سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ به زودی به گوشی‌های هوشمند می‌آید

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ به زودی به گوشی‌های هوشمند می‌آید

یک هفته پس از این که اولین تصاویر سنسور موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ را دیدیم، این شرکت یک سنسور جدید با 50 درصد پیکسل بیشتر را معرفی کرده است. Samsung ISOCELL Bright HMX که با همکاری شرکت شیائومی ساخته شده یک سنسور دوربین گوشی هوشمند 108 مگاپیکسلی است که به گفته‎ی سامسونگ اولین سنسوری است که مرز 100 میلیون پیکسل را برای یک گوشی پشت سر می‎گذارد. علاوه بر عکس‎های فوق‎العاده با کیفیت، این سنسور می‎تواند ویدئوهایی با کیفی 6K بگیرد. 
در واقعیت خیلی بعید است که بخواهید عکسی با این رزلوشن بگیرید، درنتیجه این سنسور می‏تواند با ترکیب پیکسل‎ها تصاویر 27 مگاپیکسلی بگیرد. شاید رزلوشن این عکس به طور کلی پایین‏تر باشد اما روشن‎تر است و درنتیجه برای مکان‎هایی که نور کمی دارند بسیار کاربردی خواهد بود. در این سنسور از تکنولوژی ISO هوشمند استفاده شده که به صورت خودکار سطح ISO سنسور را برای محیط‎هایی که نور کمتری دارند هماهنگ کند. 
سامسونگ و شیائومی هیچ‎کدام اعلام نکرده‎اند که اولین گوشی که با این سنسور منتشر می‎شود کدام است. با این حال اندازه‎ی این سنسور 1/1.33 اینچ است. این اندازه حدود سه چهارم بزرگ‎تر از سنسور 1 اینچی  Sony RX100 VII است، درنتیجه این سنسور نمی‎تواند برای تمام گوشی‎های هوشمند موجود در بازار مناسب باشد. 
هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما شایعات مبنی بر آن است که اولین گوشی که از این سنسور استفاده خواهد کرد  Xiaomi Mi Mix 4 خواهد بود. این سنسور از ماه اینده به صورت انبوه تولید خواهد شد و ما به زودی تا پایان سال خواهیم فهمید از آن در کدام گوشی هوشمند استفاده خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

پردازنده اسنپدراگون 865؛ نتایج تست پرچمدار بعدی کوالکام در گیک بنچ برای اولین بار منتشر شد

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

sMaRt

شنبه, 26 مرداد 1398

دوربین سامسونگ آشغاله، این 108 مگاپیکسلی رو بیاره رو گوشی های خودش تازه شاید به کیفیت الانه دوربین گوشی های سونی برسه، اونم شاید!

پاسخ

vahid

یک‌شنبه, 27 مرداد 1398

این تکنولوژی های جدید برای ما جوانان حرام است.

پاسخ

ثبت نظر