اپل هنوز در تلاش است تا آیفون ضد آب بسازد !

اپل هنوز در تلاش است تا آیفون ضد آب بسازد !


سوکت های عایق پذیر در راه اند .
آیفون های اپل ضد آب نیستند اگرچه که برخی از کاربران مقاوت این دستگاه ها را در برابر آب سنجیده اند . اخیرا خبرهایی منتشر شده است که بیانگر این امر هستند که اپل در نظر دارد آیفون هایی را که در آینده به بازار عرضه می کند به این ویژگی مجهز سازد . این خبر هفته گذشته منتشر شد اما ریشه آن به ماه جولای ( 10 تیر تا 9 مرداد ) سال 2014 باز می گردد . مضمون این خبر در مورد پورت هایی چرمی می باشد که قابلیت تغییر شکل دارند . این پورت ها بعد از خارج ساختن جک هدفون بسته می شوند و  از این طریق دستگاه را نسبت به آب عایق می سازد .

پورت ها یکی از موانع موجود در سر راه عایق سازی گوشی ها نسبت به آب می باشند . یکی از سوالاتی که همیشه در مورد این قسمت ها مطرح می شود این است که چگونه می توان زمانی که کابل شارژر و یا دیگر دستگاه های جانبی به گوشی وصل است ، از نفوذ آب جلوگیری کرد .

مشخص است ؟

اطلاعات منتشر شده نشان داده بودند که آیفون 6S تقریبا ضد آب است و اپل در گذشته نیز اقداماتی را برای ضد آب ساختن محصولات خود انجام داده است . آخرین اقدام اپل در این زمینه ، ساخت یک پوشش ضد آب بود که می توانست از مدارات الکترونیکی گوشی ها محافظت کند ، حتی زمانی که آب وارد دستگاه می شد .

از همه این خبرها و اقدامات می توان این گونه برداشت کرد که آیفون 7 یک گوشی ضد آب خواهد بود اگرچه که نمی توان با اطمینان گفت که اولین مدلی که از این دستگاه به بازار می آید این ویژگی را در خود دارد . نکته دیگری که باید در این زمینه مد نظر داشت این است که اپل نیز هنوز این مطالب را تایید نکرده است .

ایده هایی که در صنایع مطرح می شوند همیشه به عمل تبدیل نمی گردند اما این ایده ها ابزار خوبی برای تعیین گرایش فکری سازنده محسوب می شوند . با توجه به این ایده ها به نظر می رسد که اپل مدت زمان زیادی است که سخت در تلاش است تا بتواند راهی برای ضد آب ساختن گوشی های پرچم دار جدید خود پیدا کند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر