اپلیکیشن Shazam از طریق هدفون موزیک در حال پخش را تشخیص می‎دهد

اپلیکیشن Shazam از طریق هدفون موزیک در حال پخش را تشخیص می‎دهد

قابلیت جدید اپلیکیشن Shazam می‎تواند موزیک در حال پخش را از طریق هدفون نیز تشخیص دهد و دیگر لازم نیست که برای شناسایی موزیک به آن گوش دهد. Shazam اپلیکیشنی است که می‎تواند موزیک‌های در حال پخش را شناسایی کرده و مشخصات آن را به شما بدهد. برای مثال شما در یک کافه نشسته‎اید و از موزیک در حال پخش خوشتان می‎آید، می‎توانید آن را برای Shazam پخش کنید تا نام آن را بیابید. این اپلیکیشن همیشه یک مشکل بزرگ داشته است: برای شناسایی یک آهنگ باید آن را برای اپلیکیشن پخش می‏کردید، درنتیجه اگر موزیک از گوشی شما پخش می‎ش باید هدفون خود را خارج می‎کردید یا یک گوشی را به سمت میکروفون می‎گرفتید. 
اما دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت. با آپدیت جدید، Shazam می‎تواند موزیک در حال پخش را از طریق هدفون شناسایی کند، درنتیجه اگر برای مثال در اتوبوس نشسته‎اید و در حال مشاهده‎ی یک ویدئو از گوشی خود هستید و یک موزیک در پیش زمینه پخش می‏شود، دیگر نیازی نیست که هدفون خود را دربیاورید و با صدای موزیک دیگران را آزار دهید. 
این قابلیت برای انواع اپلیکیشن کار می‎کند. اگر Shazam را روی گوشی خود نصب داشته باشید، این اپلیکیشن می‎تواند موزیک را از هر اپلیکیشن دیگر تشخیص دهد. البته برای استفاده از این قابلیت باید در منو تنظیمات قابلیت Pop Up Shazam را فعال کنید. این قابلیت در حال حاضر تنها روی اندروید موجود است که کمی عجیب است، چرا که شرکت اپل در سال 2018، Shazam را خریداری کرد اما این قابلیت نیازمند مجوزهایی است که iOS درحال حاضر پشتیبانی نمی‎کند. 
البته این قابلیت برای اپلیکیشن‎هایی مانند اسپاتیفای که خودش مشخصات موزیک را به شما نشان می‎دهد کاربردی نیست، اما اگر قصد دارید مشخصات موزیک یک تبلیغات در یک پادکست را بفهمید Pop Up Shazam نه تنها کار را برایتان راحت می‎کند بلکه متن آهنگ را نیز به شما نشان می‎دهد. 

 

بیشتر بخوانید:

اپل و مایکروسافت برای اپلیکیشن جدید iCloud روی ویندوز با هم همکاری می‎کنند

پشتیبانی بازی Cyberpunk 2077 از تکنولوژی رهگیری پرتو با استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX شرکت انویدیا

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر