چطور از طریق کامپیوتر ویندوز بازی‌های ایکس‎باکس وان را استریم کنیم؟

چطور از طریق کامپیوتر ویندوز بازی‌های ایکس‎باکس وان را استریم کنیم؟

کنسول‎های ایکس‎باکس وان و کامپیوترهای ویندوز 10 با یکدیگر خیلی خوب کار می‎کنند. اما آیا تا به حال می‎دانستید که می‎توانید روی کامپیوترهای ویندوز بازی‎های ایکس باکس‎وان را انجام دهید؟ 

ممکن است فکر کنید که وقتی کنسول ایکس باکس وان دارید این قابلیت چه کاربردی می‌تواند داشته باشد. شاید مانیتور کامپیوتر خود را به تلویزیونتان ترجیح می‎دهید یا شاید ایکس باکس وان شما در یک گوشه دیگر خانه است و ترجیح می‎دهید به جای خرید یک کابل بلند HDMI برای اتصال از استریم وایرلس استفاده کنید. 

البته یک مشکل بزرگ وجود دارد: برعکس Remote Play و PS Now پلی‎استیشن 4، که به شما امکان استریم را از هرجایی می‎دهد، کنسول ایکس باکس وان و کامپیوتر ویندوز باید هردو روی یک شبکه باشند. البته اگر این امکانات برای شما فراهم باشد باز هم به دلایل زیادی ممکن است دلتان بخواهد از آن استفاده کنید. برای این کار چند قدم را باید طی کنید. 

 

از اپلیکیشن Console Companion  ایکس باکس استفاده کنید

• اگر یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوز 10 دارید به احتمال زیاد اپلیکیشن Console Companion را به صورت از پیش نصب شده دارید ( قبلاً نام این اپلیکیشن Xbox بود). اگر آن را ندارید می‎توانید از مایکروسافت استور آن را دانلود کنید. 

• اپلیکیشن را باز کرده و وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید.

• وقتی که وارد شدید روی دکمه منو در بالا سمت چپ اپلیکیشن کلیک کنید تا لیستی از آیتم‎ها را ببینید. روی Connection کنار لیست کلیک کنید. 

• روی «Add a device» در بالا مرکز پنجره‌ی اپلیکیشن کلیک کنید تا به دنبال کنسول ایکس باکس وان در شبکه بگردد. وقتی که آن را یافت روی «Connect» کلیک کنید. 

• اگر کنسول شما پیدا نشد آدرس IP را وارد کنید. برای یافتن آدرس IP ایکس باکس وان خود به منو تنظیمات رفته و روی Network” > “Network settings” > “Advanced Settings کلیک کنید. 

• وقتی که متصل شدید کنسول شما در قسمت «Now Playing» اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید تا مانیتور کامپیوتر شما به صفحه نمایش ایکس باکس وان تبدیل شود. 

 

مشکلات شبکه وایرلس را رفع کنید 

با توجه به سرعت شبکه وای-فای ممکن است به مشکلاتی بربخورید. یک روش برای بالا بردن سرعت استفاده از اترنت است. شما همچنین می‌توانید از قابلیت تنظیم کیفیت اپلیکیشن Xbox Console Companion برای رفع مشکل استفاده کنید. البته این روش کیفیت تصاویر را کمی پایین خواهد آورد. 

Xbox

 

• برای دسترسی به منو دکمه آن را در قسمت بالا سمت راست صفحه نمایش فشار دهید. 

• اگر می‎خواهید از جزئیاتی مانند میزان مصرف پهنای باند و بیت ریت باخبر شوید روی دکمه‌ای که در سمت چپ پایین صفحه ظاهر می‌شود کلیک کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

نحوه نصب پلاگین های فتوشاپ در نسخه CC2019

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر