چگونه ایمیلی را که از طریق جیمیل ارسال کرده ایم لغو کنیم؟

چگونه ایمیلی را که از طریق جیمیل ارسال کرده ایم لغو کنیم؟


آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که ایمیلی را به اشتباه ارسال کنید؟ یا به اشتباه اطلاعاتی را ارسال کرده باشید که نباید برای آن شخص ارسال می کردید؟جیمیل برای اولین بار ویزگی رادر دسترس کاربرانش قرار داده است که می توان ایمیل ارسال شده را باز گرداند.

خیلی وقت ها پیش می آید که اشتباها ایمیلی را برای فردی ارسال می کنید که نباید و یا اطلاعاتی را به صورت تصادفی برای شخصی می فرستید که ممکن است پیش آمد بدی را برای شما داشته باشد.جیمیل این مشکل را با قابلیت تازه ی خود رفع کرده است.این ویژگی در ابتدا به صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته بود اما تابستان امسال به صورت عمومی برای عموم در دسترس قرار گرفت. گوگل به شما اجازه می دهد ایمیل ها را تا 5، 10، 20 یا 30 ثانیه پس از ارسال لغو کنید. برخی نرم‌ افزارهای ایمیلی، گزینه‌ ای برای فراخوانی ایمیل دارند؛ ولی این به این مفهوم نیست که گیرنده ایمیل آن را دریافت نخواهد کرد. اما ویژگی Undo Send جیمیل به گونه‌ ای متفاوت کار می ‌کند. در واقع با فعال ‌سازی این ویژگی، جیمیل در ارسال ایمیل مورد نظر شما کمی درنگ می ‌کند و منتظر می ‌ماند. به این ترتیب مقدار مشخصی زمان که از طریق تنظیمات جیمیل قابل تعیین است به شما فرصت می ‌دهد تا اگر مایل بودید تصمیم خود را عوض کنید و مانع از ارسال ایمیل شوید.برای لغو ارسال ایمیل از پیش باید این ویژگی را یعنی Undo Send را فعال کرده باشید.برای فعال کردن این ویژگی کافی است به آدرس mail.google.com بروید و تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.برای استفاده از این ویژگی می توانید طبق روش زیر عمل کنید:

 

گام اول: وارد اکانت جیمیل خود شوید.سپس بر روی آیکون چرخ دنده که در قسمت بالای صفحه ی جیمیل شما است کلیک کنید.در منویی که برای شما نشان داده می شود،گزینه ی تنظیمات setting را انتخاب کنید.

ayaz 1How to undo send in gmail 1

 

گام دوم:درصفحه ی تنظیمات که برای شما باز می شود،تقریبا در اواسط صفحه عنوان Undo Send را بیابید.در عکس زیر مشخص است.در مقابل عنوانی که گفتیم گزینه ای مشخص است با عنوان Enable undo send ،این گزینه را تیک بزنید تا فعال شود.در پایین همین نوشته می توانید زمان کنسل کردن ارسال را مشخص کنید که از 5 ثانیه تا 30 ثانیه است.

2How to undo send in gmail 2

 

گام سوم:به سمت پایین صفحه اسکرول کنید،گزینه ی ذخیره سازی تغییرات Save Changes را انتخاب کنید تا فعال سازی شما تکمیل شود.

3How to undo send in gmail 4

 

گام چهارم:از پس زمانی که توسط جیمیل خود ایمیل ارسال می کنید،در بالای صفحه ی اکانت خود پیام Your message has been sent _پیام شما فرستاده شد_ را مشاهده خواهید کرد که در کنار آن دو گزینه ی _لغو_ Undoو View massage _مشاهده ی پیام_ را خواهید دید و طبق نیاز می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.البته اگر مایل به لغو ایمیل ارسال شده باشید. گوگل از ارسال ایمیل شما خودداری می ‌کند و آن را نمایش می ‌دهد تا در صورت نیاز تغییرات لازم انجام دهید و بعد ارسال کنید. در غیر این صورت می ‌توانید به سادگی پنجره مربوط به این ایمیل خود را ببندید، ایمیل شما به پوشه Draft خواهد رفت جایی که می‌ت وانید آن را نگهداری یا حذف کنید.

4How to undo send in gmail 5

به همین سادگی در چند قدم می توانید از اشتباهات معمول در ارسال ایمیل جلوگیری کنید.طبق نظر کاربران جیمیل تا کنون این ویژگی یکی از امکانات مفید سرویس ایمیل گوگل بوده است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر