نحوه کنترل از راه دور دستگاه های USB با استفاده از Teamviewer :

نحوه کنترل از راه دور دستگاه های USB با استفاده از Teamviewer :


به احتمال زیاد اگر کاربری قصد داشته باشد که با تهیه برخی ابزار های مناسب به توانایی کنترل از راه دور چیز هایی مانند هارد درایو ها ، موسیقی و حتی دوربین منزل آن هم از هر نقطه از خانه که بخواهد دست یابد ، قطعا باید پول زیادی هزینه بکند تا بتواند این کار را به انجام برساند . ولی یک راه دیگری هم وجود دارد ، می توان از نسخه رایگان Teamviewer هم استفاده کرد و به این ترتیب بدون هیچ هزینه ای به همان هدف دست خواهید یافت .


طریقه کار در این سیستم به این صورت خواهد بود که با استفاده از ابزاری که متخصصان IT ( فن آوری اطلاعات ) در گذشته از آن برای مدیریت از راه دور سیستم های همکاران و دوستان خود استفاده می کردند ، می توان همین کار را در رابطه با لوازم مورد نظر خود انجام داد . البته این کار به نوعی سوء استفاده از روش این متخصصان نیز محسوب می شود . در این روش فقط به جای کار هایی که متخصصان فن آوری اطلاعات انجام می دادند ، ما قصد داریم تا تمامی دستگاه هایی را که با پورت USB به کامپیوتر اصلی متصل شده اند ( شاید هم هر پورت دیگری ) را از راه دور کنترل بکنیم .
در این مقاله سعی ما بر این خواهد بود که به شما آموزش دهیم تا بتوانید با لپ تاپ یا تبلت خود به کنترل دستگاه های با قابلیت کنترل از راه دور بپردازید . سیستم ریموت ( راه دور ) و اصلی ( ثابت ) می توانند Mac ، Windows  یا Linux باشد و از این نظر هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد .

نصب TeamViewer :
TeamViewer برنامه ای است که با کارایی خوب خود در مدتی طولانی اعتماد متخصصان فنی IT و سایر متخصصان را به خود جلب کرده است . بسیاری از افراد هم در منازل خود این " نابغه " کامپیوتر را مورد استفاده قرار می دهند . برخی مواقع تنها با یک تماس فوری و اجرای TeamViewer می توان به بسیاری از مشکلات پیش آمده برای کامپیوتر فائق آمد . در این مثال باز هم کارایی بالای TeamViewer روشن تر می شود زیرا وقتی آن را اجرا کردید دیگر مهم نیست که مشکلات پیش آمده برای شما در چه فاصله ای باشند و حتی اگر محل مشکل پیش آمده هزاران مایل هم با کامپیوتر شما فاصله داشته باشد باز هم این TeamViewer است که آن را حل خواهد کرد .
بنابراین اولین توصیه کار ما این است که نسخه رایگان TeamViewer را از اینترنت دانلود نموده و بر روی سیستم خود نصب بکنید .

teamviewer1
پس از اجرای برنامه جهت نصب کردن ، گزینه Basic را انتخاب بکنید و در ضمن اطمینان حاصل بکنید که قسمت “ Personal / Non-commercial use ” را انتخاب نموده اید . این هم به آن دلیل است که قرار است شما از نسخه رایگان TeamViewer استفاده بکنید .

teamviewer2
بعد از این مرحله نوبت به انتخاب محل نصب نرم افزار می رسد و شما می توانید برنامه را در هر محلی از کامپیوتر نصب نمایید . در این قسمت همچنین می توانید با تیک زدن بر روی برخی گزینه ها ، ویيگی های بیشتری را نیز به TeamViewer خود اضافه نمایید . البته لازم است بگوییم که برای انجام کار هایی که در اینجا مد نظر است ( کنترل از راه دور دستگاه ها ) ، هیچکدام از این ویژگی های اضافی مورد نیاز نیستند.
کل فرآیند دانلود و نصب برنامه خیلی سریع و در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود . پس از اتمام مراحل نصب یک صفحه به عنوان اولین صفحه برنامه بالا می آید که شما می توانید با استفاده از آن به کنترل از راه دور سیستم های مد نظر بپردازید . برای انجام این کار در قسمت چپ صفحه کحلی وجود دارد که با عبارت های ID و password مشخص است . شما باید در این قسمت ID و password خود را وارد نمایید یا اینکه برای کنترل ریموت کامپیوتر دیگر می توانید بدون انجام این کار به سمت راست صفحه بروید و از پانل آن استفاده بکنید .
اگر شما این برنامه را بر روی سیستم عاملی غیر از ویندوز نصب می کنید هم باز جای هیچگونه نگرانی نیست . همانطوری که نسخه ویندوز این برنامه موجود است نسخه های Linux و Mac آن هم در دسترس هستند . حتی نصب TeamViewer بر روی دستگاه ریموت Linux بسیار هم پر طرفدار تر است .
همه کامپیوتر هایی که با این سیستم درگیر هستند توسط یک شبکه بی سیم به همدیگر متصل هستند . فقط کافی است تا TeamViewer هم در یکی از کامپیوتر هایی که به این شبکه متصل هستند ، نصب شده باشد (matching subnet ) . بار اولی که TeamViewer را بر روی سیستم های ریموتی که قصد کنترل آنها را دارید و نیز ایستگاه اصلی نصب کردید ، شروع کار به خوبی صورت گرفته است و همه چیز برای انجام کار اصلی آماده است .
کنترل دوربین های ریموت :
در بسیاری از منازل و نیز اداره ها دوربین های ریموتی وجود دارند که معمولا در قسمت های فوقانی اتاق یا حیاط نصب می شوند و این امکان را برای کاربران خود بوجود می آورند که بدون در نظر گرفتن فاصله آنها از محل دوربین ، فضای مورد نظر را به خوبی مشاهده نمایند . این دوربین ها به حدی مورد استفاده و پر کاربرد هستند که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست . 

teamviewer3aa
در یک کامپیوتر Linuxکوچک که دوربین با استفاده از یک USB متصل شده است ، استفاده از نرم افزاری به نام Camorama توصیه می شود . این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا از نگاه دوربین خود محل های مورد نظر را مشاهده نمایند . حتی با استفاده از این نرم افزار می توان به عکسبرداری از تصاویر نیز پرداخت و یا اگر فرصت این کار را ندارید می توانید با تنظیم فاصله های زمانی معین بر روی نرم افزار از آن بخواهید که این کار را برای شما به انجام برساند .

teamviewer4
تا هر زمانی که برنامه TeamViewer کار می کند شما می توانید در فاصله ای بیش از 200 فیت هم به تماشای منزل یا محل کار خود بپردازید . تنها با داشتن یک لپ تاپ می توانید در هر زمان از آنچه که در منزل و محل کارتان می گذرد مطلع باشید . زمانی که با Teamviewer خود به یک ایستگاه لینوکس وصل شده اید ، سیستم عامل شما تصاویر متفاوتی را نشان خواهد داد .

teamviewer5
گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که کاربران حتی می توانند با استفاده از Teamviewer از هر نقطه از کره ی زمین هم به سیستم های مورد نظر خود دسترسی پیدا بکنند . به این صورت که با ایجاد اشتراک و دریافت ID و password و نیز ورود به سیستم کلود ، از هر جایی که هستند ( حتی آن طرف کره ی زمین ) به سیستم ریموت مورد نظر خود دسترسی داشته باشند . پرداختن به این مطلب البته از حوصله این متن خارج است اما امکان این کار وجود دارد .

teamviewer6
اگر سیستم ریموت شما به بیش از یک ما مانیتور متصل است و شما به سیستم ریموت خود دسترسی دارید ، آنگاه می توانید با استفاده از TeamViewer ترتیب آنها را جابجا نمایید و هر کدام را که خواستید مشاهده بکنید .

teamviewer10
حتی این امکان هم برای کاربران وجود دارد که با استفاده از همین TeamViewer سیستم ریموت خود را ریستارت نموده و از دوباره راه اندازی نمایند . البته این کار منوط به اجازه سیستم امنیتی دستگاه ریموت می باشد که آیا این اجازه را به شما بدهد یا خیر .

teamviewer11
حتی راه بهتر و راحت تری هم برای استفاده از این نرم افزار وجود دارد و می تواند بر روی هر برنامه کنترل دوربین روی سیستم ریموت اجرا بشود که سبب می شود که وجود تحرک در منطقه ای که دوربین نصب شده است موجب فرستاده شدن یک ایمیل به شما بشود . یعنی هر حرکت وتحرکی در منزل یا اداره با یک ایمیل به اطلاع کاربر خواهد رسید . همانطور که پی بردید این ویژگی برتری بسیار خوبی به حساب می آید زیرا می تواند از بسیاری از کار هایی که دوست ندارید در نبود شما در محل مورد نظر اتفاق بیافتد ، جلوگیری نماید .

teamviewer11b
حالا چه نیازی هست که دوربین های گران قیمت امنیتی با قابلیت شبکه بی سیم را خریداری نمایید . دوربین هایی که این روز ها بازار خوبی دارند و مورد استقبال افراد نیز قرار گرفته اند . زمانی که تنها با یک کامپیوتر کوچک ( به قیمتی کاملا ارزان و معادل  70 یا 150 دلار که برابر با یک Ebay  است ) و یک دوربین USB ارزان قیمت ( با اندازه حدود 20 دلار ) و نیز برنامه  TeamViewer رایگان می توانید به همه ویژگی های این سیستم های گران قیمت امنیتی دست یابید ، چه لزومی دارد تا خود را به دردسر بیاندازید و این همه هزینه بکنید .

teamviewer11c


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر