سه سیستم آبیاری هوشمند برای تابستان

سه سیستم آبیاری هوشمند برای تابستان


رسیدن فصل گرما به این معناست که باید به فکر آبیاری چمن های خود باشید.شاید این کار به دلیل سستی و خشکسالی در لیست کارهایتان در اولویت نباشد.اگر این مورد است می توانید از سیستم های آبیاری هوشمند استفاده کنید. اتوماسیون کردن خانه ها می تواند برای آسان کردن کارهای سختی مانند آبیاری مخصوصا در محیط های وسیع کمک بزرگی باشد.

به هر حال سیستم های هوشند آبیاری (smart irrigation systems) در ساعت مشخص شده چمن ها را آبیاری می کنند که این به این معنی است که لازم نیست حتما به محل آبیاری بروید و کار را نظارت کنید تنها با یک کلیک  از طریق اپلیکیشن های نصب شده در اسمارت فون یا تبلت خود قادر خواهید بود زمین خودرا آبیاری کنید.حتی بهتر از این ها به جز امکان برنامه ی زمانی از پیش تعیین شده شما می توانید بر اساس شرایط  آب و هوا،تغییر فصول و حتی بر اساس نوع خاک زمینتان برنامه ی آبیاری تنظیم کنید.
آیا این نوع سیستم آبیاری،ایده ی هوشمندانه ای است؟
اجازه دهید نگاه مختصری به سه سیستم آبیاری هوشمند متفاوت که امروزه در بازار موجود است داشته باشیم.تا پاسخ این سوال مشخص شود

Droplet

Droplet-Irrigation-Systems
 
یکی از بهترین قابلیت  این سیستم آبیاری این است که به اطلاعات 10000 ایستگاه آب و هوایی در سراسر آمریکا دسترسی دارد. همچنین دسترسی به نمونه های خاک و اطلاعاتی در مورد زیست شناسی گیاهی دارد.با داشتن این اطلاعات مفید می تواند برای مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری ، بازه ی زمانی و قسمت های متنوع زمین شما برنامه ریزی کند.حتی زاویُه ی آبیاری را نسبت به شرایط موجود تنظیم می کند.این سیستم واقعا می تواند به حفاظت از منابع آب کمک بزرگی کند.حتی می تواند گزارش مصرف آب را در اختیار شما قرار دهد.این سیستم را تهیه کنید، آن را در زمین های خود نصب کنید و سپس از طریق wifi به آن متصل شوید.این سیستم می تواند جوابگوی آبیاری  در حالت آبیاری طبیعی30 فوت(10 متر) یا 2700فوت مربع(250.83 متر مربع) ،در حالت آبیاری با فشار بالا 50 فوت (15.24 متر) یا 9000فوت مربع (836.12متر مربع) و چند صد فوت برای آبیاری کشاورزی باشد.
برای اطلاعات بیشتر : Droplet
هزینه:299 دلار

RachioIro

Rachio-Iro-Irrigation-Systems
این سیستم دارای یک جعبه ی هوشمند کنترل است.(همانندعکس بالا).تنها کاری که باید انجام دهید،جدا کردن سیم های کم ولتاژ قبلی است و نصب Iro روی دیوار است(همان جعبه ی کنترل هوشمند که در عکس مشخص است).به wifiمتصل شوید و از قابلیت های آن استفاده کنید.بعد از متصل شدن این جعبه به wifi اطلاعات فصل ها و آب وهوا را دریافت می کند همچنین اطلاعاتی در مورد خاک منطقه ای که در آن هستید.
بخشی از این جعبه با شبکه ی NESTهم فعالیت می کند (شرکتNestدرزمینه تولید دستگاه‌های هوشمند خانگی با قابلیت اتصال به اینترنت فعالیت می‌کند)
به این ترتیب زمانی که دود و یا گاز کربن مونوکسید را حس کند،خاموش می شود.
آبپاش های این سیستم به صورت چرخشی آبیاری می کنند.این دستگاه حتی می تواند در دور نگه داشتن آتش سوزی که در مناطق مجاورش باشد و یا درمنطقه ی شخصی شما باشد مورد استفاده قرار بگیرد.
برای اطلاعات بیشتر: Rachio
هزینه:249 دلار(8-zone )
299دلار (16-zone)

Blossom
 Blossom-Irrigation-Systems
با پرداخت هزینه ی کم تری نسبت به دومحصول معرفی شده تا به این جا می توانید دستگاهی داشته باشید که از طریق اتصال به Wifi این  تکنولوژی نوین برای شما کار کند.
این محصول به شما امکان می دهد در هر جایی که هستید از طریق اسمارت فون،تبلت یا کامپیوترتان برنامه ی آبپاشی زمین هایتان را کنترل کنید.
این دستگاه می تواند خود را با آب و هوای محلی سازگار کند و طبق آنبرای آبیاری برنامه ریزی کند و در هزینه ها صرفه جویی کند.
این دستگاه از تکنولوژی فضای ابری بهره برده است تا پیش بینی های محلی را جمع آوری کند همچنین به اطلاعات آب و هوا از طریق ماهواره ها و ایستگاه های آب و هوا دسترسی دارد.سپس از طریق جمع آوری این اطلاعات برنامه ی بهینه ای برای آبیاری تنظیم می کند.
برای اطلاعات بیشتر: Blossom
هزینه : 199 دلار

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر