5 نکته کلیدی که هنگام خرید تبلت نباید فراموش کنید

5 نکته کلیدی که هنگام خرید تبلت نباید فراموش کنید

5 نکته کلیدی که هنگام خرید تبلت نباید فراموش کنید را در فیسیت ببینید.

شما هم فکر می‌کنید که همیشه گران‌ترین گزینه، بهترین انتخاب است؟ شاید تبلیغات هم در ایجاد این تصور بی‌تقصیر نباشند اما این تصور همیشه هم درست نیست؛ بلکه محصولی بهترین انتخاب شماست که مناسب نیازتان باشد.

هنگام خرید تبلت هم باید توجه کنید که گول تبلیغات پر زرق و برق را نخورید و از طرفی مبهوت تبلت‌های ارزان قیمت هم نشوید؛ بلکه با توجه به نیازتان انتخابی درست داشته باشید. اگر قصد خرید تبلت را دارید با ما همراه باشید تا مهم‌ترین فاکتورهایی که نباید فراموش کنید را بررسی کنیم.

 

نکات کلیدی که هنگام خرید تبلت باید در نظر بگیرید

1- خرید تبلت یا لپ تاپ؟ یا هر دو؟

اگر بین خرید تبلت و یا لپ تاپ شک دارید، چرا با یک تیر دو نشان را نزنید؟ پیشنهاد ما به شما خرید یک دستگاه 2 در 1 است، تبلتی که کیبورد دارد و دقیقاً مانند یک لپ تاپ کوچک عمل می‌کند.

مزیت این نوع دستگاه‌ها که به تبلت‌های هیبریدی معروف‌اند، وزن پایین آن‌هاست که حمل تبلت را هم ساده می‌کند و دقیقاً مناسب افرادی است که دائماً باید لپ تاپ را همراهشان داشته باشند.

از طرفی کیبورد برخی از تبلت‌های هیبریدی به صورت کامل از نمایشگر جدا می‌شود. بنابراین زمانی که تنها به یک تبلت نیاز داشتید، به راحتی می‌توانید کیبورد را جدا کرده و با کمتر شدن وزن دستگاه، حمل آن را هم ساده‌تر کنید. بنابراین با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه خرید لپ تاپ، هم یک تبلت دارید و هم یک لپ تاپ کوچک و قابل حمل.

 

2- بهترین سایز تبلت چیست؟

سایز تبلت‌ها چیزی بین سایز گوشی هوشمند و لپ تاپ است. معمولاً تبلت‌های امروزی صفحه نمایشی بین 7 تا 10.5 اینچ دارند. اما بهترین سایز تبلت، به نیاز شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید تبلت را دائماً با خودتان حمل کنید و سبک وزن بودن آن هم برایتان مهم است، بهتر است به سراغ تبلت‌های کوچک‌تر بروید. اما اگر بزرگ بودن نمایشگر برای شما از هر چیزی مهم‌تر است، مثلا اگر با هدف تماشای فیلم، قصد خرید تبلت را دارید، بهتر است به سراغ تبلت‌هایی با صفحه نمایش‌های 10 اینچی و بیشتر بروید. اگرچه حمل این تبلت‌های بزرگ کمی سخت است اما عملاً جایگزین بسیار خوبی برای لپ تاپ هستند و به لطف همین نمایشگر بزرگ بازی کردن با آن‌ها هم لذت دوچندانی دارد. تبلت سامسونگ Galaxy TAB S4 با نمایشگر 10.5 اینچی یکی از همین تبلت‌های با نمایشگر بزرگ‌ است که دارای قلم هم هست اما اگر به تبلت بزرگ‌تری نیاز دارید، سرفیس پرو با نمایشگر 12.3 اینچی را به شما معرفی می‌کنیم.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S4

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S4

 

3- کدام سیستم عامل مناسب شماست؟

هنگام خرید تبلت، از نظر سیستم عامل سه انتخاب دارید، iOS، اندروید و ویندوز. انتخاب بین اندروید و iOS به سلیقه شما و البته سایر دستگاه‌هایی که دارید برمی‌گردد، مثلا گوشی آیفون و ایرپاد دارید و می‌خواهید تبلت‌تان هم با آن‌ها سازگار باشد.

در مورد تبلت‌های ویندوزی مسئله کمی متفاوت است. تبلت‌ ویندوزی بیشتر مناسب افرادی است که از تبلت به عنوان یک لپ تاپ کوچک استفاده می‌کنند. این افراد معمولاً یا دانشجو هستند و یا اینکه برای ارائه پروژه‌های مختلف به کارفرما، نیاز دارند یک لپ تاپ کوچک و قابل حمل داشته باشند تا هم سنگینیِ وزنِ دستگاه اذیتشان نکند و هم به راحتی از همه نرم افزارهای روی ویندوز بهره ببرند. از سوی دیگر تجربه ویندوز، آن هم به صورت لمسی، به خودی خود تجربه لذت بخشی است.

تبلت ویندوزی لنوو مدل MIIX 320 10ICR یکی از همین تبلت‌های ویندوزی با نمایشگر 10.1 اینچی است که به لطف کیبورد جداشونده، حمل آن بسیار ساده است.

 

4- تبلت مناسب نیاز شما کدام است؟

قبل از خرید تبلت بیش از هر چیزی باید به نیازتان توجه کنید. آیا تبلت را برای وبگردی و کارهای معمول روزانه می‌خواهید و یا برای انجام کارهای بیزینسی و در محیط کار به تبلت نیاز دارید؟ شاید هم برای بازی و یا فیلم دیدن و یا شاید برای یک کودک؟

اگر با هدف وبگردی، انجام کارهای روزمره و یا مطالعه کتاب‌های الکترونیکی به یک تبلت نیاز دارید، تبلتی 7 اینچی با سخت افزار متوسط و البته قیمتی پایین، گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر تبلت را برای استفاده در محیط کار خریداری می‌کنید بهتر است به سراغ تبلت‌های ویندوزی قدرتمند مانند بروید که جایگزین بسیار خوبی برای لپ تاپ هستند.

در خرید تبلت‌های مناسب تماشای فیلم و بازی باید به رزولوشن بالای صفحه نمایش، حافظه داخلی و رم بالا در کنار پردازنده قدرتمند توجه کنید. در این دسته بهتر است تبلت‌هایی را انتخاب کنید که حداقل دارای صفحه نمایشی 8 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 و 2 گیگابایت رم باشند.

در آخر اگر قصد خرید تبلت مناسب کودکان را دارید باید در نظر داشته باشید که تبلت مورد نظرتان علاوه بر داشتن طراحی و رنگ بندی زیبا و چشمگیر، آنقدر بزرگ نباشد که در دست گرفتن آن برای کودک سخت باشد. از سوی دیگر حتماً تبلتی را انتخاب کنید که دارای قابلیت کنترل والدین باشد تا با آسودگی خیال بتوانید نحوه استفاده کودک از فضای مجازی را کنترل کنید. تبلت نارتب یکی از بهترین تبلت‌هایی است که در این دسته‌بندی می‌توانیم به شما معرفی کنیم. تبلت نارتب مناسب کودکان یک تبلت ارزان قیمت ایرانی با طراحی فوق‌العاده جذاب است و به نرم افزار کنترل والدین هم مجهز شده است.

تبلت نارت مناسب کودکان

تبلت نارت مناسب کودکان

 

5- تبلت ارزان قیمت یا گران قیمت؟ گران‌‌ترین همیشه بهترین نیست

اگر قصد خرید تبلت را دارید و به دنبال بهترین هستید، باید بگوییم بهترین تبلت صرفاً گران‌ترین گزینه نیست بلکه بهترین انتخاب تبلتی است که دقیقاً مناسب نیاز شما باشد و با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد، به همین سادگی.

خرید یک تبلت گران قیمت که شاید هیچ وقت از بسیاری از قابلیت‌هایش استفاده نکنید هیچ ارزشی ندارد. مثلا اینکه برای یک کودک یک تبلت ویندوزی هیبریدی خریداری کنید اصلاً مناسب نیست زیرا او را به بازی‌های ویندوز محدود می‌کند و قابلیت‌های ویندوزی هم هیچ فایده‌ای برای او ندارد. در مقابل خرید یک تبلت ارزان قیمت با مشخصات پایین هم اصلاً انتخاب عاقلانه‌ای برای استفاده‌های بیزینسی نیست. بنابراین قبل از خرید تبلت و یا هر محصول دیگری، به نیازتان و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

hamid

شنبه, 04 خرداد 1398

با کدوم پول اخهه ؟؟ همه چی گرون شده داریم به فنا میریم !!

پاسخ

ثبت نظر