64 گیگابایت حافظه برای آیفون دیگر کافی نیست

64 گیگابایت حافظه برای آیفون دیگر کافی نیست

آخرین آیفون شرکت اپل پیشرفت‎های زیادی داشته است. سرعت آن بسیار بالاتر است و دوربین خیلی بهتری هم دارد. حتی ایفون 11 با قیمت 700 دلار از آیفون ایکس آر که پارسال با قیمت 750 دلار شروع می‌شد ارزان‎تر است. اما هنوز هم بعضی چیزها عوض نمی‎شود: حافظه‌ی آیفون‌های جدید از 64 گیگابایت شروع می‎شود.

شاید این موضوع به نظر بدون مشکل برسد. دو سال پیش اپل حافظه آیفون 8، 8 پلاس و ایکس را از حداقل 32 درصد به 64 گیگابایت ارتقا داد و این موضوع باعث خوشحالی همه شد. در زمانی که همه بیشتر فیلم‌ها و موزیک‌ها را استریم می‌کنند و عکس‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند شاید فکر کنید که حافظه گوشی بی استفاده باقی می‌ماند، اما تنها درصورتی درست است که شما مطمئن باشید تمام عکس‌هایتان روی گوگل فوتوز یا آی‎کلود آپلود شده و همیشه اتصال اینترنت مناسب را برای استفاده از اپلیکیشن‌های یوتیوب، نتفلیکس، اسپاتیفای و یا اپل موزیک دارید.

اما بیشتر مردم این کار را نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که موزیک و عکس‌های خود را روی حافظه داشته باشند تا هرگاه که خواستند بتوانند به آن‌ها سربزنند. درضمن گیم‌ها نیز روز به روز سنگین‌تر می‌شوند و به فضای بیشتری روی گوشی نیاز دارند. عکس‌ها به خصوص فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند. به خصوص که تمرکز آیفون جدید روی دوربین است، انتظار می‌رود که مردم با آن عکس و فیلم بسیار زیادی بگیرند. درضمن ویدئو 4K نیز فضای بسیار زیادی را اشغال خواهد کرد. برای مثال روی آیفون ایکس اس مکس، یک ویدئو یک دقیقه‌ای 4K در شصت فریم در ثانیه تا حدود 400 مگابایت فضا اشغال می‌کند.

درضمن هم اکنون در بین رقیبان آیفون 11 و آیفون 11 پرو مثل سامسونگ گلکسی اس 10 و نوت 10 یا وان پلاس 7 پرو 128 گیگابایت یا بیشتر به استاندارد تبدیل شده است که با قیمت پایین‌تری نیز به فروش می‎رسند. برای مثال گوشی جدید موتورولا وان زوم با 128 گیگابایت تنها 450 دلار قیمت دارد.

گوشی‌های گوگل پیکسل نیز مانند آیفون 64 گیگابایت حافظه دارند اما حداقل در گوشی پیکسل 3 حافظه گوگل فوتوز نامحدود موجود است. قیمت ای‎کلود برای 50 گیگابایت 1 دلار است و تنها تا 5 گیگابایت حافظه رایگان دارد. اپل هنوز هیچ واکنشی به اعتراضات درمورد این که چرا حافظه گوشی‌های جدیدش از 64 گیگابایت شروع می‎شود نشان نداده است. حافظه 128 گیگابایت برای آیفون 11 تنها پنجاه دلار به قیمت آن اضافه می‌کند و این رقم برای کسانی که قصد خرید بهترین گوشی دنیا را دارند پول زیادی نیست. امید می‎رود که اپل به زودی 128 گیگابایت را به استاندارد جدید تبدیل کند.

 

بیشتر بخوانید:

وقتی اپل قدرت دوربین آیفون 11 پرو را به رخ می‌کشد؛ تیزر تبلیغاتی با تمرکز روی قابلیت Night mode دوربین

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر