سال آینده منتظر یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی باشید

سال آینده منتظر یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی باشید

بنا به پیشبینی افراد و شرکتهای معتبر، سال آینده منتظر یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی باشید.

پیش‌ترها گوشی‌های هوشمند نهایتاً با دوربین‌های 8 مگاپیکسلی راهی بازار می‌شدند اما به مرور زمان این رسم تغییر کرد و مگاپیکسل‌های بیشتری را در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند شاهد بود. این تغییرات به جایی رسید که امروزه وجود دوربین سه‌گانه و حتی لنزهای 48 مگاپیکسلی در برخی گوشی‌ها اصلاً عجیب نیست (حالا سوال این است که مگاپیکسل در دوربین چقدر اهمیت دارد)، به طوری که عملاً یک دوربین را با خود حمل می‌کنیم نه یک گوشیِ تنها. با فیسیت همراه باشید تا این شایعه را بررسی کنیم.

 

یک سال تا عرضه گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی

حالا به نظر می‌رسد در سال آینده شاهد یک شگفتی بزرگ‌تر باشیم. موضوع به توییتی از حساب کاربری IceUniverse@ برمی‌گردد که معمولاً اطلاعات معتبری از دنیای گوشی‌های هوشمند را منتشر می‌کند. این حساب توییتری اعلام کرده است که در سال آینده شاهد گوشی هوشمندی خواهیم بود که از دوربین 108 مگاپیکسلی همراه با زوم اپتیکال 10 برابری بهره خواهد برد.

تصاویری که در این توییت منتشر شده است، شبیه به تصاویری است که در حال حاضر از گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 در اینترنت موجود است اما در این تویت اصلاً به نام کمپانی که دوربین 108 مگاپیکسلی را به بازار گوشی‌های هوشمند خواهد آورد، اشاره‌ای نشده است.

تصویر منتشر شده در حساب توییتری IceUniverse@  درباره دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی

تصویر منتشر شده در حساب توییتری IceUniverse@  درباره دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی

 

دیگر پیش‌بینی‌های مشابه درباره مگاپیکسل دوربین‌‌

این پیش‌بینی تنها به این حساب توییتری معروف محدود نیست بلکه در ماه مارس شرکت خدمات مالی و بانکداری Credit Suisse هم در گزارشی اعلام کرده بود که در نیمه دوم سال 2019 سنسور 65 مگاپیکسلی و در سال 2020 لنز 108 مگاپیکسلی به دوربین‌ گوشی‌های هوشمند خواهند آمد.

به نظر می‌رسد این پیش‌بینی صحت داشته باشد زیرا همین الان هم لنز 64 مگاپیکسلی به دوربین گوشی‌های هوشمند آمده‌اند (اختلاف 1 مگاپیکسلی چندان چشمگیر نیست) و البته کمپانی‌ها هم متوقف نشده‌اند و اصلاً ارائه گوشی‌هایی با دوربین 108 مگاپیکسلی عجیب نیست.

از سوی دیگر کمپانی کوالکام هم پیش‌بینی مشابهی درباره دوربین گوشی‌های هوشمند داشته است و از ارائه گوشی‌هایی با دوربین 64 تا 100 مگاپیکسلی خبر داده است.

 

کدام شرکت این لنزها را تولید می‌کند

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که پیش می‌آید، کمپانی است قرار است که این دوربین‌های فوق‌العاده را تولید کند. اولین حدسی که می‌زنیم، سامسونگ است زیرا در حال حاضر لنز 64 مگاپیکسلی را عرضه کرده است و قابلیت زوم 5 برابر را هم دارد. ضمناً بد نیست این را بدانید که سونی هنوز لنز 64 مگاپیکسلی خود را عرضه نکرده است پس نام این کمپانی به عنوان اولین احتمال به ذهن نمی‌رسد.

 

دوربین 108 مگاپیکسلی هنوز یک شایعه است

مسئله دیگر این است با وجود پیش‌بینی‌هایی که از سمت افراد و شرکت‌های معتبر ارائه شده است، اما تا به امروز هیچ شرکتی از ارائه گوشی‌ که دارای دوربین بالای 100 مگاپیکسلی باشد و یا از زوم اپتیکال 10 برابر بهره ببرد، خبر نداده است. بنابراین حتی با وجود پیش‌بینی‌های معتبر هم این خبر هنوز در حد حدس و گمان است. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم به نوع زوم مورد بحث برمی‌گردد، زوم 10 برابری که در این پیش‌بینی‌ها ذکر شده است، زوم اپتیکال است که با زوم هیبریدی که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند هم به کار می‌رود متفاوت است.

 

اخبار مرتبط:

آیا مگاپیکسل در دوربین اهمیت دارد؟ یک فاکتور چشمگیر اما غلط انداز

بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین (آخرین بررسی DXOmark در سال 2018)

 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر