مودم و گوشی‎های 5جی تحمل گرمای تابستان را ندارند

مودم و گوشی‎های 5جی تحمل گرمای تابستان را ندارند

سیگنال‎های 5جی به تکنولوژی «موج میلیمتری» وابسته هستند که خیلی خوب از دیوار، پنجره، مردم و آب رد نمی‎شود. به همین دلیل امکان استفاده از این تکنولوژی در همه جا امکان پذیر نخواهد بود. اما حال مشخص شده که تکنولوژی 5جی یک دشمن بزرگ دیگر هم دارد: تابستان. 
بنا به گزارش وال استریت ژورنال دستگاه‎های 5جی در هوای گرم تابستانی قابل استفاده نخواهد بود. ساشا سگان، نویسنده‎ی مجله‎ی اینترنتی PCMag می‌گوید: « در یک صبح گرم در لاس وگاس هردو گوشی سامسونگ گلکسی اس10 5جی داغ شده و اینترنت 4جی شد. این اتفاق برای تمام گوشی‏های مبتنی بر کوالکوم X50، نسل اول با موج میلیمتری که در معرض گرمای هوا قرار می‎گیرند می‎افتد. این اتفاق تا به حال برای گوشی‎های سامسونگ و ال‎جی که از سخت افزار شبکه سامسونگ، اریکسون، نوکیا استفاده می‎کنند افتاده است. 
مشکل اینجاست که دستگاه‎های 5جی در هوای تابستان عملاً بی استفاده هستند، مگر این که در ایسلند زندگی کنید. پیش از این نیز می‎دانستیم که موج میلیمتری‎ 5جی در شرایط خیلی خاصی عمل می‎کند اما کمی عجیب است که چرا هیچ شرکتی به این فکر نکرده که چنین تکنولوژی را نباید در دستگاهی قرار داد که در نور خورشید نمی‎تواند عمل کند. جالب اینجاست که بعضی از شرکت‎های اینترنتی مثل AT&T حتی وقتی که اینترنت به خاطر شرایط 4جی می‎شود نیز 5جی را نشان می‌دهد. 
سامسونگ در پاسخ به این مشکل گفته که با بهبود اکوسیستم و تکنولوژی 5جی این مشکل حل خواهد شد. شاید این مشکل در محصولات بعدی که در آینده ساخته می‎شود حل شود اما تمام سامسونگ گلکسی اس10 5جی‌هایی که در بازار هستند دچار این مشکل هستند. 

 

آیا این مشکل حل خواهد شد؟ 


بلی. به احتمال زیاد شرکت‎ها می‎توانند آزمایشات گرمایی دقیق و پیشرفته‎ای روی دستگاه‎ها انجام داده و از راه حل‎های خنک کننده برای دستگاه‎های 5جی استفاده کنند. حتی یک فن کوچک نیز می‎تواند مشکل را حل کند ( البته این راه حل باعث افزایش ضخامت گوشی‎های هوشمند و البته کمی نویز خواهد شد.) 
بارها گفته شده که تکنولوژی 5جی در اول راه خود قرار دارد و خرید دستگاه‌های 5جی کار عاقلانه‎ای نیست. هیچ‎کس نمی‎خواهد یک گوشی گران قیمت داشته باشد که در تابستان از کار می‎افتد. در حال حاضر اگر یک گوشی 5جی بخرید مانند این است که گوشی خریده باشید که تنها از آبان تا اردیبهشت به درستی عمل کند. 

 

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن دکمه پلی به نوارابزار کروم

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر