Qualcomm در پی طراحی یک چیپ ست سرور

Qualcomm در پی طراحی یک  چیپ ست سرور


Qualcomm در پی این است که با همکاری یک استان چینی JV اقدام به طراحی چیپست های سرور بکند .سرور های ARM پایه از Guizhou Province در خدمت شما خواهند بود . Qualcommدر اقدامی بی سابقه مبلغ 280 دلار آمریکا در این معامله قرارداد بسته است . این قرارداد بین Qualcomm و دولت چین در Guizhou Province است که با اجرای آن این دو سازمان با همکاری یک دیگر تراشه های سرور را در کشور چین و ایالت Guizhou تولید خواهند کرد .


Qualcomm در ماه اکتبر یک سرور CPU با فناوری ARM ارائه خواهد داد . در روز های آتی نیز یک پیش نمایش تبلیغاتی خواهد بود که برنامه ریزی شده است تا در خلال آن از " قرارداد همکاری بین دو طرف و همچنین موافقت نامه همکاری استراتژیک " با Guizhou Province رونمایی شود .
JV به نام " Guizhou Huaxintong Semi-Conductor Technology Co., Ltd " معروف است و " تمرکز و عمده فعالیت آن در زمینه طراحی ، توسعه و فروش تکنولوژی تراشه های سرور در چین خواهد بود . "
این آنونس تبلیغاتی هم بیانگر این است که چین " بر اساس آمار های تحلیل صنعتی ، دومین کشور بزرگ جهان در زمینه فروش تکنولوژی سرور می باشد . "
Qualcomm همچنین در حال بستن قرارداد با یک شرکت سرمایه گذاری در Guizhou چین است که با استفاده از آن در آینده قادر خواهد بود تا به سرمایه گذاری ها بیشتر و پر سودتری در این کشور اقدام نماید .
امروزه بهترین راه فعالیت و پول در آوردن از راه همکاری با شرکت های چینی و خود دولت چین این است که باید خود و شرکت تحت پوشش خود را به عنوان شرکتی که با رشد کشور پول به دست می آورد ، نشان ندهید . به جای این کار ، باید طوری وارد کار شد که خود را دارای سرنخ های جدی برای درآمد زایی نشان داد و به این ترتیب با استفاده از همین ابزار می توان با شرکت های چینی قرارداد بست و دوستان و شریکان خوبی در آنجا پیدا کرد تا بتوان افراد پشت Great Firewall را تحت تاثیر قرار داد .
نگرانی Qualcomm هم در رابطه با عدم صداقت از جانب طرف چینی در روز های گذشته به طور کامل از بین رفته است . با ورود JV مردم چین نیز بهتر می توانند کدورت های گذشته را دور بریزند و با آغوشی باز از این سرمایه گذاران استقبال نمایند .
البته پرداختن به موضوع فوق الذکر یعنی دومین بازار بزرگ جهان بودن چین در زمینه فروشگاه های سرور و پرداختن به اهمیت آن نیز خالی از لطف نیست ، و حتی اگر ما تنها مساله رشد چشمگیر جمعیت را در نظر داشته باشیم باز هم نیاز چینی ها به تکنولوژی دارای فناوری NSA معتبر بی از پیش آشکار می شود . تراشه های سرور که در کشور چین تولید می شوند گر چه به احتمال قوی بتوانند بازار را کنترل نموده و به نیازها پاسخ بدهند اما این در حالی است که همین شرکت به Qualcomm هم اجازه می دهد تا در زمینه ساخت سرور های دارای فناوری ARM با آنها همکاری داشته باشد .
بعضی اوقات آدم با خود می اندیشد که اگر روسیه و چین بتوانند در جهان خارج با همکاری یکدیگر قطعات مورد نظر را بسازند و همچنان در رابطه آنها با کاربران سراسر دنیا صلح برقرار باشد ، باز هم انتظار می رود که دو کشور در پی انتقام از یکدیگر باشند و به این ترتیب تولید قطعه نیز به تعویق بیافتد . شاید محل Qualcomm در اولین رتبه از رنکینگ موجود در بین تغییرات مناسب توسعه دهندگان CPU باشد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر