جاسوس‎افزار اسرائیلی اطلاعات گوگل، فیسبوک و اپل را می‎دزدد

جاسوس‎افزار اسرائیلی اطلاعات گوگل، فیسبوک و اپل را می‎دزدد

به گزارش فاینشال تایمز، یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی جاسوس افزاری ساخته که داده‎های سرور اپل، گوگل، فیسبوک،آمازون و مایکروسافت را می‎دزدد. در این گزارش نوشته شده که بدافزار گوشی هوشمند شرکت NSO که پگاسوس نام دارد نه تنها اطلاعات دستگاه بلکه اطلاعاتی که در فضای ابری ذخیره شده از جمله داده‎های مربوط به لوکیشن، پیام‎ها و عکس‎ها را نیز می‎دزدد. 
گروه NSO که پیش‎تر یک بدافزار روی واتس‎اپ نصب کرده بود این موضوع را که بدافزارش قادر به جاسوسی در اطلاعات روی فضای ابری است را رد کرده بود. این شرکت در دفاع از خود گفته که فایننشال تایمز اشتباه می‎کند محصولات شرکت NSO قادر به ذخیره‎ی و دسترسی به اپلیکیشن‎ها، سرویس‎ها و زیرساخت‎های فضای ابری نیستند. این شرکت ادعا کرده که محصولات خود را تنها به دولت‎ها و به هدف جاسوسی از مردم عادی می‎فروشد. 
اردیبهشت ماه، واتس‎اپ اعلام کرده بود که یک شکاف امنیتی در سرویس مسنجر باعث شده بود گروه نرم‎افزاری NSO بتواند از طریق یک تماس ساده بدافزار خود را روی گوشی‎ها دانلود کرده و آن‎ها را ردیابی کند. شرکت فیسبوک خیلی سریع پچ امنیتی مربوط به این مشکل را منتشر کرد. 
وقتی که بدافزار روی دستگاه نصب می‎شود می‎تواند کلید احراز هویت را از سرویس‎هایی مثل گوگل درایو، فیسبوک مسنجر و آی‎کلود بدزدد. یک سرویس جدا به همین وسیله اطلاعات دستگاه، از جمله لوکیشن را می‏دزدند. این بدافزار می‎تواند احراز هویت دوعاملی و یا ایمیل هشدار را دور زده و به اطلاعات روی فضای ابری دسترسی پیدا کند. 
آمازون گفته که هیچ نشانه‎ای از بدافزار را روی سیستم خود پیدا نکرده است. مایکروسافت هیچ نظری نداده اما گفته که سرویس امنیتی بسیار قوی دارد که از کاربران دربرابر چنین حملاتی محافظت می‎کند. یک سخنگوی فیسبوک نیز گفت که در حال بررسی موضوع است. اپل و گوگل هنوز هیچ نظری در این باره نداده‎اند. 

 

بیشتر بخوانید:

این هفت اپلیکیشن اندروید Stalkware هستند

چطور بدافزار ایجنت اسمیت را در اندروید شناسایی و حذف کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: cnbc

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر