دبیان10 باستر با امنیت بالا و قابلیت‎های جدید منتشر شد

دبیان10 باستر با امنیت بالا و قابلیت‎های جدید منتشر شد

دبیان10، با نام توزیع لینوکس «باستر» منتشر شد. این نسخه دارای قابلیت‎های جدید و پکیج‎های آپدیت شده است. به گفته‎ی توسعه دهندگان ساخت باستر دوسال طول کشید و حال به یک نسخه‎ی با ثابت تبدیل شده و تا پنج سال آینده پشتیبانی خواهد شد. 
این سیستم عامل محیط‎های دسکتاپ مختلفی دارد و با گنوم (3.30) و سرور صفحه نمایش وایلند به صورت پیشفرض اجرا می‎شود. Secure Boot در دبیان10 پشتیبانی می‎شود. توسعه دهندگان دبیان10 گفته‎اند که 91 درصد پگیج‎های منبع که در دبیان 10 موجود هستند پکیج‎های بیناری یکسان بیت برای بیت می‎سازند. این قابلیت بسیار مهم از کاربران در برابر تلاش‎های مخرب برای مداخله در کامپایلر و شبکه‎ پیشگیری می‎کند. 

پکیج‎های مختلف


همانطور که گفتیم چندین پکیج نرم‎افزاری برای باستر آپدیت شده‎اند که شامل کرومیوم 73.0، فایرفاکس 60.7، گیمپ 2.10.8، لیبرآفیس 6.1، تاندربرد 60.7.2، پرل 5.28، پی‎اچ‎پی 7.3، پایتون 3 3.7.2، روبی 2.5و1 و چیزهای دیگر است. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت به پنجاه میلیون کاربر ویندوز10 هشدار داد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر