اضافه شدن حالت ناشناس (Incognito Mode) به اج مبتنی بر کرومیوم در ویندوز10

اضافه شدن حالت ناشناس (Incognito Mode) به اج مبتنی بر کرومیوم در ویندوز10

به احتمال زیاد از حالت ناشناس (Incognito Mode) در کروم خبر دارید. حال مایکروسافت نیز قصد دارد این قابلیت امنیتی را به مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم خود اضافه کند. به احتمال زیاد این قابلیت به دیگر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم نیز اضافه خواهد شد. 
درحالی که حالت ناشناس حریم شخصی شما را در اینترنت افزایش می‎دهد ( زیرا تاریخچه مرورگر، کوکی‎ یا دیگر داده‎های وب ‎سایت و اطلاعات دیگر ذخیره نخواهد شد( اما محدودیت‎هایی نیز دارد. 
به خاطر داشته باشید که این قابلیت فعالیت شما را مثل VPN از شرکت ISP و سایت‎هایی که به آن‎ها سر می‎زنید مخفی نمی‎کند. درضمن این قابلیت هنوز هم بر کلماتی را که در روی صفحه کلید تایپ می‎کنید نظارت خواهد داشت. درنتیجه هنوز هم وقتی چیزی را جست‎وجو می‎کنید پیشنهاداتی دریافت خواهید کرد که این موضوع کاملاً یک ضعف در رعایت حریم شخصی است. 
به همین دلیل مایکروسافت قصد دارد تغییراتی در کد کرومیوم داده و قابلیتی به آن اضافه کند که وقتی این حالت روشن بود ورودی صفحه کلید نیز مخفی مانده و نظارت نشود. مایکروسافت اخیراً این مشکل را به عنوان باگ درنظر گرفته و گفته: « روی ویندوز10 باید وقتی که کاربر در حالت ناشناس یا مهمان است از این‌پوت اسکوپ IS_PRIVATE استفاده کند چرا که ما نمی‎خواهیم که سرویس ورودی داده‎های خصوصی را ذخیره کند.» این نکته برای تمام مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم در ویندوز10 به همین صورت خواهد بود و این موضوع تنها مختص اج نیست. 
مایکروسافت تاریخچه‎ی خیلی خوبی در زمینه‎ی حریم شخصی در ویندوز10 ندارد اما به نظر می‎رسد که قصد دارد کاستی‎ها را جبران کند. اما پیش از این که زیادی خوشحال شوید به خاطر داشته باشید که این قابلیت هنوز در مراحل اولیه خود است و هنوز حتی در حالت بتا نیز قرار ندارد. در بسیاری از مواقع این قابلیت‎ها هیچ‎گاه در نسخه‎ی تجاری ظاهر نخواهند شد. با این حال اگر باز هم نگران حریم شخصی خود هستید می‎توانید از وی‎پی‎ان یا مرورگرهای امن‎تر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

گوگل مرورگر جدید مایکروسافت اج را مسدود نمی‌کند

مرورگر جدید و امن Avast از شما در برابر هکرها محافظت می‌کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر