آیفون 6 جدید چقدر ضد آب است ?

آیفون 6 جدید چقدر ضد آب است ?

متخصصان iFixit در یک آزمایش با باز کردن آیفون به یک پوشش چرمی که در اطراف قاب قرار داشت و یک عایق سیلیکونی که دور اتصالات را فراگرفته بود ، رسیدند . با این وجود بیشتر منفذهایی که آب را به داخل گوشی منتقل می کنند ، مانند بلندگوها ، جک های گوشی و قاب سیم کارت به هیچ گونه سیستم محافظتی در مقابل آب مجهز نیستند

متخصصان iFixit در یک آزمایش با باز کردن آیفون به یک پوشش چرمی که در اطراف قاب قرار داشت و یک عایق سیلیکونی که دور اتصالات را فراگرفته بود ، رسیدند . با این وجود بیشتر منفذهایی که آب را به داخل گوشی منتقل می کنند ، مانند بلندگوها ، جک های گوشی و قاب سیم کارت به هیچ گونه سیستم محافظتی در مقابل آب مجهز نیستند . حتی برد مداری اصلی نیز هیچ گونه پوشش محافظتی در مقابل آب ندارد .بنابراین چگونه می توان این قابلیت را در دنیای واقعی تعریف کرد ؟ آزمایش ها نشان داده اند که اگرچه آیفون 6 و آیفون پلاس مدت کوتاهی می توانند در آب سالم بمانند ، طولانی شدن مدت زمان غوطه وری ، می تواند هر دو گوشی را خراب کند .حرف آخر این است که اپل از این قابلیت به عنوان یک ویژگی جدید حرفی نزد زیرا آیفون 6 و آیفون پلاس ضد آب نیستند . ممکن است این دو گوشی مدت کوتاهی بتوانند در مقابل آب مقاومت کنند و یا از غوطه وری های کوتاه مدت جان سالم به در ببرند اما اگر مدت زمان زیادی در آب بمانند مطمئنا آسیب می بینند .به خاطر داشته باشید که هنوز مشخص نشده است که غوطه وری های کوتاه مدت چه مشکلاتی را می توانند برای این گوشی ها در آینده به وجود بیاورند . البته مقاومت گوشی ها به نوع آب نیز بستگی دارد . کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که مقاومت این دو گوشی در آب تمیز و آشامیدنی در مقایسه باآب خورنده دریا بسیار بیشتر است .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

الی

جمعه, 30 آبان 1399

رز می زنن مگه گوشی آب بخور خراب نشه

پاسخ

ثبت نظر