مایکروسافت رابط کاربری ویندوز 10 را برای تبلت تغییر می‌دهد

مایکروسافت رابط کاربری ویندوز 10 را برای تبلت تغییر می‌دهد

مایکروسافت رابط کاربری ویندوز 10 را برای تبلت تغییر می‌دهد.

شرکت مایکروسافت قصد دارد رابط کاربری دو در یک ویندوز 10، که در دستگاه‌های سرفیس استفاده می‌شود را به طور کلی تغییر دهد. آخرین نسخه‎ی (Windows 10 Insider Preview Build (18970 شامل تغییری در رابط کاربری حالت دو در یک تبلت است که وقتی صفحه کلید را به عقب تا می‌کنید یا آن را به طور کامل حذف می‌کنید فعال می‌شود. 
این رابط کاربری جدید وقتی که به حالت تبلت تبدیل می‌شود بیشتر حالت‌های دسکتاپ خود را حفظ می‌کند. اما به جای نمایش یک منو شروع تمام صفحه با تایل‌ها و آیکون‌های نوار وظیفه پنهان شده، دسکتاپ باقی مانده و بعضی از قابلیت‌های مخصوص تبلت نمایان می‌شوند. 
برای مثال آیکون‌های نوار وظیفه باقی می‌مانند اما فاصله‌ی آن‌ها بیشتر می‌شود تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را فشار دهید. درضمن نوار جست‌ و جو نیز درون یک آیکون قرار می‌گیرد و وقتی که آیکون را لمس می‌کنید یا روی کادر متنی ضربه می‌زنید صفحه کلید لمسی فعال می‌شود. در ضمن فایل اکسپلورر نیز برای رابط کاربری لمسی بهینه سازی شده است. 
در حال حاضر این تغییر فقط برای کسانی که از دستگاه‌های دو در یک در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر استفاده می‌کنند موجود است و تنها عده‌ی محدودی به آن دسترسی دارند. این قابلیت در حال حاضر به صورت بتا موجود است اما همیشه انتشار عمومی کمی بعد از برنامه‌ی اینسایدر است.

 

بیشتر بخوانید:

پچ جدید ویندوز 10، اسپیکرهای بلوتوثی را خراب می‎کند

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر