امکان تبلیغات رایگان در فیسبوک برای کاربرانی که با تبلیغات تروریستی مقابله می کنند!

امکان تبلیغات رایگان در فیسبوک برای کاربرانی که با تبلیغات تروریستی مقابله می کنند!


فیسبوک شخصا مبارزه با تبلیغات تروریستی آنلاین را با سخنرانی و اظهار مخالفت، گزارش وال استریت ژورنال و تلاش برای بی اعتبار کردن محتوای افراطی با پست هایی که توسط کاربران گذاشته می شوند، آغاز کرده است.


دیگر شبکه های اجتماعی در ماه های اخیر از طرح های مختلف سخنرانی اظهار مخالفت حمایت کرده اند. ارائه ی اعتبار برای آگهی به برخی از کاربران و همکاری با وزارت امور خارجه ی آمریکا به منظور ترویج این پیام از طریق دانشجویان از دیگر فعالیت های این شبکه ی اجتماعی در راستای تحقق این هدف هستند.
در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در ماه گذشته، رئیس اجرایی فیسبوک، شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) پشتیبانی خود را از فعالیت ها برای مقابله با گروه های تروریسمی مانند ISIS با پیام های امید و بردباری، اعلام کرد.
وی به یک مورد اخیر اشاره کرد که یک صفحه ی فیس بوک که متعلق به یک گروه نئو نازی بود توسط کاربران با پیام های دوست داشتن و مثبت گرایی پر شده است.
با توجه به هیئت، گروهی به رهبری مونیکا بیکرت (Monika Bickert) رئیس مدیریت سیاسی فیسبوک، ملاقاتی در ماه دسامبر انجام گرفت تا برنامه ریزی هایی را برای تشویق سخن رانی های مخالفتی از طریق رقابت انجام دهند، و این اطمینان حاصل شود که به مخاطبان خواهد رسید.
این شرکت اعتبار آگهی تا ارزش 1000 دلار را برای افرادی که پیام های ضد افراطی ارسال می کنند و با وزارت امور خارجه همراه اند فراهم کرده است. همچنین در کلاس های 45 دانشگاه رقابت هایی راه اندازی شد. به افرادی که در این رقابت ها شرکت کرده اند بودجه های 2000 و 200 دلاری برای تبلیغات ارائه شده است.
در سال گذشته فیسبوک به اعضای گروه های افراطی این اجازه را داد تا با ایجاد حساب های جعلی با اعضای فعلی تعامل داشته باشند. این آزمایش نتایج دلگرم کننده ای را به همراه داشت، فردی که در این تست شرکت داشت به هیئت می گوید که با این حال مشخص نیست که تلاش های سخن رانی های مخالفتی فیسبوک موثر خواهد بود یا نه.
مبارزه با افراط گرایی آنلاین یک اولویت برای دولت های غربی است، چرا که تروریست ها به طور فزاینده تلاش های خود را درر رسانه های اجتماعی متمرکز می کنند. در ماه گذشته مدیرانی از شرکت های فناوری مانند: اپل، فیسبوک، و گوگل با رئیس جمهور اوباما ملاقات کردند تا در مورد استراتژی برای شناسایی بالقوه ی تروریست های آنلاین گفت و گو و تلاش کنند.

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر