هدست Fove VR

هدست Fove VR


دنبال کردن چشم فرآیندی است که نقطه ی نگاه کردن فرد و یا میزان حرکت چشم نسبت به سر را پیدا می کند. Fove اولین هدست واقعیت مجازی است که از این قابلیت پشتیبانی می کند. در ادامه نظرات پیرامون این تکنولوژی ارایه شده است.


Fove اولین هدست واقعیت مجازی و آینده ی پروسه ی دنبال کردن چشم است، به این معنی که، از بین اشیایی که روی صفحه وجود دارد، آن شخصیت هایی که به آن نگاه می کنید می تواند به شما نگاه کنند. تا کنون نزدیک به 500 نفر 200000 دلار بابت هدست Fove پرداخت کرده اند.
تنها با گذشت 1 روز از کمپین KickStarter،  به نظر می رسد که Fove مصمم است به هدف 250000 دلاری خود می رسد. حامیان با پرداخت دسته کم 375 دلار به کمپین، می توانند Fove و کیت توسعه گر را ضمانت کنند.  
بر اساس نظرات Yuka kojima مدیر عامل و موسس مشترک Fove، Fove 100 درجه زاویه ی دید، تاخیر کم دنبال کردن سر و دنبال کردن چشم با واکنش بالا با ضریت درستی 5% ، دارد. دنبال کردن چشم و توانایی هدف قرار دادن با چشم، قابلیتی است که Fove را از مجموعه ی رو به فزونی هدست های VR که به بازار عرضه می شوند متفاوت می سازد.
او در مصاحبه با TeckNewsWorld اضافه می کند که Fove به کاربران این امکان را می دهد که خود را در دنیای واقعیت مجازی، به کمک کنترل دقیق و لحظه ای واسط کاربر با استفاده از دید، غوطه ور سازند.
دنبال کردن چشم Fove با استفاده از اشعه ی لیزر فروسرخ، نور شبکیه ی چشم کاربر را به بیرون می راند تا زاویه ی چشم کاربر را بدست آورد. الگوریتم اختصاصی کمپانی که به نام Foveated Rendering (تفسیر Fove)، شناخته شده است، عمق تمرکز دامنه را با محاسبه ی میزان انطباق بین چشم های کاربر بدست می آورد.
Kojima می گوید که Fove نگاه کاربر را دنبال می کند و مکانی را که کاربر در فضای 3 بعدی قرار دارد، پیدا می کند. این پروسه، موتور گرافیکی را قادر می سازد تا کانون را تنظیم کند و متناسب با آن منابع رندر را تخصیص دهد و به این ترتیب واقعی ترین تجربه از دنیای مجازی را به کاربر می دهد.
در کنار کنترل بیشتر برای کاربر، قابلیت دنبال کردن چشم Fove، به شدت بیماری حرکت، که بسیاری از کاربران استفاده کننده از هدست را گرفتار ساخته است، کاهش می دهد.
علاوه بر این Fove ارتباط عاطفی بین کاربر و شخصیت های داخل بازی افزایش می دهد و باعث می شود که این شخصیت ها واقعی تر احساس شوند.
Kojima پیش از این به عنوان توسعه دهنده ی بازی های Sony، برای PSP، PlayStation 3، PlayStation Vita و PlayStation Move، فعالیت کرده است. این در حالی است که هم اکنون کمپانی Fove را کنترل می کند و هدست VR با قابلیت دنبال کردن چشم را قادر به رسیدن به موفقیت های گوناگونی در حوزه های بهداشت و درمان، شبکه های اجتماعی و آموزش پیش بینی می کند.
از نظر Roger Entner تحلیل گر اصلی Recon Analytics، واقعیت مجازی، آینده است.
او اضافه می کند که این تکنولوژی پس از تاسیس کمپانی بازی سازی، حوزه های دیگر را هم فرا خواهد گرفت. اما قابلیت دنبال کردن چشم در برنامه های مرتبط استفاده می شود.
توسعه دهندگان راه های جدیدی در مورد قابلیت دنبال کردن چشم Fove پیدا خواهند کرد، اما برای بسیاری از استفاده کنندگان برنامه های VR (واقعیت مجازی)، دنبال کردن سر، قابلیتی است که به دنبال آن هستند.
در مصاحبه ی با TeckNewsWorld، Entner می گوید که هیچ کس تا به حال قادر به تولید تکنولوژی دنبال کردن چشم به درستی نبوده است. پیش از این از طرف Samsung در Galaxy 6 تلاش هایی شده بود اما آن هم بی نقص و عالی نبود.
به عنوان آخرین نکات او می افزاید که در حوزه ی بازی سازی راحت تر می توان به موفقیت رسید و افرادی هستند که حاضرند پول های گزاف در این زمینه هزینه کنند. 

photo-original1

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر