فیس بوک 12 ساله شد ، تولدت مبارک فیس بوک !

فیس بوک 12 ساله شد ، تولدت مبارک فیس بوک !

NEW DELHI اعلام کرد که فیس بوک امروز 12 ساله شده است . این شبکه اجتماعی در حال حاضر 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد . زوکربرگ (Zuckerberg) کسی بود که در ماه ژانویه سال 2004 ، اولین کد را برای این پلت فرم نوشت تا دانش آموزان دانشکده اش ارتباط راحت تری با یکدیگر داشته باشند . وی می گوید از اینکه امروز میلیون ها انسان از این شبکه برای داشتن ارتباط راحت تر با یکدیگر استفاده می کند ، احساس خوبی دارد .

این شبکه اجتماعی در ابتدا با هدف برقراری ارتباط مجدد بین دانش آموزان و فراهم آوردن امکان گذاشتن تصاویر و فیلم های مختلف ساخته شد اما در طول این چند سال رشد کرد تا جایی که امروز می تواند فیلم های 360 درجه را پشتیبانی کند و راهی ایمن را برای برقراری ارتباط در هنگام بروز وقایع طبیعی در اختیار کاربران بگذارد .

ماه گذشته زوکربرگ در اکانت فیس بوک خود از کاربران خواست تا دوازدهمین سال تولد فیس بوک را به عنوان " روز دوستی " جشن بگیرند . وی در آن روز در اکانت خود این متن را قرار داد " امیدوارم که در روز چهارم فوریه ( 15 بهمن ) شما هم در کنار من روز دوستی را جشن بگیرید . چهارم فوریه روزی است که توانست در زندگی شما تفاوتی را ایجاد کند . " خبرگزاری دورج (the Vrege) اعلام کرده است که کاربران فیس بوک می توانند فیلم روز دوستی خود را در بالای قسمت " News Feed" اکانت خود ببینند .

زوکربرگ که مدیرعامل شبکه فیس بوک می باشد ، در وبلاگ خود این متن را پست گذاشته است : " فیس بوک کاری را انجام داده است که بهترین نهضت های یک جامعه آن را انجام می دهند . گاهی راهی پیدا می شود تا نیازهای یک جامعه مورد توجه قرار بگیرند . فلسفه این راه تنها به یک شخص مرتبط نمی شود و این معنی روز دوستی است . دنیا باید بداند که این روز تنها متعلق به ما نیست بلکه همه افراد در آن سهیم هستند . "

فیس بوک به مناسبت دوازدهمین روز تولد خود استیکرهایی را با طرح حیوان و عنوان 'Friendship' و 'Best Friends' در اختیار کاربران خود گذاشته است . زوکربرگ ، ابداع کننده این شبکه اجتماعی بزرگ ، در سال 2014 فناوری Oculus Rift را با قیمت 2 میلیارد دلار خرید و فیس بوک را به آن مجهز ساخت تا به گفته خود از آن برای تصویر برداری از اولین قدم های دخترش ، مکس ، استفاده کند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر