با پتنت جدید اپل، بدون نیاز به صفحه کلید، تایپ کنید

با پتنت جدید اپل، بدون نیاز به صفحه کلید، تایپ کنید

به گزارش دیجیتال ترندز، به نظر می رسد عملکردهای لمس سه بعدی و چند لمسی برای اپل کافی نبوده است چرا که امروز اپل حق انحصاری پتنتی را از آن خود کرد که در واقع وارد کردن ورودی بدون نیاز به لمس هیچ وسیله ای می باشد. این پتنت به صورت تئوری به شما اجازه می دهد تا دستگاه اپل خود را با تکان دادن دست هایتان مقابل صفحه نمایش، صفحه کلید و پدهای لمسی کنترل کنید.

nikkhah56


این پتنت سنسورهایی را پیشنهاد می دهد تا از وارد شدن ورودی های اشتباه نیز پرهیز شود. چنین کاربردی برای زمانهایی که مشغول صحبت کردن با تلفن یا حتی گوش دادن به موسیقی در یوتیوب هستیم، بسیار مناسب هستند. در حال حاضر، زمانی که شما مشغول صحبت با گوشی هستید، آیفون ورودی های لمسی را رد می کند و اجازه کار با گوشی را نمی دهد ولی در پتنت جدید، سیستم اصلاح شده ای پیشنهاد شده است که اجازه چنین کاری را نیز میدهد.
البته برای بعضی از کارها نیاز است که ورودی به صورت لمسی و نیز حرکتی وارد شود ولی این پتنت به خودی خود می تواند حرکتی رو به جلو در جهت تکامل ویژگی مالتی تاچ باشد که هم اکنون وجود دارد.
این پتنت ممکن است در آیفون های آینده اجرا شود ولی واقعیت اینست که بسیاری از پتنت های اپل راهی به سوی تولید باز نکردند!

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر