رو نمایی از تبلت داشبوردی

رو نمایی از تبلت داشبوردی

Rand McNally با ارائه­ ی یک تکنولوژی جدید، پای خود را فراتر از نقشه­ ها و اطلس­ هایی که تولید می­ کرد گذاشته است. اوایل این هفته در نمایشگاه Chicago Auto Show، این شرکت تولید کننده­ ی نقشه، از OverDryve رونمایی کرد. این تبلت، با شروع قیمت از 299 دلار، بعنوان یک وسیله­ ی داشبوردی چندمنظوره برای اتومبیل ­هایی طراحی شده است که از تکنولوژی بالایی برخوردار نیستند.

به گفته ی Said Stephen Fletcher، مدیر عامل Rand McNally، "امروزه، از بین 250 میلیون اتومبیل و کامیونی که در امریکا وجود دارند، تعداد بسیار زیادی از آن­ ها سیستم الکترونیکی پیچیده ­ای ندارند. برای مثال، سیستم تشخیص و کنترل گفتار، سیستم پیامکی تبدیل گفتار به متن یا سیستم تشخیص برخورد از روبرو، در قریب به اتفاق این اتومبیل­ ها وجود ندارد." هدف اصلی از طراحی OverDryve، فراهم کردن ویژگی­ هایی از این قبیل، به شکل یک تبلت مقرون به صرفه است.

این دستگاه داشبوردی، مجهز به یک آنتن GPS است که علاوه بر فراهم کردن خصوصیات ذکر شده در بالا، اخبار مربوط به گزارش آب­ و هوا، ترافیک، و رویدادهای ورزشی را به صورت صوتی در اختیار قرار می­ دهد. این تبلت، همچنین مجهز به یک دوربین داشبوردی، سیستم نظارت بر فشار لاستیک ها، برنامه­ ریزی سفر و مسیردهی، یک رادیو FM، امداد جاده ه­ای خودکار و سیستم اطلاع ­رسانی حادثه نیز می ­باشد. OverDryve بر روی یک پایه­ ی مغناطیسی قرار گرفته است. زمانی که این تبلت از روی پایه برداشته شود، قابلیت­ های یک تبلت معمولی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

فروش تبلت OverDryve در Best Buy، در ماه ژوئن شروع خواهد شد. این دستگاه با سه قیمت متفاوت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت: 299$ برای تبلت 7 اینچی، 399$ برای تبلت 8 اینچی، و 499$ برای تبلت 10 اینچی. بعضی از قابلیت ­های این دستگاه، مانند سیستم نظارت بر فشار، دوربین پشتیبان، و سیستم OBD یا قابلیت تشخیص و گزارش خطاها، نیاز به خریداری تجهیزات اضافه­ تری خواهند داشت.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر