مایکروسافت تأیید کرد که به زودی ویندوز10 بدون پسورد خواهد شد

مایکروسافت تأیید کرد که به زودی ویندوز10 بدون پسورد خواهد شد

مایکروسافت در سکوت خبری تأیید کرد که مرگ پسورد ویندوز10 فرا رسیده است. مدیر گروه تیم احراز هویت، شناسایی و رمزگذاری میاکروسافت، یوگش مهتا در بیانیه‏ای اعلام کرد که هشتصد میلیون کاربر ویندوز10 یک قدم به دنیای بدون پسورد نزدیک شده‎اند. شما چه عاشق مایکروسافت باشید چه از ویندوز10 متنفر باشید باید بپذیرید که دوران پسوردها به پایان رسیده و این روش دیگر برای احراز هویت امن مناسب نیست. 
مهتا اعلام کرد که با انتشار آپدیت 10 می ویندوز، Windows Hello یک تأیید کننده‎ی هویت مورد تأیید FIDO2 خواهد شد. اتحاد FIDO ( Fast Identity Online) یک بدنه‎ی تجاری است که از یک سری استاندارد باز برای تکنولوژی‎هایی بهره می‎گیرد که به طور امن جایگزین پسورد می‎شوند. FIDO2 یک سری از این استانداردهاست که امکان لاگین را با کدگذاری امن فراهم می‎کند و Windows Hello برای ویندوز10 این استانداردها را شامل می‎شود. 
اندرو شیکیار، رئیس بخش بازاریابی اتحادیه‎ی FIDO می‎گوید :« مایکروسافت در مأموریت اتحاد FIDO برای کنارگذاشتن پسوردها پیشرو بوده است». این شرکت اولین قدم را با معرفی Windows Hello  در سال 2015 برداشت که امکان لاگین شدن کاربران ویندوز10 به دستگاه‎هایشان را از طریق تشخیص چهره می‎داد. اما آیا این موضوع به این معنی است که پسورد برای ویندوز10 به طور کامل از بین خواهد رفت؟ نه کاملاً. مرگ کامل پسورد برای ویندوز10 یک پروسه‎ی طولانی خواهد بود. 
مهتا می‎گوید:« ما شرکت‎ها و توسعه دهندگان نرم‎افزار را تشویق می‎کنیم تا روش‎هایی را برای جایگزینی پسورد مثلWindows Hello انتخاب کنند. برای این که در آینده به چنین دستاوردی برسیم باید راه‎حل‎های مناسبی را در تمام پلتفرم‎های این صنعت و مرورگرها ایجاد کنیم. به این دلیل می‎گوییم مرگ آرام که هیچ اشتباه امنیتی در این زمینه نباید صورت گیرد.» 
جیک مور، متخصص امنیتی ESET از این خبر استقبال کرد. او می‎گوید :« با توجه به رخنه‎های امنیتی زیادی که در چند ماه اخیر شاهد آن‎ها بودیم این که شرکت‎ها تلاش بیشتری برای امنیت کاربرانشان می‎کنند جای تشویق دارد. با این حال پسوردها هنوز هم به عنوان قابلیتی در پیش زمینه خواهد ماند اما کاربران باید تشویق شوند تا از روش‎های بهتر و احراز هویت چند عاملی برای مراقبت از داده‎هایشان استفاده کنند.» 

 

بیشتر بخوانید:

اگر یک کامپیوتر دل دارید، حتماً آن را تعمیر کنید

یک شکاف امنیتی مهم در تراشه‎های کوالکوم باعث هک شدن دستگاه‎های اندروید می‎شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: forbes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر