چرا باید از یک دانلود منیجر اندروید استفاده کنیم؟

چرا باید از یک دانلود منیجر اندروید استفاده کنیم؟

تا به حال برای همه‎ی ما پیش آمده که در حال دانلود چیزی باشیم و وقتی به درصدهای واپسین رسیده‌ایم دانلود ما متوقف شود و مجبور شویم همه چیز را از اول شروع کنیم. اگر برای دانلود از اینترنت گوشی استفاده می‎کنید احتمال بروز این اتفاق بیشتر خواهد بود، درنتیجه به یک دانلود منیجر نیاز دارید. 

دانلود منیجرها به شما کمک می‎کنند تا مشکلاتی را که هنگام دانلود پیش می‎آید را رفع کنید. در این مقاله ما به شما می‎گوییم که چرا باید از دانلود منیجر استفاده کنید و بهترین‎ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

چرا به دانلود منیجر نیاز داریم؟ 

1- استفاده از تمام پهنای باند شبکه 

وقتی که گوشی شما یک فایل را به عنوان یک داده‎ی بزرگ دانلود می‎کند نمی‎تواند از نهایت پهنای باند استفاده کند. دلیل این موضوع محدودیت در سرور منبع است. اما اگر گوشی بتواند فایل را بشکند و آن را به صورت چند قطعه منتقل کند چه؟ به این صورت فایل سریع‎تر دانلود می‎شود و شما دیگر به منبع محدود نخواهید بود. دانلود منیجرها به شما این امکان را می‎دهند تا فایل‎ها را به چندین قطعه تقسیم کرده و دانلود کنید. 

 

2- دانلودهای قطع شده را ادامه دهید 

عوامل بسیار زیادی می‎توانند باعث شوند که دانلود شما با مشکل بربخورد. این عوامل هم باعث می‎شوند که زمان و اینترنت شما به هدر برود. دانلود منیجرها می‎توانند به راحتی این مشکل را حل کنند. آن‎ها به شما این امکان را می‎دهند تا دانلودهای قطع شده را با فشار یک دکمه ادامه دهید. حتی اگر نتوانید آن‎ها را دقیقاً از جایی که خراب شده بود شروع کنید اما باز هم مجبور نخواهید بود از اول شروع کنید، چرا که این اپلیکیشن‎ها محتوا را به صورت قطعه قطعه دانلود می‎‌کنند. 

 

3- چندین دانلود همزمان 

دانلود منیجرها می‎توانند چندین فایل را همزمان دانلود کنند. این اپلیکیشن‎ها می‎توانند با توجه به سایز و کیفیت منبع منابع را به دانلودها تخصیص دهند. درضمن وقتی که چندین دانلود را شروع می‏کنید، خودشان یکی یکی شروع به دانلود شدن می‎کنند و نیازی نیست که شما کاری بکنید. 

 

4- کنترل پهنای باند 

دانلودهای سنگین می‎توانند عملکرد دیگر قسمت‎های گوشی شما را با مشکل دچار کنند. برای مثال وقتی که در حال دانلود هستید ممکن است ویدئوهای اینستاگرام به خوبی اجرا نشوند و قطع شوند. دانلود منیجرها امکان کنترل پهنای باند را فراهم می‎کنند. شما حتی می‎توانید انتخاب کنید که فایلتان در چه سرعتی دانلود شود. درضمن روی بعضی از اپلیکیشن‎ها می‎توانید انتخاب کنید که برای یک اتصال خاص تنظیمات به چه صورت باشد. 

 

5- برنامه‎ریزی دانلود 

شما می‎توانید دانلودهای خود را طوری برنامه‎ریزی کنید تا هروقت که خواستید دانلود شوند. می‎توانید زمان را مشخص کرده و تنظیم کنید که وقتی دانلود کامل شد وای-فای خاموش یا روشن شود. بعضی از دانلود منیجرها همچنین می‎توانند دانلود شما را به آلارمتان متصل کنند. وقتی که گوشی فایل شما را در شب دانلود می‎کند می‎توانید با استفاده از قابلیت Do Not Disturb نگذارید که نوتیفیکیشن‎ها مزاحم دانلود فایل‎هایتان شود. 

 

بهترین دانلود منیجرها برای اندروید 

حال که درمورد مزایای دانلودمنیجرها گفتیم بهترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه را به شما معرفی می‎کنیم. 

 

1- Advanced Download Manager

Advanced Download Manager قابلیت‎های بسیار زیادی دارد. این اپلیکیشن تمام ابزارهایی که گفتیم و حتی چیزهای بیشتری دارد. این اپلیکیشن تا نه دانلود در حال انتظار و سه دانلود همزمان را پشتیبانی می‎کند و به صورت خودکار دانلودهای قطع شده را ادامه می‎دهد. 

علاوه بر همه‎ی این‎ها می‎توانید دانلود خود را با آلارمتان هماهنگ کنید. Advanced Download Manager همچنین فایل‎ها را بر اساس نوعشان طبقه بندی می‎کند. حالت توربو نیز کل پهنای باند را تنها به یک دانلود اختصاص می‎دهد. 

این اپلیکیشن می‎تواند وقتی که شارژ گوشی شما کم می‎شود دانلودها را به صورت موقت متوقف کند، اگر اندازه‎ی فایل خیلی بالا بود منتظر وای-فای بماند و کارهای دیگر بکند. Advanced Download Manager رایگان است و تبلیغات دارد، اما با پرداخت سه دلار می‎توانید از شر آن‎ها راحت شوید. 

 

2- IDM

IDM

 

IDM قابلیت‎هایی مشابه Advanced Download Manager دارد اما چند تفاوت کوچک دارند. برای تازه‎کارها، IDM ظاهری مدرن‎تر دارد که استفاده از آن را ساده‎تر می‎کند. درضمن تقریباً دوبرابرAdvanced Download Manager قدرت دارد و توسط آن می‎توانید پنج دانلود همزمان داشته باشید و شانزده فایل را در صف انتظار بگذارید. 

علاوه بر آن می‎تواند لینک‎ها را در کلیپ‎برد تشخیص داده و آن‎ها را برای شما به لیست اضافه کند. IDM علاوه بر دانلود معمولی با تورنت نیز سازگار است. مانند Advanced Download Manager درIDM  نیز شما تمام ابزار لازم را برای برنامه ریزی، مرتب سازی و کارهای دیگر را انجام دهید. IDM به شما امکان کنترل پهنای باند و بهینه‎سازی فایل‎ها را با توجه به وضعیت باتری گوشی شما می‎دهد. نسخه‎ی رایگان IDM دارای تبلیغات است و بعضی از قابلیت‎ها را در خود ندارد. 

 

3- IDM—Download Manager Plus

اگر اپلیکیشن بالا کمی سنگین به نظرتان می‎آید از IDM—Download Manager Plus استفاده کنید (برخلاف نام، این دو اپلیکیشن به هم هیچ ارتباطی ندارند). این دانلود منیجر سرعت دانلود را بالا برده و دانلودهای قطع شده را ادامه می‎دهد. IDM رابط کاربری بسیار ساده‎ و تنها قابلیت‎های اصلی را دارد. شما می‎توانید تعداد دانلودهای منتظر و دانلودهای همزمان را خودتان تنظیم کنید. درضمن شما می‎توانید محدودیت پهنای باند را تغییر داده و تم اپلیکیشن را تغییر دهید. IDM رایگان است اما آپدیت نمی‎شود. 

 

آیا سرعت دانلود گوشی شما پایین است؟ 

دانلود منیجر خود گوشی خیلی پیشرفته نیست. این دانلود منیجرها قابلیت‎های جدیدی را به شما ارائه می‎دهند و اگر میزان دانلود شما بالاست برای شما کاربردی خواهند بود. 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین شبیه‎سازهای اندروید برای ویندوز10

قابلیت جدید ویندوز برای انتقال عکس و اطلاعات دیگر از گوشی به کامپیوتر

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر