قابلیت رهگیری پرتو به کارت گرافیک AMD Navi اضافه خواهد شد

قابلیت رهگیری پرتو به کارت گرافیک AMD Navi اضافه خواهد شد

چندماهی هست که درایورهای رادئون AMD کد رهگیری پرتو دیده می‌شود و حال به نظر می‌رسد که این شرکت ساخت کارت‌های گرافیک قصد دارد هرچه زودتر این تکنولوژی را به تراشه‌های خود اضافه کند. 
به گزارش PC GamesN، یکی از شرکای چینی شرکت AMD تأیید کرده که نرم‌افزار جدید رادئون آذر ماه منتشر خواهد شد و از آنجایی که کد DXR در درایورهای AMD موجود است به نظر می‌رسد که یکی از قابلیت‌های جدید در نرم‌افزار رادئون پشتیبانی از رهگیری پرتو DXR خواهد بود. درضمن شرکت AMD می‌تواند قابلیت رهگیری پرتو را در کارت‌های گرافیک ناوی که هم اکنون در بازار موجود است فعال کند. 
البته شرکت AMD درحال انجام دادن یک ریسک بزرگ است، زیرا قصد دارد یک نسخه‌ی سطح پایین‌تر از تکنولوژی رهگیری پرتو را نسبت به شرکت انویدیا در کارت گرافیک RX 5700 وارد بازار کند. درحالی که اضافه شدن قابلیت رهگیری پرتو به کارت گرافیک‌های رادئون مدت‌هاست که موضوع شایعات است اما ما به تازگی دریافته‌ایم که پلی‌استیشن 5 که کارت گرافیک ناوی دارد نیز قابلیت رهگیری پرتو را در خود خواهد داشت. بیشتر به نظر می‌رسد که شرکت AMD قصد دارد یک نسخه از کارت گرافیک ناوی را در اواسط سال 2020 وارد بازار کند که رقیبی برای کارت گرافیک انویدیا است. 
درنتیجه منطقی‌تر است که منتظر مدل‌های بالاتر کارت گرافیک ناوی باشیم که با DXR عملکرد بهتری دارند نه این که این تکنولوژی را در کارت گرافیک‌های ناوی نه چندان قوی که هم اکنون در بازار موجود است قرار دهد. ممکن است که در نرم‌افزار رادئون که آذر ماه معرفی می‌شود قابلیت‌های دیگری معرفی شود. 

 

بیشتر بخوانید:

AMDاز کارت گرافیک Radeon RX 5500 برای بازی‌های 1080p رونمایی کرد

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر