وجود صفحه های حساس به فشار در 25 درصد گوشی های سال آینده

وجود صفحه های حساس به فشار در 25 درصد گوشی های سال آینده


در سال آینده، گوشی های هوشمند بسیاری همراه با اسکنر اثر انگشت به بازار خواهند آمد. در کنار این ویژگی، صفحه های حساس به فشار نیز تبدیل به ویژگی ثابتی از گوشی ها خواهند شد. بر اساس گزارش IHS، بیست و پنج درصد همه گوشی های هوشمند عرضه شده در سال 2016، به صفحه نمایش حساس به فشار مجهز خواهند بود. این ویژگی، در مقابل فشار سبک، متوسط و سنگین عکس العمل متفاوتی خواهد داشت.


با هر نوع فشار متفاوتی، کار متفاوتی نیز انجام می گیرد. لمس سه بعدی اپل از لمس آهسته برای نشان دادن یک اپلیکیشن استفاده می کند، در حالیکه لمس با فشار بیشتر آن برنامه را باز خواهد کرد. مثلا لمس سبک، پیش نمایش از یک ایمیل را نشان می دهد، در حالیکه لمس با فشار آن ایمیل را بر روی صفحه باز می کند.
در کنار ساعت اپل، گوشی آیفون 6s و اپل آیفون 6s پلاس و نیز هواوی میت S با قابلیت حساس به لمس به بازار آمدند. این ویژگی از، روش لمس با مدت زمان متفاوت که پیش از این استفاده می شد، فرق دارد.  در روش زمانی، به مدت زمانی که صفحه نمایش فشار داده می شود، توجه می شود در حالیکه ویژگی کنونی بسته به قدرت فشار صفحه نمایش است.
IHS می گوید عرضه دستگاه های حساس به فشار از 317 میلیون به 461 میلیون دستگاه در سال آینده افزایش خواهد یافت. این قابلیت در سال آینده در دستگاه های میان رده نیز گنجانده خواهد شد که این به دلیل استفاده اپل از این ویژگی و قرار دادن آن در اکثر دستگاه های خود است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر