عینک اندرویدی توجه دوندگان و دوچرخه سواران را به خود جلب نموده است

عینک اندرویدی توجه دوندگان و دوچرخه سواران را به خود جلب نموده است


گجت های مختلف هر لحظه در تلاشند تا دقت عمل بیشتری را فراهم آورده و حرفه های مختلف را ساده تر نمایند. در این بین دنیای ورزش هم از حضور چنین دستگاه هایی بی بهره نمانده و شرکت های مختلف در تلاشند تا رشته های مختلف ورزشی را نیز وارد دنیای تکنولوژی نمایند. در این بین شرکت ریکون با معرفی جت خود تلاش نموده تا توجه دوندگان و دوچرخه سواران را جلب نموده و رضایت هر چه بیشتر آنها را فراهم آورد.

ریکون (Recon) عینک جت "Jet" اندرویدی خود را با مبلغ 699 وارد بازار نموده است. این جت بر روی کاربرد های ورزشی تمرکز نموده از یک نمایشگر WQVGA، دوربین 720p، بلوتوث، wifi، ANT+ و GPS بهره برده است.
 
Snow2
تجهیزات ریکون چند ویژگی ابتدایی و تصاویری از جت ریکون را قبلاً در نوامبر 2013 و هنگامی که  Snow2 (نمایشگری که روی سر قرار می گرفت HUD و قابل جایگذاری در درون عینک های مخصوص اسکی است) خود را با قیمت 399 دلار ارایه نموده بود، به نمایش گذاشته بود. کامپیوتر ورزشی که بیش از حد انتظار با تاخیر وارد بازار شده است اساساً بر روی همان سیستم عامل اندرویدی (ReconOS4) اجرا می شود که Snow2 از آن بهره می گرفت. جت یه پلتفرم باز و SKD را در نظر گرفته تا امکان تولید اپلیکیش را فراهم آورده باشد. همچنین از وب سایت اجتماعی Snow2ریکون برای بارگزاری تصاویر و ویدئو ها و بارگیری اپلیکیشن ها استفاده می نماید.
ویژگی های جت کنونی به گونه ای است که آن را برای دوندگان و دوچرخه سواران مناسب می نماید. با این وجود ریکون اعلام نموده است که برنامه هایی برای قایق رانی تفریحی، مسابقات قایق های بادبانی، تیر اندازی و هوانوردی خصوصی در حال تولید می باشند.

 recon reconjet6-thm
Recon Jet
افراد هنگامی که در حال ورزش کردن هستند، انواع گجت هایی با ظاهر عجیب و غریب را می پوشند اما این مساله در مورد افراد عادی اندکی تفاوت دارد، در نتیجه ممکن است افکار عمومی  این وسیله را در صورتی که ظاهری مشابه عینک گوگل داشت، بیشتر می پسندیدند. تولید عینک جت هفت سال به طول انجامید و مدت به ثمر رسیدن آن حتی از عینک گوگل بیشتر بوده و فروش آن در فوریه متوقف شد. ( براساس گفته های 9to5Google، هم اکنون گوگل بر روی یک نسخه ی جدید با تکنولوژی ردیابی چشم کار می کند.)

 
Recon Jet نمای کناری
هدف اصلی جت ریکون این است که یکاهای مربوط به عملکرد همانند سرعت، فاصله، مدت زمان و صعودی نزولی بودن را در هنگام حمل و دویدن نمایش دهد. این وسیله می تواند به سایر تجهیزات ورزشی که دارای سنسور های ANT+ خارجی یا بلوتوث هوشمند (بلوتوث با انرژی پایین) هستند متصل شده و یکاهایی چون میزان ضربان قلب، توان یا ریتم را نیز گزارش دهد. علاوه بر این جت می تواند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل شده و هویت تماس گیرنده، هشدار دریافت sms و اعلانات مربوط به رسانه های اجتماعی را نیز دریافت کند.
برای این گجتwifi و GPS نیز در نظر گرفته شده اند. هر زمانی که در محدوده ی یک wifi قرار داشته باشید، می توانید تصاویر، ویدیو ها و آمار خود را در ریکونانگیج (recon Engage) بارگزاری نموده و علاوه بر آن از خدمات مربوط به پیگیری داده ها همانند Strava، Training Peaks و MapMyFitness بهره بگیرید.


 recon snow2-thm
Recon Jet’s نمایشگر یکاها و هشدارها

یکا ها و هشدار ها با تفکیک پذیری بالا نمایش داده می شوند، نمایشگر 16:9WQVGA که در زیر چشم سمت راست قرار گرفته در فاصله های بیش از 2 متر نیز مانند یک صفحه نمایش 30 اینچی به نظر می رسد. یک گیرنده ی IR هنگامی که به پایین یا بالا نگاه کنید بلافاصله فعال شده و در صورتی که سویی دیگر را بنگرید خود به خود خاموش می شود در نتیجه در مصرف برق صرفه جویی کرده و بر هم زدن تمرکز را به حداقل می رساند.

نمایشگر توسط CPU ی یک گیگاهرتزی دو هسته ای اجرا می شود ولی به نظر می رسد که این CPU با SoC مشابهی که برای Snow2 در نظر گرفته شده بود، متفاوت باشد چراکه در آن به PowerVR GPU مخصوص عینک اسکی اشاره ای نشده است. جت مانند Snow2 امکان استفاده از 1 گیگا بایت رم را فراهم کرده اما حافظه ی فلش آن چهار برابر بیشتر و به میزان 8 گیگا بایت می باشد.

   
چت ریکون، نمای زیرین (سمت چپ) و نمای پشتی

می توانید وسیله را به کمک یک صفحه ی لمسی (touchpad) که در کنار عینک قرار گرفته و همچنین دکمه ی لغزنده ای که در زیر قطعه ی سمت راست قرار گرفته کنترل نمایید. یک دوربین 720P، بلندگو، میکروفن های دوگانه ، چندین حسگر، یک میکرو USB که می تواند قسمت متحرک را شارژ کند و یک باتری li-Ion چهار ساعته در این دستگاه تعبیه شده اند.
تنها تفاوت عمده ای که ما در مقایسه با نسخه ی پیش ساخته ی نوامبر 2013 مشاهده نمودیم، این است که وزن گجت از 60 گرم به 83 گرم افزایش پیدا کرده است. ریکون ادعا نموده است که قطعات الکترونیکی در سرتاسر عینک توزیع شده اند تا از تعادل کامل عینک بهنگام استفاده طولانی مدت اطمینان حاصل نمایند. گفته شده که این وسیله در برابر آب و خاک مقاوم بوده ولی هیچ رتبه بندی IP برای آن در نظر گرفته نشده است.

 
کاربر جت ریکون که تلاش دارد به روز به نظر بیاید.
ویژگی هایی که برای جت ریکون در نظر گرفته شده اند عبارتند از:
•    پردازنده:Dual-core Cortex-A9 @ 1GHz with PowerVR SGX540 GPU
•    نمایشگر:
o    نمایشگر صفحه گسترده رنگی WQVGA در زیر چشم سمت راست (در فاصله های بیش از 2 متر همانند یک نمایشگر HD ی 30 اینچی به نظر می رسد)
o    پلارایز، مقاوم در برابر UVA و UVB با تفکیک پذیری بالا و روشنایی
o    نسبت ابعاد 16:9
o    رنگ با کیفیت بالای 16 بیتی (5:6:5)
•    بی سیم (wireless):
o    802.11a/b/g/n
o    بلوتوث هوشمند نسخه 4 (Low Energy/BLE)
o    ANT+
o    GPS
•    سنسور ها، اکومولیتور، ژیروسکوپ، مگنتومتر، فشارسنج و IR
•    سایر ویژگی ها:
o    پورت Micro-USB 2.0
o    دوربین 2.1-megapixel720P
o    دو عدد میکروفون
o    بلندگو
o    امکان انتخاب از بین دو رنگ مشکی و سفید
•    برق:
o    باتری قابل تعویض Li-Ion با چهار ساعت کارکرد
o    قابلیت شارژ با میکرو USB یا آداپتور برق
o    حالت های صرفه جویی در مصرف برق به کمک تکنولوژی شناسایی نگاه IR
•    وزن: در حدود 85 گرم
•    سیستم عامل:ReconOS 4 (اندروید)

نسخه کنونی امکان استفاده از عینک های طبی و یا افرادی که چشم غالب آنها چشم سمت چپ است را ندارد. با این وجود بر اساس گجت های موجود (Engadget hands-on) توسط دنیل کوپر، این عینک بر روی عینک های طبی نیز به خوبی قرار می گیرد. به نظر می رسد که کوپر تحت تاثیر مهندسی این قطعه قرار گرفته ولی مدل، وزن و قیمت آن را نپسندیده است. وی نتیجه گیری عجولانه ی خود را به این صورت بیان می دارد که احتمالاً دوچرخه سواران بیش از دوندگان مایل به پرداخت هزینه ی 699 دلاری برای این گجت خواهند بود، چرا که دوندگان می توانند از یک گوشی هوشمند و یا ساعت هوشمند ارزان تر نیز برای چنین منظوری بهره بگیرند.
جت ریکون به دسته ی در حال رشدی از عینک ها و کامپیوترهایی پیوسته است که بدون نیاز به دخالت دست بر روی سر قرار می گیرند، جالب است که اغلب این گجت ها بر روی اندروید یا لینوکس اجرا می شوند. بسیاری از آنها مختص کاربرد های صنعتی و میدانی بوده که در چنین مواردی ظاهر آنها اهمیت کمتری دارد در حالی که در زمینه ی تجهیزات اسکی، این ظاهر به روز اهمیت دارد. یک محصول مبتنی بر لینوکس با نام عینک توبی حرفه ای2 (Tobii Pro Glasses 2) که برای تحقیقات مربوط به بازار طراحی شده است این هفته با نرخ نمونه برداری ای معادل 50Hz و سنسورهایی با قابلیت های جدید به روز شد.

اطلاعات بیشتر
جت ریکون را اکنون می توان با قیمت 699 دلار آمریکا در وب سایت تجهیزات ریکون یا آمازون خریداری نمود. خرید آن تنها برای آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، نروژ، سوییس، استرالیا و ژاپن ممکن است. اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را می توان دراینجایافت.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر