکت AMI درمیان گذاشته یا خیر. 
بکر ادعا کرده که انکویرر پیشتر نیز سابقه رابطه با عربستان سعودی را داشته و مقامات این کشور از AMI و انتشاراتی‌هایش استفاده کرده‎اند تا به کسانی مثل بزوس و واشنگتن پست که دشمن محسوب می‎شوند فشار آورند. بزوس در پست خود گفت که AMI به خاطر فعالیت‎هایی که برای دولت عربستان انجام می‎داده مورد بازرسی قرار گفته است. او همچنین به گزارش واشنگتن پست از مرگ جمال خاشقچی اشاره کرده و گفت که به نظر می‎رسد این موضوع برای عربستان سعودی بسیار حساس است. AMI بیانیه‎ای منتشر کرده و هرگونه رابطه عربستان سعودی را با این موضوع انکار کرده است. 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر