چگونه ویندوز فون های جدید را تنظیم کنیم ؛ ایمیل ، مخاطبان ، نرم افزارها و ...

چگونه ویندوز فون های جدید را تنظیم کنیم ؛ ایمیل ، مخاطبان ، نرم افزارها و ...


اگر یک ویندوز فون جدید خریده اید و یا به عنوان هدیه دریافت کرده اید با خواندن این خبر خواهید توانست به راحتی آن را تنظیم کنید . محتویات این خبر در واقع برای ویندوزفون های دارای سیستم عامل ویندوز 8 و یا 8.1 نوشته شده است با وجود این کاربران می توانند برای تنظیم دستگاه های مجهز به ویندوز 10 نیز از همین دستورالعمل کمک بگیرند .

اپتدا گوشی خود را به شارژر متصل کنید . در صورت نداشتن شارژر می توانید با اتصال گوشی از طریق کابل USB به لپ تاپ ، رایانه شخصی و یا پورت شارژ USB گوشی خود را شارژ کنید . بیاد داشته باشید که رایانه و یا لپ تاپ باید روشن باشد تا گوشی شارژ شود .

سیم کارت خود را نیز در گوشی قرار دهید .

ZZ26

شروع تنظیمات

مرحله اول

شاسی پاور را فشار دهید تا زمانی که گوشی بلرزد . هم اکنون دستگاه روشن می باشد . این شاسی معمولا شاسی وسطی می باشد که در سمت راست دستگاه قرار داده شده است . برای اطمینان بیشتر به دفترچه راهنما گوشی خود مراجعه کنید .

مرحله دوم

ZZ27

دستورالعمل هایی را که روی صفحه نمایشگر ظاهر شده اند را دنبال کنید سپس زبان مورد نظر را انتخاب کنید و شرایط استفاده از گوشی را بپذیرید . پس از انجام این مراحل وای فای دستگاه را فعال سازید . شبکه وای فای خود را انتخاب و رمز آن را وارد نمایید . در قسمت بعد می توانید وای فای سنس (WiFi Sense ) گوشی خود را فعال کنید . وای فای سنس با اتصال به شبکه های وای فای مجاز میزان مصرف داده های موبایل شما را کاهش می دهد .

مرحله سوم

ZZ28

در این مرحله کاربر می تواند تنظیمات پیش فرض ارائه شده و یا تنظیمات مورد نظر خود را برای دستگاه انتخاب کند . توصیه می شود که گزینه 'custom' را انتخاب نمایید و سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک نرم افزار به طور خودکار بروزرسانی شود و یا خیر .

مرحله چهارم

ZZ29

ساعت ، منطقه و تاریخ دستگاه خود را تنظیم کنید . توصیه می شود که گزینه 'Send my location to Microsoft' را غیرفعال باقی بگذارید .

مرحله پنجم

ZZ30

هم اکنون کاربر باید آدرس مایکروسافت (Microsoft ID ) خود را وارد نماید . با استفاده از این اکانت ، اطلاعات گوشی همگام سازی و تصاویر ، اسناد ، تنظیمات و دیگر فایل ها به صورت یک نسخه بک آپ ذخیره می شود تا در صورتی که مشکلی بروز کرد کاربر بتواند اطلاعات خود را بازیابی کند . کاربرانی که این اکانت را ندارند می توانند با داشتن یک ایمیل و انتخاب یک رمز از طریق گوشی خود یک اکانت بسازند .

مرحله ششم

ZZ31

زمانی که وارد اکانت خود شدید از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید که دستگاه فیلم ها و تصاویر را به طور خودکار آپلود کند و یا خیر . بهتر است که این پیشنهاد را قبول کنید زیرا در این صورت دیگر نیاز نیست که خودتان از تصاویر و یا فیلم ها بک آپ تهیه نمایید . این اطلاعات به حافظه وان درایو (OneDrive ) که بخشی از اکانت رایگان مایکروسافت کاربر است منتقل می شود . پیشنهاد می گردد که بهترین کیفیت را برای ارسال فایل های خود انتخاب کنید .

مرحله هفتم

ZZ32

هم اکنون انجام تنظیمات اپتدایی گوشی پایان یافته است . اگر یک اکانت مایکروسافت داشته باشید می بینید که ایمیل ، مخاطبان و هرگونه اطلاعات مرتبط با اکانت شما همگام سازی شده است . هم اکنون باید صفحه خانه (home screen ) ویندوز فون جدید خود را در اختیار داشته باشید . بسیاری از اطلاعاتی که تایل ها (tiles) در این صفحه نشان می دهند بروزرسانی شده است . کاربر می توانند صفحه استارت (Start screen ) را هر گونه که می خواهند تنظیم کنند . برای این منظور کاربر تنها باید یک تایل را لمس کند و نگه دارد تا بتواند اندازه آن را تنظیم کند و یا آن را حذف سازد . علاوه بر این کاربر می تواند با کشیدن تایل ها به دیگر نقاط صفحه ، مکان آن ها را تغییر دهد . پس از این که تنظیمات خود را پیاده کردید آیکن ویندوز را که در پایین صفحه قرار گرفته است ، لمس نمایید .

مرحله هشتم

برای اعمال تنظیمات اکانت ایمیل ، صفحه را از راست به چپ حرکت دهید تا همه نرم افزارها نمایش داده شوند . حروف الفبا را باز کنید و سپس حرف S را وارد سازید تا گزینه تنظیمات پیدا شود . پس از این که از این طریق وارد قسمت email+accounts شدید ، گزینه 'add an account' را لمس و یکی از آپشن ها را انتخاب نمایید . اگر آدرس ایمیل شما در لیست موجود نیست گزینه 'other account' را لمس کنید . اگر نام ارائه کننده ایمیل در لیست وجود داشته باشد تنها باید آدرس ایمیل و رمز خود را وارد سازید . کاربران باید برای مطلع شدن از نحوه اعمال تنظیمات دیگر اکانت ها در سایت گوگل جست و جو کنند . بیشتر اکانت های ایمیل مخاطبانی را در خود دارند . از این رو با اضافه سازی اکانت جیمیل و یا آی کلود ، مخاطبان منتقل می شوند .

مرحله نهم

ZZ33

به منو Settings بازگردید و گزینه 'lock screen' را لمس کنید . آپشن های مختلفی در این قسمت قرار دارد اما بهترین گزینه وارد سازی یک رمز در قسمت 'Password' ( آخرین آپشن ) می باشد . کاربر می تواند هنگام روشن کردن دستگاه ، با وارد سازی این رمز قفل دستگاه را باز کند . با انتخاب این گزینه یک آپشن دیگر برای دفعات و زمان های وارد سازی رمز در اختیار کاربر گذاشته می شود .

مرحله دهم

برای نصب نرم افزارها دکمه Windows را فشار دهید تا به صفحه استارت بازگردانده شوید . آیکن Store را جست و جو و لمس کنید . این آیکن به شکل یک کیف دارای لوگو ویندوز می باشد . در این قسمت کاربر می تواند با لمس آیکن ذره بین ، نرم افزار مورد نظر خود را جست و جو کند و یا با مراجعه به جداول همه نرم افزارهای رایگان و یا قابل خرید را ببیند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر