آکادمی اسکار نتفلیکس را از نامزدی جوایز اسکار محروم نخواهد کرد

آکادمی اسکار نتفلیکس را از نامزدی جوایز اسکار محروم نخواهد کرد

نتفلیکس، آمازون و دیگر سرویس‌های استریم ویدئو می‎توانند سال دیگر فیلم‌هایشان را برای نامزدی جوایز اسکار ثبت نام کنند. این قانون پس از آن تصویب شد که آکادمی علوم و هنرهای زیبا تصمیم گرفت که فیلم‌هایی که به طور خاص برای اکران در سالن سینما ساخته نمی‎شوند نیز می‌توانند در آکادمی اسکار شرکت کنند. طبق قانون شماره دو، تا مراسم اسکار سال 2020، تنها فیلم‌هایی اجازه‌ی شرکت در اسکار را دارند که به مدت هفت روز در یک سالن سینما در لس‌آنجلس پخش شوند.
تغییرات این قوانین زمانی رخ داد که فیلم شرکت نتفلیکس جایزه‎ی بهترین فیلم را برای «روما» ساخته‎ی آلفونسو کوارون دریافت کرد که پس از پخش سه هفته‎ای در بیش از صد سالن سینما در امریکا به مراسم اسکار راه یافت. مخالفانی مثل استیون اسپیلبرگ گفته بودند که فیلم‌های سرویس‌های استریمینگ که در ابتدا از تلویزیون پخش می‎شوند و یا کمتر از یک هفته در سالن سینما اکران می‌شوند نباید در مراسم اسکار راه پیدا کنند. 
علاوه بر ایجاد تغییرات در این قانون، آکادمی اسکار تغییرات کوچک دیگری را نیز در مراسم اسکار اعمال خواهد کرد. برای مثال دیگر لازم نیست که حتماً هشت فیلم انیمیشن خوب در یک سال اکران شود تا به این بخش جایزه‌ای تعلق گیرد و جایزه‎ی «فیلم به زبان خارجی» به «فیلم بین‎المللی» تغییر پیدا خواهد کرد. در یک کنفرانس خبری کمیته اسکار اعلام کرد که :« ما به این نتیجه رسیده‎ایم که با توجه به جامعه‎ی جهانی فیلم سازی کلمه‎ی «خارجی» نامناسب است. ما معتقدیم که «فیلم بین‎المللی» بیشتر بیانگر این بخش است و رویکرد مثبت‎تری نسبت به فیلم‎سازی و هنر فیلم به عنوان یک تجربه جهانی دارد.» 
با وجود عدم تغییر در معیار ورود فیلم‌ها به مراسم به نظر می‌رسد که نتفلیکس قصد ندارد همه‎ی فیلم‎هایش را در سینما اکران کند. اما بسیاری از کارگردان‌های کلاسیک اکران روی پرده را خیلی جدی می‎گیرند و از آنجایی که نتفلیکس قصد کار کردن با این استعدادها را دارد باید این گزینه را در اختیارشان قرار دهد. این سرویس استریمینگ قصد دارد پیش از پخش روی شبکه نتفلیکس فیلم جدید مارتین اسکورزیزی، « مرد ایرلندی» را به صورت گسترده به مدت 72 روز در بیش از 110 سینما اکران کند. نتفلیکس همچنین قصد دارد سینمای مصری را در هالیوود خریداری کند تا در آینده مراسم جوایز مربوط به خودش را در فضایی شیک و تاریخی برگزار کند. 

 

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال Westworld تا سال 2020 منتشر نخواهد شد

همه چیز درمورد اپیزود تعاملی سریال آینه سیاه Bandersnatch

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر