آیا گیمینگ با کامپیوتر در حال نابودی است؟

آیا گیمینگ با کامپیوتر در حال نابودی است؟

بنا به گزارشی جدید از یک شرکت تحلیلی، بازار گیمینگ با کامپیوتر در آینده رو به افول است و حدود بیست میلیون گیمر کامپیوترهای خود را رها کرده و به سمت کنسول‎ها خواهند رفت. این گزارش را مؤسسه‎ی  Jon Peddie Research (JPR) منتشر کرده که معمولاً مسائل مربوط به کامپیوترهای گیمینگ را بررسی می‎کند. 
طبق گزارش JPR، تا سال 2022 حدود بیست میلیون گیمر کامپیوتر به پلتفرم‎های گیمینگ با تلویزیون رو خواهند آورد که شامل کنسول‎های بزرگ، دستگاه‎هایی مثل اپل تی‎وی، گیمینگ فضای ابری و همچنین گوگل استادیا می‎شود. البته میزان استفاده از کامپیوتر به طور کلی در حال کاهش است و انتظار می‎رود که بیشتر کسانی که به کنسول‎ها رو می‎آورند کسانی باشند که از کامپیوترهای گیمینگ مدل پایین استفاده می‎کنند ( کامپیوترهای گیمینگ مدل بالا هزاران دلار هزینه دارد). 
رئیس مؤسسه‎ی JPR، جان پدی می‎گوید: « بازار کامپیوتر به این دلیل در حال افول است که نوآوری که در بالا بردن سرعت و چیزهای جدید در چند سال اخیر شاهد آن بودیم به ناگهان کاهش یافته و مدت‎ها طول می‎کشد تا محصولی جدید معرفی شود. البته وضعیت اصلاً وخیم نیست و سازندگان کارت گرافیک هنوز هم میزان تولید بسیار بالایی دارند. با این حال به نظر می‎رسد که این تجارت به سمت صفحه‎های نمایش و سرویس‎های گیمینگ متمایل شود.» 
به نظر می‏رسد که این شرکت‎ها قصد دارند کنسول‎های بهتر و پرقدرت‎تر، کنسول‎های نسل جدید و همچنین پانل‎های تلویزیون با کیفیت‎تری بسازند. از آنجایی که به پایان قانون مور نزدیک می‎شویم کار سازندگان پردازنده‎های سریع‎تر برای ساخت پردازنده‎ با عملکرد بهتر سخت‎تر شده و دیگر سرعت گذشته را ندارد. به همین دلیل است که تولید یک محصول جدید چهار سال طول می‎کشد. 
این که گیمرها بیشتر به سمت پلتفرم‎های گیمینگ تلویزیونی به خصوص کنسول تمایل پیدا کرده‎اند منطقی است و به احتمال زیاد با وجود ارزان‎تر شدن گرافیک بسیار بالا 4K (یا حتی 8K) کنسول‎ها نیز قدرتمندتر می‎شوند. با این حال گیمینگ کامپیوترهمیشه قابلیت‎های بیشتری از نظر بزرگ‎ بودن جامعه، قابلیت مولتی‎پلیر و عدم نیاز به پرداخت پول برای این بازی‎ها دارد. درضمن شما می‎توانید بازی‎ها را راحت‎تر کنترل کرده و یا آن را با مانیتورهای اولترا-واید 21:9 ببینید. 
درضمن کنترل با استفاده از موس و صفحه کلید نیز برای بسیاری از پلیرهای گیم‎های شوتر راحت‎تر است(البته این لوازم جانبی برای ایکس‎باکس وان قابل استفاده است اما مبل اتاق نشیمن اصلاً فضای ایده‎آلی برای استفاده از آن‎ها نیست). درحالی که هرگونه پیش‎بینی قطعی ممکن نیست هر تأثیری که در کاهش تولید سخت‎افزار کامپیوتر در طی چهارسال ایجاد شود خیلی نامحسوس خواهد بود. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که پردازنده‎های امروزی بسیار قدرتمند هستند و نوآوری در تولید کارت گرافیک نیز ادامه دارد. 
درمورد فضای ابری نیز در آینده نگرانی‎هایی درمورد تأخیر از طرف گیم‎های استریمینگ وجود دارد اما با وجود تلاش بسیار زیاد شرکت‌های تولید کننده به نظر نمی‎رسد که مشکلی در این زمینه رخ دهد. در نهایت هگزوس، که این تحقیق را به عمل آورده می‎گوید که کاهش بیست میلیونی از جمعیت کسانی که از کامپیوتر استفاده می‎کنند بنا به تحلیل آماری چه وضعیتی خواهد داشت. از آنجایی که حدود 1.2 میلیارد گیمر کامپیوتر وجود دارد، با وجود تعداد بسیار زیاد گیمرهای کامپیوتر اگر بیست میلیون نفر کم شوند هم اتفاق وحشتناکی نخواهد افتاد، حتی اگر این اتفاق رخ دهد باز هم به دلایل زیادی جای نگرانی نیست. 

 

بیشتر بخوانید:

سونی: پلی‌استیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد

پردازنده‎های AMD Ryzen دوبرابر تراشه‎های اینتل فروش دارند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر