قابلیت جدید آیفون 11: پشتیبانی از قلم Apple Pencil

قابلیت جدید آیفون 11: پشتیبانی از قلم Apple Pencil

بیشتر شایعاتی که درمورد آیفون جدید شنیده می‎شود مبنی بر این است که مشابه  iPhone XS است و تنها تفاوت آن قرار گرفتن دوربین‎ها و عملکرد آن بهتر خواهد بود اما گزارش جدید مبنی بر این است که یک قابلیت بزرگ و جدید به این گوشی اضافه خواهد شد: پشتیبانی از Apple Pencil
به گزارش Business Insider، قابلیت بزرگ و جدید آیفون 2019 این است که با Apple Pencil کار می‎کند. البته این خبر خیلی هم جدید نیست و در سال 2017 نیز گفته می‎شد که قرار است آیفون‎های 2019 قلم را پشتیبانی کنند. Apple Pencil قلمی است که در سال 2015 منتشر شد و با ایپدهایی مثل آیپد پرو کار می‎کرد و به شما امکان طراحی، یادداشت برداری و همچنین گشتن در بین تب‎ها را می‎داد. 
نسل دوم Pencil با اتصال مگنت آن به آیفون به صورت وایرلس شارژ می‎شود و برای کسانی کاربرد دارد که از آیپد خود زیاد استفاده می‎کنند ( البته قیمت آن 129 دلار است). 
پشتیبانی از قلم قابلیت جدیدی برای گوشی نیست، گوشی‎های سامسونگ گلکسی نوت همیشه یک «S Pen» همراه خود داشتند که کاربردهای زیادی دارد. انتظار می‎رود که سامسونگ گلکسی نوت 10 تقریباً یک ماه پیش از آیفون 11 منتشر شود، درنتیجه زمان رقابت برای گوشی‎های قلم‎دار است. 
البته یک چیزی باعث می‎شود که کمی به این خبر شک کنیم. این که اندازه‎ی Apple Pencil از اندازه‎ای که انتظار می‎رود آیفون 11 باشد بزرگ‎تر است. طول نسل دوم این قلم‎ها 166 میلی‎متر است اما طول آیفون XS Max که  با طول 157.5 میلی‎متر در حال حاضر بزرگ‎ترین گوشی اپل است و انتظار نمی‎رود که آیفون 11 از این میزان بزرگ‎تر باشد. 
درنتیجه ممکن است اپل یک نسخه‎ی کوچک‎تر از Apple Pencil منتشر کند. درست مانند سامسونگ که یک S Pen برای گوشی‎های  Tab S و یک قلم کوچک‎تر برای گوشی‎های گلکسی نوت دارد. 

 

بیشتر بخوانید:

امسال دو مدل آیپد جدید دیگر منتشر خواهد شد

اپل قصد دارد تجارت مودم 5G اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار بخرد

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر