حرفه‎ای‌ها پردازنده‌های AMD Ryzen را به اینتل ترجیح می‌دهند

حرفه‎ای‌ها پردازنده‌های AMD Ryzen را به اینتل ترجیح می‌دهند

شرکت AMD این روزها با پردازنده‌های نسل سه Ryzen و کارت گرافیک‌های Navi در سطر خبرهاست، اما چیزی که این خبر را جالب‌تر می‌کند این است که جدیداً طرفداران سرسخت کامپیوترهای شخصی بیشتر از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‎های شرکت AMD علاقه نشان می‌دهند. 
آمار و تحلیل‌های PassMark، که یک ابزار بنچ‌مارک محبوب برای پردازنده است نشان می‌دهد که سهم بازار AMD از اینتل بیشتر شده است. به بیان دیگر در سه ماه سوم سال 2019 سهم بازار AMD از 23.1% به 31.9% افزایش داشته است. به طور مشابه سهم بازار اینتل از 76.9% در سه ماه دوم سال 2019 به 68.10% در سه ماه سوم سال 2019 کاهش داشته است. 
لازم به ذکر است که این میزان تمام پردازنده‌های فروخته شده نیست، بلکه تمام پردازنده‎هایی است که از طرف PassMark بنچ مارک شده‌اند. تعداد بسیار زیادی از خریداران سخت‌افزار خود را از طریق این برنامه‌ها بنچ‌مارک نمی‌کنند. 
به بیان دیگر کسانی که سخت‌افزار خود را بنچ‌مارک می‌کنند ( که معمولاً شامل کسانی می‌شود که عاشق کامپیوتر هستند) به میزان بیشتری از سخت‌افزار AMD استفاده می‌کنند. شاید به این دلیل که AMD Ryzen 9 3900X بسیار قوی‌تر ازIntel Core i9 9900K است، البته اینتل این موضوع را نمی‌پذیرد. 
بنا به این گزارشات، AMD و اینتل از سال 2007 تا به حال تا این حد به هم نزدیک نبوده‌اند. با منتشر شدن نسل سوم پردازنده‌ی  AMD Ryzen Threadripper تا آخر امسال این شکاف کمتر نیز خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

پردازنده‎ی دسکتاپ 10 هسته‎ای Comet Lake اینتل در سال 2020 منتشر خواهد شد

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر