نمایشگاه CES 2016 در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد

نمایشگاه  CES 2016 در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد

نمایشگاه CES 2016 در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد

CES یکی از نمایشگاه های بزرگ فناوری در دنیا است که هر سال در روزهای آغازین سال میلادی که روزهای تعطیلات کریسمس هم می باشد،برگزار می شود. CES مخفف عبارت Consumer Electronics Show به معنای نمایش قابل فروش الکترونیک می‌ باشد. این نمایشگاه بازید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می ‌توان وارد آن شد و در روزهای پیشین کمپانی ها دعوت نامه های خود را برای افراد،بالخص رسانه ای ها ارسال کرده اند.عمده ی کار این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ ها در زمینه تکنولوژی می ‌باشد.این نمایشگاه در شهر لاس وگاس امریکا و در محوطه ای بزرگ در روزهای 6 تا 9 ژانویه یعنی از16 تا 19 دی ماه جاری فعالیت خواهد کرد.این نمایشگاه از نمایشگاه های پر طرفدار میان مصرف کنندگان محصولات فناوری است.دو روز قبل از شروع رسمی این نمایشگاه پیش معرفی شرکت ها آغاز می شود و در روزهای برگزاری رسمی جمعیت بازدید کنندگان به اوج می رسد. نمایشگاه میان ‌کشوری سی‌ ای ‌اس انجمنی جهانی برای افرادی است که می‌ خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند. بیش از 3500 شرکت‌کننده از این نمایشگاه میان ‌کشوری به عنوان ویترین خود بهره می‌برند که از این میان می‌ توان به تولید کنندگان، طراحان، تأمین‌ کنندگان بخش سخت‌ افزاری فناوری، سیستم انتقال فناوری اطلاعات و فراتر از آن به کنفرانس 250 جلسه‌ ای همراه با صد و پنجاه هزار شرکت ‌کننده از 140 کشور مختلف جهان اشاره کرد. ازآن جایی‌ که این گردهمایی نماینده‌ ی صنعت 280 میلیارد دلاری تجهیزات الکترونیکی در امریکا است و توسط انجمن تجهیزات الکترونیکی مصرف ‌کنندگان و انجمن تجاری فناوری، تولید و پشتیبانی می‌شود، توانسته توجه سران تجاری و ایده پردازان پیش‌ کسوت را جلب کند که پشت آن مسائل مرتبط با این صنعت مورد بحث قرار می‌گیرند.CES برای اولین بار در شهر نیویورک برگزار شد. در این نمایشگاه 14 کمپانی از جمله ال ‌جی، موتورولا و فیلیپس در مساحتی بالغ بر 9000 مترمربع به معرفی و نمایش محصولات خود پرداختند.در سال 1971 این نمایشگاه جدی تر شده و وسعت بیش تری پیدا کرد و مکان برگزاری آن به شیکاگو منتقل شد. نمایشگاه این سال تحت تأثیر پخش‌کننده ‌ی ویدئوی سونی قرار گرفته بود. سونی با نمایش U-Matic VCR در این نمایشگاه، عرضه ‌ی تجاری آن را در سال 1971 آغاز کرد. بزرگ ‌ترین تجهیزاتی که در این نمایشگاه عرضه شد، مخصوص به تجهیزات صوتی بود که نوارهای کاست 8-track و کاست‌های صوتی قابل نوشتن از جمله‌ ی این محصولات بودند. در این نمایشگاه محصولاتی نیز در قالب هدفون‌ ها عرضه شدند که از لحاظ قیمت نیز این روزها گران ‌قیمت به نظر می ‌رسیدند.در سال 1978 این نمایشگاه در لاس ‌وگاس برگزار شد و تاکنون محل برگزاری تغییر پیدا نکرده است.اپل و مایکروسافت به ترتیب در سال های 1993 و 2012 در این نمایشگاه حضور نیافتند. سال 2012 مایکروسافت از بزرگ ترین سخنرانان این نمایشگاه بود و در انتها هم اعلام کرد که دیگر در آن حضور نمی یابند.البته محصولات این دو کمپانی هنوز هم دراین نمایشگاه عرضه می شود اما به عنوان سخنران اصلی و برگزار کننده ی کنفرانس اختصاصی حضور نخواهند داشت. با توجه به روند معرفی و عرضه محصولات دیجیتال، احتمالا سال 2016 سال CarTech و VR Games خواهد بود که در CES شرکت های فعال در این زمینه، به رونمایی و معرفی از محصولات جدید خود خواهند پرداخت.به طور خلاصه برنامه ی برخی از کمپانی های بزرگ به شرح زیر است:

 

سامسونگ

غول فناوری کره ی جنوبی در این نمایشگاه حضور دارد و تا کنون بر اساس گزارشی که هنوز تایید رسمی نشده اند اما قابل اتکا هستند احتمال دارد سامسونگ از گوشی های پرچم دار تازه ی گلگسی به نام S7 رونمایی کند.در ماه گذشته صحبت های زیادی در مورد احتمال رونمایی سامسونگ از این پرچم دار تازه شده است.ظاهرا این پرچم دار در 3 مدل و با سایزهای متفاوت عرضه خواهد شد. در این گوشی ها ابزار انتشار مادون قرمز حذف شده است. این گوشی ها به صفحه نمایش حساس به فشار مجهز خواهند بود و پردازنده ی آن چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 820 خواهد بود.اطلاعاتی که تا امروز از این گوشی ها منتشر شده است در حد شایعه بوده اند و باید دید سامسونگ چه در آستین دارد.البته صحبت هایی هم در مورد حضور گلکسی دیگری با نام A9 در میان است.شایعات دیگری از معرفی مفهوم تازه ای در سامسونگ خبر می دهند به نام smartbelt.همچنین سامسونگ در حوزه ی فناوری های پوشیدنی کمربندهایی جدید با ویژگی های تازه را معرفی خواهد کرد.

ال جی

دومین غول فناوری کره ی جنوبی ظاهرا با نمایشگرهای انعطاف پذیر که به راحتی لوله می شوند و قابل حمل آن هم در یک کیف کوچک هستند به نمایشگاه آمده اند.این نمایشگرها G-Flex 3 نام دارند.ممکن است ال جی از گوشی و پوشیدنی های تازه ای هم رونمایی کند اما بی شک مهم ترین محصول این کمپانی در CES همین نمایشگرها خواهد بود.

 

سونی

شنیده ها حاکی از این است که سونی قصد دارد اکسپریای تازه ای را رونمایی کند و شاید آن Xperia Z5 Ultra باشد.گوشی با کیفیت تصویربرداری 4K و صفحه نمایش 6.44 اینچی و چیپست اسنپدراگون 820.همچنین دوربین اصلی آن 23 مگا پیکسل خواهد بود.

 

اچ تی سی

این کمپانی تایوانی به احتمال زیاد از گوشی تازه ای رونمایی خواهد کرد.همچنین انتظار می رود تا هدست واقعیت مجازی اچ تی سی بهتر معرفی شود.این هدست از هدست های قابل قبول در این عرصه است.

 

هوآوی

کمپانی خلاق و نوآوری که به سرعت به غول گوشی های همراه تبدیل شده است و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.هوآوی از جمله کمپانی های آسیایی است که تلاش دارد تا در کشورهای غربی جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند.هوآوی به احتمال زیاد از Mate 8 رونمایی خواهد کرد.بر اساس گزارش ها و شایعاتی که تا امروز منتشر شده است این گوشی ها طراحی مهیج تر و قابل قبول تری نسبت به محصولات پیشین خواهند داشت.هواوی از افراد زیادی برای کنفرانس خود در این نمایشگاه دعوت کرده است و ظاهرا برنامه های زیادی برای مدعوین خواهد داشت و تنها معرفی یک گوشی جدید نخواهد بود.ممکن است محصولاتی در حوزه ی پوشیدنی ها هم داشته باشد.

 

لنوو

ظاهرا لنوو هم می خواهد تا به رقبایش نشان دهد تنها در حوزه ی لپ تاپ حرفه ای نیست و می تواند گوشی های خوبی هم تولید کند.بر اساس شنیده ها لنوو قصد دارد از گوشی های تازه ای رونمایی کند.پروژه ی تانگو که حاصل همکاری گوگل و لنوو است چند وقتی است که کنجکاوی های زیادی را برانگیخته است.گوگل و لنوو به طور مشترک در طی نمایشگاه کنفرانس بزرگی برگزار خواهند کرد و در مورد این پروژه صحبت می کنند.این رویداد جز کنفرانس های مهم این نمایشگاه خواهد بود.

این پروژه شامل حسگرهای ویژه تعبیه شده در گوشی هوشمند است که اجازه می دهد هر آنچه می بینیم را به صورت سه بعدی کپچر کرده و نقشه ای سه بعدی از آنها بسازیم. گوگل در هدفی دیگر ایجاد یک دستیار ویژه از طریق تانگو را برای افرادی که دید خوبی ندارند و یا قادر به دیدن نیستند و در نهایت برای پروژه هایی مانند اتومبیل های بدون راننده دنبال می کند.البته این پروژه جز پروژهایی است که به شدت اطلاعات کمی از آن در دسترس است و تا به حال حدس هایی زیادی در مورد همکاری های دیگری چون مایکروسافت و انویدیا به گوش می رسید اما ظاهرا لنوو گوی رقابت را از دیگران ربوده است.

 

ایسوس

به طور حتم ایسوس گوشی تازه رونمایی خواهد کرد اما تا کنون خبری از فعالیت این کمپانی در حوزه های دیگر نشده است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر