کارشناس اتریوم به دلیل صحبت در رابطه با دور‌ زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت شد

کارشناس اتریوم به دلیل صحبت در رابطه با دور‌ زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت شد

کارشناس اتریوم به دلیل صحبت در رابطه با دور‌ زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت شد.

چندی پیش یکی از كارشناسان رمزنگاری و عضو پروژه اتریوم به کره شمالی سفری داشته و در این سفر، در کنفرانس استفاده از رمزنگاری و بلاک‌چین برای جلوگیری از تحریم های بین المللی، سخنرانی داشت. حالا مقامات آمریکایی این کارشناس را دستگیر کرده‌اند و احتمال می‌رود که وی را به 20 سال زندان محکوم کنند.

این مرد آمریکایی الاصلِ 36 ساله که ساکن سنگاپور است، ویرجیل گریفیت نام دارد. وی روز گذشته در فرودگاه بین المللی لس آنجلس دستگیر شد و امروز به دادگاه قضائی احضار شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده امروز در بیانیه مطبوعاتی اعلام كرد كه گریفیت در آوریل 2019 به كره شمالی سفر كرد، جایی كه در كنفرانس پیونگ یانگ بلاكچین و رمزنگاری گفتگوی فنی ارائه داد.

ویرجیل گریفیت

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری، این مرد ۳۶ ساله در حالی به کره‌شمالی سفره کرده که قبلا درباره عواقب این سفر به وی گوش زد شده بود. «جان دمرس»، معاون دادستان کل آمریکا در این باره گفته است:

ما چندین بار به گریفیت هشدارهای زیادی مبنی بر عدم انجام این کار را دادیم اما وی به یکی از سرسخت‌ترین دشمنان ایالات متحده سفر کرد تا روش نقض تحریم‌ها با تکیه بر فناوری بلاکچین را به آن‌ها آموزش دهد. هدف از این شکایت اجرای عدالت در مورد جرمی است که وی مرتکب شده است.

همانطور که گفته می‌شود، ویرجیل گریفیت اطلاعات کاملی را در اختیار کره شمالی قرار داده است و می‌داند که این اطلاعات می‌تواند برای کمک به پولشویی کره شمالی و فرار از تحریم‌ها استفاده شود. جفری اس. برمن، دادستان آمریكا، گفت اگر گریفیت گناهکار شناخته شود، تا 20 سال حبس را پیش روی خودش خواهد دید.

این تحریم‌ها که علیه پیونگ یانگ وضع شده است، بر اساس قانون IEEPA یا «اختیارات اضطراری اقتصادی» و طی دو فرمان اجرایی بوش و اوباما وضع شده بود که شهروندان، سازمان‌ها و کسب و کارهای خصوصی آمریکایی را از هر نوع کمک به دولت کره شمالی منع می‌کند.

 

اخبار مرتبط:

یک هکر امریکایی به خاطر دزدیدن حساب اپل چندین رپر و ورزشکار معروف محکوم شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: zdnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر