گوگل، Wi-Fi با سرعت بالا، در ایستگاه قطار مرکزی بمبئی هند عرضه کرد

گوگل، Wi-Fi با سرعت بالا، در ایستگاه قطار مرکزی بمبئی هند عرضه کرد

اخیرا، مدیرعامل گوگل، ساندر پیچای، در مورد برنامه های این شرکت برای هند صحبت هایی کرده بود. بخشی از آن برنامه، دسترسی مردم هند به اینترنت پر سرعت بخصوص در زمان مسافرت با قطار بود.  امروز گوگل، خبر از عرضه Wi-Fi رایگان در نقاط مرکزی بمبئی، یعنی شلوغترین ایستگاه های قطار هند داد که روزانه حدود صد هزار نفر از مردم در این ایستگاه ها، رفت و آمد دارند. از امروز، هر شخصی که در ایستگاه های مرکزی بمبئی رفت و آمد داشته باشد، می تواند RailWire Wi-Fi را در تنظیمات Wi-Fi خود مشاهده کند.

برای وصل شدن به این شبکه، باید فرآیند کوتاهی طی شود، سپس یک کد سفارشی به گوشی هوشمند کاربر ارسال می شود. کاربران باید شماره موبایل هندی داشته باشند تا بتوانند از این شبکه استفاده کنند.
گوگل اشاره کرده است زمانی که یک کاربر یک ساعت به شبکه وصل باشد، ممکن است با کاهش سرعت مواجه شود. این ویژگی به این دلیل است که کاربران از این سرویس برای دانلود فایل های بزرگ استفاده نکنند و همه بتوانند به خوبی از مزیت های آن بهره مند شوند.

Nikkhah34
در ادامه عرضه این سرویس در هند، گوگل سرویس بعدی را در الله آباد، جیپور، پانتا و رانچی عرضه خواهد کرد. برنامه گوگل در سال های آینده نیز ارائه سرویس در 400 ایستگاه قطار است تا یکی از بزرگترین شبکه های Wi-Fi در جهان را ایجاد کند.
در ابتدا این سرویس ها، رایگان خواهد بود ولی گوگل درصدد است تا در آینده میزان هزینه ای برای استفاده از این شبکه ها قرار دهد تا بتواند هزینه های پوشش شبکه در این مکان ها را تامین کند. سرعت این شبکه های Wi-Fi نیز به گونه ای است که می توان یک فیلم اچ دی را به صورت آنلاین مشاهده کرد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر