دستور فوری شناسایی و قطع موقت انشعاب مراکز تولید ارز دیجیتال صادر شد

What-Is-Bitcoin-Mining-And-How-Does-It-Work_1561130441 (1).jpg

دستور فوری شناسایی و قطع موقت انشعاب مراکز تولید ارز دیجیتال صادر شد.

اگر پیگیر اخبار فیسیت و همچنین ارز دیجیتال باشید حتما می‌دانید که چند روز پیش موضوع در نظر گرفتن تعرفه صادراتی برق برای استخراج ارز دیجیتال مطرح شد.

درواقع ماجرا از این قرار است که به دلیل ارزان بودن قیمت برق در ایران، ماینرهای زیادی از کشورهای دیگر به ایران مهاجرت کرده‌اند تا از شرایط استفاده کرده و سود بیشتری بدست بیاورند. این در حالی است که برای استخراج یک بیت کوین حدودا به 72 هزار کیلووات برق ساعت نیاز است و این میزان برق به اندازه مصرف 28 مشترک است.

مهم‌تر این بود که تعدادی از مهاجران استخراج کننده بیت کوین، از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که استاندارد فنی لازم را ندارد و همچنین مجوزی هم برای فعالیت ندارند. علاوه بر این موارد حالا که در فصل تابستان هستیم و مصرف برق به خودی خود بالا رفته است، بی‌شک فعالیت‌ این استخراج کنندگان شرکت برق را با مشکلات جدی در تامین برق مورد نیاز مشترکان عادی مواجه می‌کند.

همه این موضوعات باعث شد تا در تاریخ 26 خردادماه دستور فوری شناسایی و قطع موقت انشعاب مراکز تولید ارز دیجیتال توسط مدیرعامل شرکت توانیر به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق صادر شود که متن این دستور به صورت زیر است:

با توجه به توسعه مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استاندارهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند و در پیک تابستان شرکت‌های توزیع نیرو برق را با مشکل جدی مواجه می‌نمایند، مقتضی است با عنایت به قسمت اول بند «د» جز «1-50-4» آیین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق مربوط به قطع موقت انشعاب «موضوع مصرف غیرمجاز برق» ترتیبی اتخاذ نمایید تا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری موقت انشعابات مذکور تا تعیین تکلیف قانونبی اقدام لازم مبذول و نتیجه اقدامات صورت گرفته را به معاونت هماهنگی توزیع توانیز منعکس نمایند.

برق-برای-ماینینگ_1561130501.jpg
-

با این اوصاف به نظر می‌رسد ایران، بهشت ماینرهای خارجی برای استخراج ارز دیجیتال، دیگر شرایط سابق را برای این حرفه نداشته باشد.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر