روتر چند کاربره ی MIMO

روتر چند کاربره ی MIMO


کمپانی لینکسیس  روتر جذاب  چند کاربره ی MIMO، EA8500 به قیمت 280 دلاربه بازارعرضه نمود. لینکسیس اعلام کرده است که اولین شرکتی است که مسیریاب مفیدMU-MIMO ( چندین کاربر، چندین ورودی، چندین خروجی)، Linksys Max-Stream AC2600(با نام مستعار EA8500) به قیمت 280 دلار، را در دسترس قرار می دهد.گله ای از سمت اولین خریداران این مسیریاب است که پیش ازین نسخه ی MU-MIMO-“ready”را خریده اند و هنوز منتظرند تا سخت افزار لازم برای راه اندازی این ویژگی ارایه شود.


MIMOاولین گام به سمت نسل آینده ی مسیریاب های “Wave 2” 802.11ac می باشد. قابلیت اصلی به هم پیوند دادن چندین کانال روی باند فرکانسی Ghz 5 و تبدیل آن ها به یک کانال با پهنای باند بالا ی Mbps600  است. MU-MIMO به تنهایی، تعهد می دهد که کارایی وایفای را در خانه ها، با ارایه ی امکان استفاده ی چند کاربر از جریان موسیقی و ویدیو در شبکه به صورت همزمان ، ارتقا دهد.
چرا این ویژگی مهم است: بهترین خدماتی که آخرین مسیریاب های وایفای، امروزه می توانند ارایه دهند،( SU-MIMO MIMO تک کاربره) است که قادر است تنها به یک کاربر در لحظه سرویس دهد و سایرین را وادار می کند تا رسیدن نوبتشان، صبر کنند. این موضوع باعث می شود جریان رسانه ای دچار اشکال شود، البته اگر کاربر به اندازه کافی داده در بافر نگهداری نکرده باشد، تا شکاف ایجاد شده را، زمانی که روتر باید به صورت لحظه ای جریان داده را قطع کند تا به کاربر دیگری سرویس دهد، بپوشاند.
مسیر یاب های MU-MIMO قادرند به چندین کاربر، به صورت همزمان و با حذف وضعیت "نوبت گردشی" سرویس دهند. اما مانعی وجود دارد و آن هم اینکه دستگاه های کاربر باید از MU-MIMO پشتیبانی کنند و چنین شرایطی غالباً پیش نمی آید.

linksys-ea8500-back-100583866-large
EA8500بر پایه ی تکنولوژی MU EFX کوالکام است.(سری اول مسیریاب های MU-MIMO بر پایه ی چیپ ست ها ی شرکت Quantennaبودند). چیپ ست شرکت کوالکام می تواند 4جریان فضایی را پشتیبانی کند تا بازده را به Gbps1.733 در پهنای باند Ghz 5 ای و Mbps800 در پهنای باند Ghz2.4ای برساند. (لینک سیس این دو عدد را جمع کرد و به طراحی AC2600رسید.) همچنین EA8500مجهز به یک CPUدوال کورGhz1.4 ای (دو هسته ای) است و از نظر ظاهری یک درگاه USB 3.0،یک درگاه USB 2.0/eSATAکمبو و یک سوییچ گیگابایتی با 4 درگاه دارد. 4 آنتن خارجی آن قابل جدا کردن و ارتقا است.
همچنین ممکن است بخواهید راجع به تکنولوژی آینده ی وافای بخوانید.
لینکسیس می گوید EA8500 هم اکنون در فروشگاه لینک سیس، بعلاوه در تعدادی فروشگاه های اینترنتی از جمله Amazon،BestBuyوNeweggدر دسترس است. من منتظرم تا یک نمونه برای ارزیابی، اوایل هفته ی بعد، دریافت کنم و آن را به طور کامل امتحان می کنم.
لینکسیس EA8500 را به عنوان بهترین روتر مصرفی تلقی نمی کند. این امتیاز به LinksysEA9200 تعلق داردکه به 3 آنتن رادیویی وایفای مجهز شده است. (2 تا روی باند Ghz 5 ای و دیگری روی باند  Ghz 2.4). اگر پیش بینی نمی کنید که دستگاه های کارخواه با قابلیت ها ی MU-MIMO را در آینده ی نزدیک داشته باشید، مسیر یاب 3 بانده ایده ی بهتری است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر