بنا به گزارشی جدید از یک شرکت تحلیلی، بازار گیمینگ با کامپیوتر در آینده رو به افول است و حدود بیست میلیون گیمر کامپیوترهای خود را رها کرده و به سمت کنسولها خواهند رفت. این گزارش را مؤسسهی Jon Peddie Research (JPR) منتشر کرده که معمولاً مسائل مربوط به کامپیوترهای گیمینگ را بررسی میکند.
طبق گزارش JPR، تا سال 2022 حدود بیست میلیون گیمر کامپیوتر به پلتفرمهای گیمینگ با تلویزیون رو خواهند آورد که شامل کنسولهای بزرگ، دستگاههایی مثل اپل تیوی، گیمینگ فضای ابری و همچنین گوگل استادیا میشود. البته میزان استفاده از کامپیوتر به طور کلی در حال کاهش است و انتظار میرود که بیشتر کسانی که به کنسولها رو میآورند کسانی باشند که از کامپیوترهای گیمینگ مدل پایین استفاده میکنند ( کامپیوترهای گیمینگ مدل بالا هزاران دلار هزینه دارد).
رئیس مؤسسهی JPR، جان پدی میگوید: « بازار کامپیوتر به این دلیل در حال افول است که نوآوری که در بالا بردن سرعت و چیزهای جدید در چند سال اخیر شاهد آن بودیم به ناگهان کاهش یافته و مدتها طول میکشد تا محصولی جدید معرفی شود. البته وضعیت اصلاً وخیم نیست و سازندگان کارت گرافیک هنوز هم میزان تولید بسیار بالایی دارند. با این حال به نظر میرسد که این تجارت به سمت صفحههای نمایش و سرویسهای گیمینگ متمایل شود.»
به نظر میرسد که این شرکتها قصد دارند کنسولهای بهتر و پرقدرتتر، کنسولهای نسل جدید و همچنین پانلهای تلویزیون با کیفیتتری بسازند. از آنجایی که به پایان قانون مور نزدیک میشویم کار سازندگان پردازندههای سریعتر برای ساخت پردازنده با عملکرد بهتر سختتر شده و دیگر سرعت گذشته را ندارد. به همین دلیل است که تولید یک محصول جدید چهار سال طول میکشد.
این که گیمرها بیشتر به سمت پلتفرمهای گیمینگ تلویزیونی به خصوص کنسول تمایل پیدا کردهاند منطقی است و به احتمال زیاد با وجود ارزانتر شدن گرافیک بسیار بالا 4K (یا حتی 8K) کنسولها نیز قدرتمندتر میشوند. با این حال گیمینگ کامپیوترهمیشه قابلیتهای بیشتری از نظر بزرگ بودن جامعه، قابلیت مولتیپلیر و عدم نیاز به پرداخت پول برای این بازیها دارد. درضمن شما میتوانید بازیها را راحتتر کنترل کرده و یا آن را با مانیتورهای اولترا-واید 21:9 ببینید.
درضمن کنترل با استفاده از موس و صفحه کلید نیز برای بسیاری از پلیرهای گیمهای شوتر راحتتر است(البته این لوازم جانبی برای ایکسباکس وان قابل استفاده است اما مبل اتاق نشیمن اصلاً فضای ایدهآلی برای استفاده از آنها نیست). درحالی که هرگونه پیشبینی قطعی ممکن نیست هر تأثیری که در کاهش تولید سختافزار کامپیوتر در طی چهارسال ایجاد شود خیلی نامحسوس خواهد بود. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که پردازندههای امروزی بسیار قدرتمند هستند و نوآوری در تولید کارت گرافیک نیز ادامه دارد.
درمورد فضای ابری نیز در آینده نگرانیهایی درمورد تأخیر از طرف گیمهای استریمینگ وجود دارد اما با وجود تلاش بسیار زیاد شرکتهای تولید کننده به نظر نمیرسد که مشکلی در این زمینه رخ دهد. در نهایت هگزوس، که این تحقیق را به عمل آورده میگوید که کاهش بیست میلیونی از جمعیت کسانی که از کامپیوتر استفاده میکنند بنا به تحلیل آماری چه وضعیتی خواهد داشت. از آنجایی که حدود 1.2 میلیارد گیمر کامپیوتر وجود دارد، با وجود تعداد بسیار زیاد گیمرهای کامپیوتر اگر بیست میلیون نفر کم شوند هم اتفاق وحشتناکی نخواهد افتاد، حتی اگر این اتفاق رخ دهد باز هم به دلایل زیادی جای نگرانی نیست.
بیشتر بخوانید:
سونی: پلیاستیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد
پردازندههای AMD Ryzen دوبرابر تراشههای اینتل فروش دارند
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.
منبع خبر: techradar
ثبت نظر