قابلیت SOS Alert گوگل شما را از بلایای طبیعی نجات می‎دهد

قابلیت SOS Alert گوگل شما را از بلایای طبیعی نجات می‎دهد

پس از دو سال از معرفی قابلیت  SOS Alert، گوگل آن را با اطلاعات دقیق‌تری درمورد بلایای طبیعی و هشدار در مسیریابی آپدیت کرده تا در مواقع خطر بهتر بتوانید خود را نجات دهید. این تغییرات همچنین اطلاعات تصویری با جزئیات بیشتری را درمورد زلزله، طوفان و سیل و مکان‎های آسیب‎دیده نشان می‎دهد. 
برای طوفان، گوگل مکان‎های در معرض خطر را نشان داده و اگر در اطراف این مکان‎ها باشید از طریق گوگل مپس به شما هشدار می‎دهد. پیش‎بینی سیل در نقشه روی مکان‎های در معرض خطر، به همراه جزئیات نشان داده می‎شود. در نهایت برای زلزله نیز نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد که در آن مرکز زلزله، بزرگی و مکان‎های آسیب دیده را نشان می‎دهد. 

sos alerts


 SOS Alerts طوری طراحی شده تا هنگام وقوع بلایای طبیعی، اطلاعات مهم را در سریع‎ترین زمان ممکن به شما نشان دهد. اگر یک واژه‎ی مرتبط را جست‎وجو کنید گوگل خلاصه‎ای از اخبار مرتبط، شماره تلفن‎های اضطراری، توصیه‎های امنیتی و چیزهای مرتبط را نشان می‎دهد. در موارد جدی گوگل یک هشدار برای کاربرانی که در مکان‎های در معرض خطر قرار دارند می‏فرستد. SOS Alerts در هفته‎های آینده برای همه‎ی کاربران منتشر خواهد شد. 
هشدار مسیریابی گوگل مپس و شاخص زلزله هردو به صورت جهانی منتشر خواهد شد. هشدار زلزله برای اندروید، آی‏او‏اس، دسکتاپ و موبایل وب منتشر خواهد شد اما هشدار مسیریابی تنها برای پلتفرم‎های آی‎او‎اس و اندروید خواهد بود. اطلاعات تصویری مرتبط با سیل برای اندروید، دسکتاپ و موبایل وب منتشر خواهد شد، اما این قابلیت تنها در هندوستان قابل استفاده است که خطر غرق شدن در اثر سیل در آن بسیار بالاست. در نهایت پیش‏بینی طوفان در تمام پلتفرم‎ها و تنها در آمریکا، مکزیک، کشورهای حوضه کاراییب، غرب اروپا، ژاپن، تایوان، فیلیپین، ویتنام، تایلند و کره جنوبی منتشر خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

قابلیت جدید گوگل مپس نمی‎گذارد که هنگام رانندگی جریمه شوید

اضافه شدن قابلیت گزارش سرعت ترافیک ویز به گوگل مپس

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر