بیل گیتس به بزرگ‎ترین اشتباه خود اعتراف کرد

بیل گیتس به بزرگ‎ترین اشتباه خود اعتراف کرد

مایکروسافت در طی این سال‌ها اشتباهات بسیار زیادی کرده است اما استراتژی که در زمینه‎ی موبایل پیش گرفته را می‎توان بزرگ‎ترین اشتباه این شرکت دانست. البته این چیزی است که بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت می‎گوید. 

 

چرا مایکروسافت باعث شد اندروید پیروز شود؟ 


گیتس در مصاحبه با شرکت سرمایه گذاری Village Global به بزرگ‎ترین اشتباه خود اعتراف کرد. وقتی که از او درمورد تعادل بین کار و زندگی سوال شد، بیل گیتس درمورد این که چطور فرصتش را درمورد بازار موبایل از دست داد صحبت کرد. او گفت: « در دنیای نرم‎افزار، به خصوص پلتفرم‎ها، فقط یک نفر برنده‎ی تمام و کمال است. بزرگ‎ترین اشتباهی که من کردم این بود که باعث شدم به جایی نرسیم که اندروید هم اکنون رسیده است. 
اندروید پلتفرم استاندارد غیر اپل برای گوشی است. طبیعتاً مایکروسافت باید برنده می‎شد و برنده صاحب همه چیز می‎شود. جا تنها برای یک سیستم عامل غیر از اپل باز بود و حال چهارصد میلیارد دلار لازم است تا ما بتوانیم جای شرکت گوگل را در این زمینه بگیریم.»
البته فضا برای سه سیستم عامل موبایل باز بود اما مایکروسافت هیچ‎گاه نتوانست اولین اشتباه خود را جبران کند درحالی که ساتیا نادلا خیلی خوب شرکت مایکروسافت را مدیریت می‎کند اما از آنجایی که ما هرروز بیش از پیش از گوشی‎های هوشمند خود استفاده می‎کنیم اشتباه مایکروسافت در گذشته هم اکنون بزرگ و بزرگ‎تر می‎شود. 
بعضی متعجبند که چرا گیتس مسئولیت این شکست را به عهده گرفته است؟ گیتس در سال 2000، چندین سال پیش از این که رقابت آی‌‎او‌اس و اندروید شدت بگیرد از سمت خود کناره گیری کرد. در آن زمان استیو بالمر مسئولیت مایکروسافت را به عهده است و آیفون را به خاطر قیمت بسیار بالا و عدم جذابیت آن برای کارهای شرکتی به سخره می‎گرفت. شاید گیتس از این که از پست خود کنار کشید و مسئولیت مایکروسافت را برای بالمر گذاشت پشیمان است. 
البته گیتس نباید به خودش سخت بگیرد. او شرکتی را پایه گذاری کرده که دهه‎هاست روی صنعت تکنولوژی تسلط دارد. او همچنین سال‌ها ثروتمندترین فرد در دنیا بوده است. اما شکست ویندوز10 موبایل بیانگر یک اشتباه بسیار بزرگ است. 

 

بیشتر بخوانید:

احتمال انتشار مایکروسافت سرفیس تاشو با پشتیبانی از اپلیکیشن‎های اندروید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر