اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده توسط سیری گوش دهند

اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده توسط سیری گوش دهند

 
اپل به پیمانکارانی پول می‌دهد تا به مکالمات ضبط شده توسط سیری گوش دهند. این خبر را یکی از پیمانکاران سابق افشا کرده و گفته که به طور اتفاقی به مکالمات شخصی از زندگی خصوصی افراد از جمله نوبت دکتر، آدرس و حتی خرید مواد مخدر گوش گوش داده‎اند. این پیمانکار گفته که از کارمندان خواسته می‎شود تا به تماس‎های سیری گوش داده و به این که برقراری ارتباط عمدی بوده یا خیر و این که پاسخ سیری چقدر کمک‎رسان بوده نمره دهند.
با این حال اپل هیچ‌گاه تا به حال نگفته که انسان‎های دیگر به این مکالمات گوش می‌دهند. در قوانین مربوط به حریم شخصی سیری که تقریباً هیچ‎کس آن را نخوانده نوشته شده :«برای تشخیص لهجه شما و ارائه‎ی پاسخ‎های بهتر، بعضی از اطلاعات مثل نام شما، مخاطبین، موزیکی که گوش می‎کنید و جست‎وجوی شما با استفاده از پروتکل‎های کدگذاری شده به اپل فرستاده می‎شود»، اما هیچ جا گفته نشده که افرادی به این صحبت‎ها گوش داده و اطلاعات آن را آنالیز می‎کنند.
این شرکت به گاردین گفته که تعداد بسیار محدودی از درخواست‎های سیری برای ارتقای خود سیری آنالیز می‎شوند. پاسخ‎های سیری در مکان‎هایی امن بررسی شده و این شرکت‎های شخص ثالث باید از قوانین شدیداً محرمانه‌ی اپل پیروی کنند». اپل اعلام کرده که تنها یک درصد از فعالیت‎های روزانه تحت این سیستم آنالیز شده‎اند.
البته این که افرادی به صحبت‎های دستیارهای صوتی گوش می‎دهند چیز جدیدی نیست. هردو آمازون و گوگل نیز اعتراف کرده‌اند که سیستم‎های مشابهی دارند و افرادی برای بهبود سیستم به مکالمات گوش می‎دهند. البته این روش منطقی است چرا که سیستم‎های هوشمند نمی‎توانند فرق بین یک درخواست واقعی و یک درخواست اشتباه را تشخیص دهند ( اگر می‎توانستند دیگر درخواست اشتباهی وجود نداشت). هرکسی که از دستیار هوشمند استفاده می‌کند می‌داند که درخواست اشتباه بارها پیش می‌آید.
سیستم اپل به چند دلیل می‎تواند نگران کننده باشد. چرا که الکسا تنها به اسپیکرهای هوشمند محدود می‌شوند و گوگل اسیستنت به اسپیکر و گوشی. اما سیری به طور گسترده در اپل واچ موجود است که میلیون‎ها نفر آن را هرروز به مچ دست خود می‎بندند. علاوه بر آن اپل واچ هرگاه که کسی دست خود را بلند کند فعال می‎شود و تنها به کلمه‎ی «Hey, Siri» واکنش نشان نمی‎دهد.
به گزارش گاردین همین موضوع باعث شده که بعضی از مکالمات به شدت خصوصی به دست افراد غریبه‎ای بیوفتد که برای اپل کار می‎کنند. این شرکت اعتراف کرده که به مکالمات خصوصی درمورد صحبت بین بیمار و دکتر، قراردادهای تجاری، خرید مواد مخدر و حتی روابط خصوصی افراد گوش داده‌اند. این اطلاعات به همراه مکان کاربر، مخاطبین، جزئیات تماس و اطلاعات دیگر بوده است.
این موضوع به شدت روی اعتبار اپل که همیشه ادعای حفظ حریم شخصی را دارد اثر خواهد گذاشت و تنها راه جلوگیری از این که یک غریبه به تمام مکالمات شخصی شما گوش ندهد این است که سیری را به طور کامل غیرفعال کنید. این خبر به ما نشان می‎دهد که وقتی از این دستگاه‎ها استفاده می‎کنیم اطلاعات شخصی بسیار زیادی را به این شرکت‎ها می‎دهیم.
 
بیشتر بخوانید:

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر