فیسبوک میلیون‎ها پسورد اینستاگرام را به صورت متن آشکار ذخیره کرده است

فیسبوک میلیون‎ها پسورد اینستاگرام را به صورت متن آشکار ذخیره کرده است


فیسبوک می‎گوید که میلیون‎ها پسورد کاربران اینستاگرام را به صورت متن آشکار ذخیره کرده است و کسانی که به بعضی از سیستم‎های درونی دسترسی داشتند می‎توانستند این پسوردها را ببینند. در ابتدا این لغزش امنیتی در ماه پیش گزارش شد اما فیسبوک گفت که تنها رمز ده‌ها هزار کاربر اینستاگرام لو رفته است اما حال اعلام شده که این رقم میلیونی است. همین مشکل برای صدها میلیون کاربر فیسبوک لایت و ده‌ها هزار کاربر فیسبوک نیز رخ داده است. 
پسوردها باید در فرمت رمزگذاری شده ذخیره شوند تا وب‎سایت‎ها بدون این که آن‎ها را به طور مستقیم بخوانند بتوانند ورود شما را تأیید کنند اما به گزارش کربز آن سکیوریتی، چند خطا باعث شده تا سیستم‎های فیسبوک از سال 2012 بعضی از پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره کند. فیسبوک در ماه ژانویه متوجه این مشکل شده و در ماه مارس اعلام کرد که مشکل را حل کرده است. 
این پسوردها در فیسبوک ذخیره شده بودند و برای حدود بیست هزار کارمند قابل دسترسی بودند. فیسبوک می‎گوید که در این زمینه تحقیق کرده و هیچ موردی دال بر سوء استفاده از این پسوردها پیدا نکرده و هیچ پسوردی نیز به بیرون راه پیدا نکرده است. درضمن فیسبوک از کاربران نخواسته که رمزشان را تغییر دهند. 
یک سال گذشته از نظر امنیتی برای فیسبوک سال بسیار بدی بوده است. پس از رسوایی‎های بسیار به نظر می‎رسد که اعتماد عمومی به فیسبوک از بین رفته است. فیسبوک می‎گوید که با تک‎تک کسانی که پسورد اینستاگرامشان به طور نامناسبی ذخیره شده بود تماس خواهد گرفت. 

 

بیشتر بخوانید:

فیسبوک اعتراف کرد که پسوردها را به صورت متن آشکار ذخیره می‌کند

شاید باید به اینستاگرام بدون تعداد لایک عادت کنید

 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر