هواوی از رقیب اندروید رونمایی کرد: سیستم عامل هارمونی

هواوی از رقیب اندروید رونمایی کرد: سیستم عامل هارمونی

هواوی از رقیب اندروید رونمایی کرد: سیستم عامل هارمونی

بالاخره شرکت هواوی از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کرد، حرکتی که می‏تواند این شرکت عظیم تولید گوشی هوشمند را از جنگ تجاری امریکا و چین نجات دهد. چند ماه پیش این شرکت بزرگ چینی توسط مقامات امریکایی تحریم شده و هیچ شرکت امریکایی حق فروش تکنولوژی و نرم‎افزار را به هواوی ندارند. این تحریم باعث شده که شرکت‎هایی مثل گوگل که امتیاز سیستم عامل اندروید را به این شرکت می‌داد دیگر نتوانند با آن‎ها همکاری کنند.

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در کنفرانس توسعه دهندگان گفت :«هارمونی که در چینی هانگ‎منگ نام دارد کاملاً با اندروید و آی‎او‎اس متفاوت است». او در ادامه گفت که هواوی هر زمانی که بخواهد می‌تواند از هارمونی در گوشی‌های هوشمند استفاده کند اما اولیتش اندروید است.

هارمونی ابتدا در ساعت‎های هوشمند، صفحات نمایش هوشمند، اسپیکرهای هوشمند و دستگاه‎های دیگر استفاده خواهد شد. دستگاه‎هایی که از هارمونی استفاده می‎کنند با یکدیگر سازگار هستند. این شرکت همچنین گفت که هارمونی متن‌باز خواهد بود.

هواوی پس از سامسونگ بزرگ‎ترین فروشنده‎ی گوشی‎های هوشمند است. گوشی‌های این شرکت تا به حال به سرویس‎های گوگل وابسته بوده اما با تحریم‎های امریکا این همکاری در خطر افتاده است. این تحریم روی مشتریانی که از قبل گوشی‎های هوشمند هواوی داشتند هیچ اثری نداشته است اما در تحریم‎های جدید دستگاه‎های جدید هواوی دیگر نخواهند توانست از اندروید و سرویس‌های گوگل استفاده کنند.

فروش جهانی هواوی به خاطر این تحریم‌ها با مشکلات بزرگی مواجه شد اما در چین که بیشتر سرویس‎های گوگل از پیش مسدود هستند و بیشتر مردم از نمونه‌های جایگزین چینی استفاده می‌کنند خیلی دچار تغییر نشده است. این شرکت گفته که قصد دارد پایه‌های هارمونی را در چین مستحکم کرده و سپس آن را به یک سیستم عامل جهانی تبدیل کند.

از طرف دیگر شرکت‌های امریکایی امیدوارند که تجارت را با هواوی از سر بگیرند. اما به نظر می‎رسد که این اتفاق به زودی نخواهد افتاد. به گزارش بلومبرگ، کاخ سفید هنوز مجوزی به شرکت‎های امریکایی برای همکاری با هواوی نداده است. دولت ایالات متحده هواوی را یک تهدید امنیتی دانسته اما هواوی این اتهامات را رد می‎کند.

 

بیشتر بخوانید:

خبر شکه ‌کننده مدیرعامل هواوی: هانگ منگ جایگزین اندروید نیست

 

منبع خبر: cnn

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر