شرکت Dell دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره ی سری XC را بروز رسانی کرد

شرکت Dell دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره ی سری XC را بروز رسانی کرد


شرکت کامپیوتری Dell، در کنفرانس .NEXT که توسط شرکت Nutanix در میامی برگزار شد، اعلام کرد که در حال گسترش دستگاه های سری XC این کمپانی می باشد. در واقع در سری XC، نرم افزار Nutanix و سرور های PowerEdge تولید شرکت Dell با هم ادغام شده اند، تا دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره تولید کنند.

در حال حاضر شرکت Nutanix در بازار دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره، پیشرو است و با شرکت Dell ، در زمینه ی خدمات و پشتیبانی، دست به همکاری زده است. سری XC تنها در مدت 6 ماه از زمانی که به بازار معرفی شد، توسط هزاران مشتری خریداری شده است و این نشان از موفق بودن این سری می باشد. دلیلی بر این ادعا می تواند ماهیت این نوع دستگاه ها باشد، چراکه دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره مثل سری XC نرم افزار، حافظه، محاسبات و شبکه را در یک ساختار، به صورت به هم پیوسته، ارایه می دهند. از طرفی با استفاده از نوع دستگاه ها اقدامات مدیریتی ساده می شود و به این ترتیب بار مسیولیتی در زمینه فناوری اطلاعات هم کاسته می شود.

دستگاه های فعلی سری XC شامل نرم افزار مجازی ساز KVM، ادغامی از مجازی ساز KVM شرکت Nutainx و Acropolis، به نام Lite-Compute است. آنچه این جز برای دستگاه به ارمغان داشته بسیار ارزشمند است، چرا که یکی از ایراد های پیرامون دستگاه های یکپارچه ی چند منظوره را بر طرف می سازد. برای گسترش ظرفیت دستگاه یکپارچه ی چند منظوره باید به صورت همزمان هم حافظه و هم ظرفیت محاسباتی آن را افزایش داد، حال شرایطی را در نظر بگیرید که کاربر تنها نیاز به حافظه ی بیشتر داشته باشد. به این ترتیب این موضوع نارضایتی کاربر را به همراه خواهد داشت. دستگاه های سری XC با داشتن Lite-Compute این امکان را برای کاربر فراهم می آورند که حافظه ی بیشتری داشته باشند بدون این که نیاز به افزایش همزمان ظرفیت محاسباتی باشد. همین باعث محبوبیت سری XC است.

به علاوه شرکت Dell دستگاهی با اندازه ی کوچک 1U به بازار عرضه کرده است، در واقع این دستگاه کوچکترین در این نوع می باشد که تا به حال به بازار ارایه شده است. XC430-4 با وجود سایز کوچکش تمام قابلیت های یک دستگاه با اندازه ی معمولی را دارد. همین موضوع باعث شده که این دستگاه برای بسیاری از کاربردها مثل دفاتر شعبه ای ، سرور های ارتباطی و برنامه های تاکتیکی ارتش مناسب باشد.

همچنین شرکت Dell دستگاه XC730-16G را معرفی کرده است. این دستگاه برای ارایه ی خدمات سیستم عامل دسکتاپ از طریق ماشین مجازی تولید شده است. دستگاه XC730-16G اولین دستگاه از سری دستگاه های XC است که از واحد پردازش گرافیکی Nvidia ، برای کم کردن بار پردازش های گرافیکی در محیط های مجازی دسکتاپ، پشتیبانی می کند.

دستگاه های جدید این شرکت در اول ماه جولای تا سی ام ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار می گیرد. در آینده مدل های جدیدی هم تولید و عرضه خواهد شد.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر