5 راه ساده برای خالی کردن فضای ذخیره سازی در اندروید

5 راه ساده برای خالی کردن فضای ذخیره سازی در اندروید

پر شدن حافظه داخلی گوشی های اندروید روی ضعیف شدن عملکرد آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.می توانید به راحتی با پاک کردن بعضی از فایل ها و اپلیکیشن ها و یا انتقال آن ها، فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را برای خود آزاد کنید.

تبلت و یا گوشی اندروید به شما کمک می کند کارهای زیادی انجام دهید. از بازی گرفته تا موزیک و ویدئو و ایمیل ، چت کردن و مرور وب. می توانید کارهای بسیار زیادی را با گوشی خود انجام دهید.
متاسفانه هرچه بیشتر اپلیکیشن و محتوا دانلود کنید، فضای ذخیره سازی گوشی شما بیشتر پر می شود. وقتی که گوشی شما پر شد، به مشکل بر می خورید. شاید قصد داشته باشید چند ویدئو روی گوشی خود بریزید تا در زمان سفر بتوانید آن ها را ببینید، ولی گوشی شما جایی برای آن ها ندارد.
خبر خوب این است که خالی کردن فضای ذخیره سازی روی گوشی ها و تبلت های اندروید کار بسیار راحتی است. در این مقاله به راه های ساده برای خالی کردن فضای ذخیره سازی به شما معرفی می کنیم، تا نه تنها عملکرد گوشی شما ارتقا یابد، بلکه فضای بسیار زیادی برای عکس ها، ویدئو ها، موزیک ها، اپلیکیشن ها و بازی های مورد علاقه خود داشته باشید.
1-    اپلیکیشن هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید.
اگر اپلیکیشن هایی روی گوشی  و یا تبلت اندروید خود دارید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید حذف کردن آن ها فضای ذخیره سازی زیادی در گوشی شما آزاد می کند و عملکرد دستگاهتان ارتقا می یابد. برای این کار به Settings -> Applications manager بروید و اپلیکیشنی که می خواهید را حذف کنید.
2-    حافظه نهان اپلیکیشن را پاک کنید.
می توانید همچنین حافظه نهان اپلیکیشن را از روی گوشی خود پاک کنید. پاک کردن حافظه نهان فایل های موقت یک اپلیکیشن را حذف می کند و فضای ذخیره سازی را خالی می کند. برای این کار به  Settings > Applications manager بروید، اپلیکیشن هایی که بیشترین فضا را گرفته اند بیابید، و روی ‘Clear cache’ ضربه بزنید.
همچنین می توانید یک اپلیکیشن پاک کننده حافظه نهان مانند  Clean Master نصب کنید تا فایل های به درد نخور را برای شما پاک کند.
3-    تصاویر خود را در فضای ذخیره سازی آنلاین ذخیره کنید.
معمولا عکس ها فضای زیادی در گوشی های هوشمند اشغال می کنند. به جای آن که همه آن ها را روی گوشی خود ذخیره کنید می توانید آن ها را روی فضاهای ذخیره سازی کلود مثل گوگل + فوتوز که به طور خودکار از همه عکس ها روی کلود بکاپ می گیرد استفاده کنید. برای فعال سازی آن به Menu > Photos > Auto-Backup بروید. همه تصاویر را می توانید روی دسکتاپ و دیگر دستگاه های اندروید که به حساب کاربری گوگل شما متصل هستند ببینید.
4-    فایل ها و فولدر هایی که لازم ندارید را پاک کنید.
بیشتر مردم فایل های دانلود شده خود را پس از استفاده روی گجت می گذارند. این فایل ها فضای زیادی می گیرند و باعث می شوند شما دیگر نتوانید چیزی را دانلود کنید. حذف  کردن داده هایی که نیاز ندارید فضای بسیار زیادی را آزاد می کند. در این مورد از اپلیکیشن DiskUsage استفاده کنید، که به شما کمک می کند که فایل ها و دایرکتوری هایی که فضای ذخیره سازی که روی کارت حافظه شماست بیابید. همه اطلاعات را به صورت گرافیکی به شما نشان می دهد و به شما نشان می دهد که چه فایل ها و یا محتوایی بیشترین فضای ذخیره سازی را اشغال کرده اند. فقط اطمینان یابید که آنچه را در DiskUsage حذف می کنید چیزی باشد که می خواهید حذف شود.
5-    اپلیکیشن ها و فایل های صوتی و یا تصویری را به حافظه اس دی منتقل کنید.
انتقال اپلیکیشن ها و فایل های صوتی تصویری به حافظه اس دی نه تنها فضای خالی را در حافظه داخلی گوشی خالی می کند، بلکه عملکرد گوشی شما را نیز ارتقا می دهد. برای انتقال اپلیکیشن های پشتیبانی شده به کارت اس دی می توانید از  AppMgr III استفاده کنید. دانلود این اپلیکیشن رایگان است و برای دسترسی به گوشی شما به روت نیاز ندارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید. ولی به یاد داشته باشید که همه اپلیکیشن ها را نمی توانید به حافظه اس دی منتقل کنید. بعضی از اپلیکیشن ها روی حافظه داخلی نصب می شوند و نمی توان آن ها را متقل کرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر