مروری بر پکیج الیت ایکس باکس وان

مروری بر پکیج الیت ایکس باکس وان

مایکروسافت به تازگی پکیج الیت ایکس باکس وان را منتشر کرده است که برای گیمر های حرفه ای بسیار به درد بخور است، اما آیا ارزشش را دارد که برای آن هزینه ای اضافه تر از ایکس باکس وان معمولی پرداخت کنیم؟ کنسول های بازی راه درازی را رفته اند تا به جایی که الان هستند رسیده اند، با وجود ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بالاخره می توانیم بازی ها را با کیفیتی باور نکردنی تجربه کنیم. همچنین می بینیم که پکیج های فراوانی برای هر دو کنسول، به خصوص در فصل تعطیلات ارائه شده است. اما یک پکیج کنسول مایکروسافت به بازار آمده است که بیشتر از یک سیستم است با یک بازی جا داده شده می باشد، و آن پکیج الیت است. با یک کنسول الیت می آید، با تغییراتی کوچک در نسخه معمولی، و کنترل گر الیت، که قطعه ای بسیار جالب است چرا که قیمت آن به تنهایی 149 دلار است. آیا ارزشش را دارد که پول اضافی برای گرفتن این پکیج 499 دلاری پرداخت کنید؟ آیا درایو هایبرید 1 ترابایتی و کنترلگر الیت باعث می شود که ارزشش را داشته باشد؟ در این مقاله به همین موضوع می پردازیم.

معرفی پکیج الیت ایکس باکس وان
پکیج الیت ایکس باکس وان نتیجه تلاش مایکروسافت برای جذب علاقه مندان بسیار حرفه ای و دوآتیشه بازی های کامپیوتری است. مخاطبان آن افرادی است که حاظرند برای سیستم های سریع تر و کنترل گر های بهتر پول بیشتری خرج کنند.
در حالی که قیمت پکیج ایکس باکس وان 349 دلار است، قیمت الیت 499 دلار است. بسته های نرم افزاری معمولی، با 1 ترابایت درایو دیسک سخت ارائه می شود در حالی که الیت دارای 1 ترابایت درایو حالت جامد هایبرید (ssd)  می باشد. چیزی که عجیب است که در کنسول الیت بازی موجود نیست، در حالی که مدل های استاندارد این قابلیت را دارند.
اما یک کنترل گر دارد که به تنهایی 150 دلار قیمت دارد. این برجسته ترین نکته در مورد پکیج الیت است. البته تا به اینجا.
سونی در اصل هیچ رقیب مستقیمی برای ایکس باکس وان الیت ارائه نکرده است، چه در کنسول ها چه در کنترل گر ها. پلی استیشن 4 پکیج خود را به قیمت 349 دلار به فروش می رساند و هیچ کنترل گر پیشرفته ای ندارد. این مایکروسافت را در موقعیتی ویژه قرار می دهد که آن را در راس بازار کنترل گر های پیشرفته کنسول ها قرار می دهد. اما آیا این دلیلی می تواند باشد که پول اضافی دهید و یا کنسول معمولی می تواند برای شما کافی باشد؟

خود کنسول
این کنسول تغییر زیادی نسبت به خود ایکس باکس وان نکرده است. بازی های زیادی ارائه شده است، و گرافیک بازی ها به مرور زمان پیشرفت بسیار زیادی کرده است، اما هنوز هم یک ایکس باکس وان است.
احتمالا شما خودتان می دانید که از یک ایکس باکس وان خوشتان می آید یا پلی استیشن 4 ، و در اینجا قرار نیست که کنسول ها را با هم مقایسه کنیم. کاری که ما در اینجا می کنیم این است که بدانیم آیا ارزشش را دارد در مقایسه با سایر مدل های ایکس باکس این مدل را خریداری کنیم یا خیر.
یکی از قابلیت هایی که مایکروسافت به آن اشاره زیادی می کند سرعتش است. مایکروسافت می گوید که کاربران افزایش سرعت 20 درصدی را مشاهده می کنند. به نظر خیلی زیاد می رسد، اما برای کنسولی که در دو دقیقه بالا می آید و در کمتر از یک دقیقه خاموش می شود میفهمید که صحبت چند ثانیه است. اگر واقعا 20% باشد، شما 12 ثانیه صرفه جویی کرده اید.


مایکروسافت همچنین قول سرعت بیشتر در بازی ها را داده است، همچنین این کنسول بازی هایی را که بیشتر انجام می دهید یاد می گیرد و آن را در بخش درایو حالت جامد درایو هایبرید ذخیره می کند. و همچنین دیر لود شدن یک بازی به ندرت اتفاق می افتد. البته صحبت چند ثانیه است، و تفاوت آن را متوجه نخواهید شد مگر آن که آن را درست در کنار یک ایکس باکس وان امتحان کنید.
با وجود قیمت بالا، که هم اندازه ایکس باکس وانزمانی که تازه منتشر شده بود می باشد، هیچ کینکتی وجود ندارد، پس کنترل کنسول با صدا را فراموش کنید. اگر انتظار می رفت که مایکروسافت کینکت را باز گرداند در این پکیج بود، و این که این کار را نکرده نشانگر این است که از آن نا امید شده است.
با وجود حذف کنترل گر از معادله، سخت است که بخواهید خود کنسول را به تنهایی به کسی پیشنهاد کنید. با این حال حذف کنترل گر از معادله کار اشتباهی است چرا که نکته اصلی فروش این پکیج است. این که سرعت آن افزایش یافته چیزی نیست که مایکروسافت از خودش در بیاورد، اما آنقدر ها هم نکته مهمی نیست. اما آیا کنترل گر آنقدر ارزشش را دارد که این پکیج را ترجیح دهیم؟

کنترل گر الیت
کنترل گر چیزی است که این پکیج را خاص می کند. در یک جمله: کنترل گر ایکس باکس وان الیت بهترین کنترل گر موجود است. حتی بدون پدال ها و جوی استیک های قابل تعویض، حسی که این کنترل گر به انسان می دهد، هیچ مدل دیگری نمی دهد.
هندل های کنترلگر بافت لاستیکی بسیار خوبی دارد، در حالی که کنترل گر ایکس باکس وان فقط پلاستیک است. در حالی که بازی تازه جذاب شده است دست های شما شروع می کند به عرق کردن، در آن زمان است که می فهمید آن لاستیک اضافی چقدر به دردتان می خورد. شاید چیز کوچکی به نظر برسد ولی حس کاملا متفاوتی را به شما می دهد و پس از آن دیگر نمی توانید کنترل گر های دیگر را تحمل کنید.
مایکروسافت دو دی- پد متفاوت و سه جوی استیک اضافه کرده است که با آهن ربا به کنترل گر متصل می شود، که به این معنی است که می توانید به راحتی آن ها را مبادله کنید. برای دی- پد گزینه چهار نقطه ای وجود دارد و همچنین یکی دیگر که انعطاف پذیری بالایی را در زدن کومبو ها در بازی های جنگی می دهد. برای جوی استیک ها، گزینه های طول کاو و کوژ وجود دارد و همچنین یک استیک بلند برای کسانی که از این چیز ها خوششان می آید.


کنترل گر الیت همچنین با چهار پدال می آید که به پشت کنترل گر متصل است. با استفاده از اپلیکیشن اکسسوریز ایکس باکس ، می توانید آن ها را به هر دکمه ربط دهید. پس اگر در حال بازی کال آو دیوتی بودید، می توانید دکمه نارنجک خود را به پدال ها ارجاع دهید و دیگر مجبور نیستید که دست خود را از جوی استیک بردارید. این قابلیت به شما امکان بازی بسیار بهتری نسبت به دیگر حریفان می دهد.
همچنین ماشه های پرتاب کوتاه که می تواند توسط یک کلید به صورت جداگانه  در پشت کنترل گر روشن خاموش شود. برای پرتاب کنندگان، احتمالا ماشه پرتاب کوتاه بیشتر به درد می خورد چرا که در زمان کوتاه تر پرتاب های بیشتری می توانند انجام دهند. برای بازی های مسابقه ای، از طرف دیگر، بهتر است آن را خاموش کنید چرا که به کنترل بیشتر احتیاج دارید. این که می توانید ماشه پرتاب کوتاه را خاموش و روشن کنید بسیار عالی است چرا که در بیشتر کنترل گر ها همیشه روشن است.


همچنین می توانید به آسانی پدال ها را در بیاورید. اگر در حال انجام بازی هستید که نمی خواهید دسترسی سریع به یک دکمه ندارید می توانید آن را در بیاورید و در یک کیس مخصوص بگذارید.


این کیس محکم و خوب است – در آن می توان تمام جوی استیک ها ، دی پد ها و پدال ها را جا داد- البته خود کنترل گر نیز به راحتی در آن جا می شود پس می توانید همه چیز را در آن جا دهید و با خود حمل کنید. برای گیمر هایی که رقابتی که در مسابقات بازی می کنند، می تواند بسیار به درد بخور باشد.
در حالی که این کنترل گر بسیار عالی است، باز هم دلیل نمی شود که 149 دلار اضافه تر برای آن پرداخت کنیم. به هر حال این یک کنترل گر برای گیمر های معمولی نیست و اگر پول برای شما مسئله نیست، کیفیت این محصول عالی است.

تجربه جدید ایکس باکس
مشکل اصلی ایکس باکس وان سیستم آن است.چرا که بسیار سنکین و وحشتناک است. مایکروسافت آن را در نسخه جدید سیستم عامل ایکس باکس بسیار بهتر کرده است. البته عالی نیست و کار کردن با ایکس باکس 360 بسیار راحت تر بود، ولی حال جمع شدن با گروهی از دوستان کم تر خسته کننده است. رابط کاربری اصلی هنوز بر اساس تایلز است که یک نسخه اصلاح شده از ویندوز 10 می باشد. به جای این که از چپ به راست باشد، رابط کاربری بیشتر عمودی است. یکی از تغییرات خوب در رابط کاربری دسترسی سریع به اپلیکیشن تنظیمات کنسول است. قبل از این دسترسی به آن کمی دردسر ساز بود. شاید تغییر کوچکی باشد ولی استفاده از این دستگاه را بسیار ساده تر می کند.


NXOE نیز همچنین سرعت کنسول را بالا می برد که البته صحبت ما تفاوت سرعت در چند ثانیه است.
مایکروسافت با این به روز رسانی ها ایکس باکس وان را بسیار بهتر کرده است. البته راه درازی را تا عالی شدن دارد، ولی راه درست را در پیش گرفته است. گرچه این رابط کاربری مختص کنسول های الیت نیست، ولی افرادی که آن را خریداری می کنند قطعا از آن لذت خواهند برد.

آیا باید پکیج ایکس باکس وان الیت را بخریم؟
اگر هم اکنون یک کنسول ایکس باکس وان دارید لازم نیست که دیگر این پکیج را بگیرید. چند ثانیه زمانی که ذخیره می کنید ارزشش را ندارد. در ضمن اگر مساله فضای ذخیره سازی است، می توانید یک هارد اکسترنال به کنسول خود متصل کنید. کنترل گر الیت به صورت جداگانه فروخته می شود، در نتیجه می توانید آن را جداگانه بخرید و از آن با کنسول خود استفاده کنید.
برای کسانی که تازه می خواهند ایکس باکس بخرند انتخاب کمی سخت تر است. اگر کنترل گر برای شما مهم تر است، پس الیت گزینه هوشمندانه تری است. اگر نه می توانید هزینه کمتری پرداخت کنید و پکیج 1 ترابایتی استاندارد را خریداری کنید، چرا که خود یک بازی دارد و همان مقدار فضای ذخیره سازی را دارد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر