رسم حروف مانند یک انسان با یک الگوریتم هوش مصنوعی

رسم حروف مانند یک انسان با یک الگوریتم هوش مصنوعی


پژوهشگران ادعا کرده اند با دادن قدرت شناختی به ماشین ها شبیه به انسان ها، توانسته اند به موفقیت هایی در حوزه هوش مصنوعی برسند. تیمی از دانشگاه MIT، دانشگاه یورک و دانشگاه تورنتو، ابتدا الگوریتمی را آموزش دادند تا کارکترها را به پنجاه زبان طراحی کند. یکبار که این کار را انجام داد، می تواند کارکتری را که پیش از این هرگز ندیده است، طراحی کند که یعنی الگوریتم، این مهارت را به خوبی فرا گرفته است.


انجام این کار توسط کامپیوتر، نیاز به شبکه های عصبی بسیار بزرگی همراه با پایگاه داده عکس دارد و به صورت کاملا هوشمند می تواند وظیفه خود را انجام دهد. بیشتر از یک شبکه عصبی، این تیم از فریم ورک یادگیری برنامه بیزین استفاده می کند. زیرا الگوریتم مبتنی بر احتمال و حدس است و از یک فرآیند شناختی مانند انسانها استفاده می کند. زمانی که ماشین، کارکتر را بر روی صفحه رسم می کند، هر کارکتری تا حدی متفاوت ولی قابل تشخیص است. در نتیجه، تنها 25 درصد از افرادی که نمونه را با کارکترهای رسم شده توسط شخص مقایسه کردند، توانستند تفاوت را بیان کنند. نویسنده این مقاله نوشته است: "اگر دقت کنید می بینید که شما کارهای بسیاری را می توانید با کامپیوترها انجام دهید ولی زمانی که به یک بچه نگاه کنید، می بینید که او می تواند با داده اندکی اطلاعات بسیاری را یاد بگیرد. بعضی از این یادگیری ها از دانش قبلی و برخی به وسیله مغز ما به دست می آید."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر