قطع شدن تمام فیلترشکن‌ها و vpn‌ها در کشور مشکل بزرگی ایجاد می‌کند

قطع شدن تمام فیلترشکن‌ها و vpn‌ها در کشور مشکل بزرگی ایجاد می‌کند

فیلتر شدن فیلتر شکن ها یک خبر بد و مشکل ساز برای کشور خواهد بود.

از مدتی پیش تاکنون هر روز خبری جدید از بسته شدن فیلتر‌شکن‌ها وVPN‌ها می‌شنویم؛ که اغلب آن‌ها بحث بر سر قطع شدن VPN و فیلترشکن‌ها هست. معمولا هر جایی که وقتی سرویسی فیلتر شده است، نباید دسترسی به آن باز باشد مانند شبکه‌های اجتماعی خاص که البته برای بعضی‌ها قانون معنی ندارد اما گاهی خیلی از نیازمندی‌ها به فیلترشکن به دلیل تحریم‌های خارجی و عدم دسترسی مشاغل به سرویس‌های مورد نیاز و محدود شده برای IP ایران است. به همین دلیل وزارت ارتباطات می‌گوید قطع شدن تمام VPNها و فیلترشکن‌ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود.

 

فیلترشکن

 

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات در این باره می‌گوید:

افرادی در حال فشار آوردن به وزارت ارتباطات برای قطع تمام VPNها هستند.

استفاده از VPNها در شرایط کنونی که کشور از همه لحاظ تحریم سختی را پشت سر می‌گذارد، قطع شدن VPN‌ها به کسب‌وکارها ضربه خواهد زد. این یک صحبت کاملا درست است زیرا اغلب کسب و کارها به دلیل نبود نمونه موفق داخلی ابزارها و سرویس‌ها، وابسته به سرویس‌های خارجی‌ای هستیم که در اغلب موارد دسترسی به این سرویس‌ها برای ایران مسدود شده است. بنابراین نیاز به استفاده از فیلترشکن است.

در جامعه ما افرادی وجود دارند که بر اساس مقتضیات شغلی خود می‌بایست دسترسی‌هایی به سایت‌های فیلتر شده داشته‌ باشند و نمی‌توان آن‌ها را با مسدودسازی VPNها از آنچه به آن نیاز دارند، محروم کرد .حالا باید دید که نتیجه این اخبار و شایعات چه خواهد شد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: IranOnline

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رادیکال گرفتار

سه‌شنبه, 14 آبان 1398

به شخصه از خریدن VPN و سرویسهای مشابه کلافه شده بودم و دست به کار شدم مدتی در مورد تکنولوژی VPN مطالعه کردم و بعد از کلی آزمایش و خطا الان سرویس امن و شخصی خودم رو دارم و نیازی به خرید VPN هم ندارم.
پیشنهاد میکنم دوستان هم عوض گله کردن به فکر تامین نیاز خودشون باشن و هم یه چیزی یاد بگیرن و هم رفع نیاز بشه.

پاسخ

Omid

سه‌شنبه, 21 آبان 1398

بستن VPN تنها هزینه ما رو بیشتر میکنه چون مجبور میشیم VPS یا حتی Server اجاره کنیم! به امید ویزا و رفتن از جنگل در آتش ایرانستان!

پاسخ

فلانی

سه‌شنبه, 21 آبان 1398

کثیف ترین سایت فارسی دقیقا شما هستید که حتی از پخش نظرات معمولی هم هراس دارید! احتمالا زیر نظر روزنامه کیهان کار میکنین؟ خب مگه مرض دارین فرم نظر خواهی میذارین به همون کارمندای سایبری تون بگین نظرات وزارتی پسند بذارن براتون!

پاسخ

ثبت نظر